Fjord: Paard of pony?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Fjord: Paard of pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 14:49

ik vind de fjorden toch echt pony's, ook in van die paardenboekje's heb je pony rassen en paardenrassen en dan staan ze toch echt bij de pony's! (toch? Verward)

ikbenfilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 14:51

volgens zeggen zijn het fjorden pony,s maar waar maakt het uit het zijn schatten van paarden hoor.
al zeg ik vaak tegen filou mijn fjord
my little pony (troetelnaampje he)

Tigarida

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 14:56

Officieel een paard,met de hoogte van een pony,
trouwens ook niet altijd,fjorden worden ook steeds groter.

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 16:33

paard in pony verpakking Haha!

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 16:39

..
Laatst bijgewerkt door XXXX2015 op 04-12-22 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 17:20

paard want met pony's wordt vaak geasoccieerd dat ze voor kindreen ideaal zijn, nou en dat zijn deze dikke bulldozers toch echt niet Haha!

Trice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 18:35

Mij werd altijd verteld dat het paarden zijn omdat ze een paard in hun ras zijn, dat wil zeggen dat het paard zo groot wordt en niet groter. Dat zou betekenen dat shetlanders ook paarden zijn in hun ras... Heel vaag allemaal, en na al die jaren snap ik er nog steeds de ballen van. Verward

Ik vind de conclusie : werkkracht = paard en dus fjord = paard een hele logische conclusie. Clown

Charret

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 18:44

Ik zeg meestal pony. Qua grootte en gangen, qua kracht paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 18:49

Shanna schreef:
ik vind de fjorden toch echt pony's, ook in van die paardenboekje's heb je pony rassen en paardenrassen en dan staan ze toch echt bij de pony's! (toch? Verward)

Ik heb 2 boekjes waar ze bij de paarden staan. Net als Falabella's. Lachen

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 18:51

Ligt naar mijn idee aan de schofthoogte. En als het qua schoft uitkomt op paard, heb ik het toch over een 'klein paard'.

wupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 19:03

Poeh als iemand mij dat vraat zeg ik gewoon een paardenras en een ponymaat. ( de meeste dan want ze worden steeds groter!) Maarja wat het nou echt is heb ik geen idee van Tong uitsteken

lianne14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 20:43

Ik dacht altijd dat het een pony was Lachen

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 23:28

Nu ik Fallabella gelezen heb.. Heb ik ook weleens horen zeggen dat dat paarden zijn in plaats van pony's?

Jasminds

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 00:03

Booooo schreef:
Nu ik Fallabella gelezen heb.. Heb ik ook weleens horen zeggen dat dat paarden zijn in plaats van pony's?

zijn inderdaad geen pony's, maar worden miniatuurpaarden genoemd, maar dat heeft te maken met de vorm...

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 13:01

marocje98 schreef:
_tarja_ schreef:
Ik heb weleens gehoord dat een paard meer ribben heeft dan een pony. Een paard heeft dacht ik 18 ribben en een pony eentje of twee minder heb ik weleens gehoord. De fjord is officiel qua schofthoogte een pony, alhoewel de fjord tegenwoordig steeds groter wordt. Maar officiel is een fjord qua hoogte een pony. Ik heb gehoord dat een fjord daarentegen wel 18 ribbben heeft...dus gelijk aan het aantal ribben van een paard. Vandaar dat de fjord het fjordenPAARD genoemd wordt.

Ik heb dit verhaal eens gehoord, dus ik weet niet zeker of het waar is. mocht ik de grootste onzin vertellen..dan vast mij excuses Clown

he daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben! Zoiets heb ik ook weleens gehoord. Heb alleen geen idee of een Fjord nu 17 of 18 ribben heeft..Misschien een fjordeneigenaar die even wil tellen Knipoog

Een fjord heeft 18 ribben Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 13:02

Ligt er gewoon aan welke definitie je hanteert. Op wedstrijden gaat 'ie mee als pony vanwege de stokmaat (meestal dan, of je moet wel een heel grote zijn of al volwassen, maar ook een volwassene op een Fjord van 1.45 wordt als ponyruiter gezien op wedstrijden). Op maneges ook, om dezelfde reden. Ga je het per ras bekijken, is het een paard.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-06 13:49

Nouks schreef:
Ligt er gewoon aan welke definitie je hanteert. Op wedstrijden gaat 'ie mee als pony vanwege de stokmaat (meestal dan, of je moet wel een heel grote zijn of al volwassen, maar ook een volwassene op een Fjord van 1.45 wordt als ponyruiter gezien op wedstrijden). Op maneges ook, om dezelfde reden. Ga je het per ras bekijken, is het een paard.

Op maneges lopen ze inderdaad mee met ponylessen en niet met de paarden.

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 13:55

Ik vind fjorden echte pony's. Qua uitstraling en gedrag. Altijd ontdeugend, maar tegelijkertijd zijn het knuffelberen.

aartlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 14:28

Een Fjord is eigenlijk echt een pony. Door zijn stokmaat bouw en karakter. Maar toch noemen ze het een paard. Er zijn ook al weer fjorden van boven de 1,47. (dat is de grens)

mijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 14:31

Ik vind een fjord een echte pony. zijn wel sterke pony's. voor de mensen die fjorden een paard vinden, vinden jullie een haflinger dan eigenlijk ook paard?

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 14:34

Ik dacht dat Fjorden gewoon pony's waren .. ik ken een kruising van KWPN en Fjord .., die is wel een paarjuhh

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 18:20

Booooo schreef:
[***] schreef:

Op maneges lopen ze inderdaad mee met ponylessen en niet met de paarden.

Tsja, bij ons wisselt dat nogal. We hebben ook niet echt vaste pony- en paardenlessen. Geregeld lopen er grotere pony's of een Fjord of een Haflinger in een volwassenenles mee, en er zijn ook kinderlessen waar best eens een paard meeloopt. Sommige lessen zelfs half om half zo'n beetje.

izabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 20:21

Nouks schreef:
maar ook een volwassene op een Fjord van 1.45 wordt als ponyruiter gezien op wedstrijden
Sinds wanneer????
Ik rijd als volwassene bij de KNHS wedstrijden met mijn fjord van 1.45 en moet toch echt tussen de paarden starten (niet dat ik dat een probleem vind hoor Haha! )

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 20:23

in het stamboek staat paard de naam zecht het het al Knipoog
en paard maar de stok maat is van en pony dus en pony paard
heel moerlijk uit te legen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 21:26

izabella schreef:
[***] schreef:
maar ook een volwassene op een Fjord van 1.45 wordt als ponyruiter gezien op wedstrijden
Sinds wanneer????
Ik rijd als volwassene bij de KNHS wedstrijden met mijn fjord van 1.45 en moet toch echt tussen de paarden starten (niet dat ik dat een probleem vind hoor Haha! )

Ik bedoel te zeggen dat je dan door overige ruiters nog steeds als "ponyruiter" wordt gezien, omdat je met een klein maatje tussen de knotsen van minstens 1.70 start Lachen