Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Shanna schreef:ik vind de fjorden toch echt pony's, ook in van die paardenboekje's heb je pony rassen en paardenrassen en dan staan ze toch echt bij de pony's! (toch?)
Booooo schreef:Nu ik Fallabella gelezen heb.. Heb ik ook weleens horen zeggen dat dat paarden zijn in plaats van pony's?
marocje98 schreef:_tarja_ schreef:Ik heb weleens gehoord dat een paard meer ribben heeft dan een pony. Een paard heeft dacht ik 18 ribben en een pony eentje of twee minder heb ik weleens gehoord. De fjord is officiel qua schofthoogte een pony, alhoewel de fjord tegenwoordig steeds groter wordt. Maar officiel is een fjord qua hoogte een pony. Ik heb gehoord dat een fjord daarentegen wel 18 ribbben heeft...dus gelijk aan het aantal ribben van een paard. Vandaar dat de fjord het fjordenPAARD genoemd wordt.
Ik heb dit verhaal eens gehoord, dus ik weet niet zeker of het waar is. mocht ik de grootste onzin vertellen..dan vast mij excuses
he daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben! Zoiets heb ik ook weleens gehoord. Heb alleen geen idee of een Fjord nu 17 of 18 ribben heeft..Misschien een fjordeneigenaar die even wil tellen
Nouks schreef:Ligt er gewoon aan welke definitie je hanteert. Op wedstrijden gaat 'ie mee als pony vanwege de stokmaat (meestal dan, of je moet wel een heel grote zijn of al volwassen, maar ook een volwassene op een Fjord van 1.45 wordt als ponyruiter gezien op wedstrijden). Op maneges ook, om dezelfde reden. Ga je het per ras bekijken, is het een paard.
Booooo schreef:[***] schreef:Ligt er gewoon aan welke definitie je hanteert. Op wedstrijden gaat 'ie mee als pony vanwege de stokmaat (meestal dan, of je moet wel een heel grote zijn of al volwassen, maar ook een volwassene op een Fjord van 1.45 wordt als ponyruiter gezien op wedstrijden). Op maneges ook, om dezelfde reden. Ga je het per ras bekijken, is het een paard.
Op maneges lopen ze inderdaad mee met ponylessen en niet met de paarden.
Nouks schreef:Sinds wanneer????maar ook een volwassene op een Fjord van 1.45 wordt als ponyruiter gezien op wedstrijden
izabella schreef:[***] schreef:Sinds wanneer????maar ook een volwassene op een Fjord van 1.45 wordt als ponyruiter gezien op wedstrijden
Ik rijd als volwassene bij de KNHS wedstrijden met mijn fjord van 1.45 en moet toch echt tussen de paarden starten (niet dat ik dat een probleem vind hoor)