Huisvesting fjord

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Carolinef

Re: Huisvesting fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 14:37

FjordenWen schreef:
Carolinef schreef:
bij mij staan ze allebei 24/7 in de wei met schuilstalletje, echter als het te nat en koud en drassig wordt gaan ze naar binnen is een grote loopstal (van medio dec tot april onegveer,) daarna weer het land op.

Een grote loopstal is ook een goede oplossing denk ik. Mijn paardje gaat luchtzuigen als hij in een box wordt gezet. Hij heeft er gewoon een hekel aan om alleen te staan en opgesloten te zijn. Scheve mond Maar in een loopstal kunnen ze natuurlijk samen met hun vriendjes! Veel beter! Haha!
Waar staan jouw paardjes Caroline? Ik heb wel je site bekeken maar zag niet staan waar t is. Jouw witte fjord is trouwens echt bijzonder zeg! Heel mooi OK dan!

mijn paardjes staan in Oudendijk, vlak bij Gorinchem www.hetlageeind.cjb.net ja ben trots op mijn spook fjord (alleen niet als je m nu in de modder ziet staan Duivel )

de loopstal zie je trouwens in mijn profiel staan

wupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:05

mijn fjordje staat 's nachts op stal 's ochtends in de wei en 's middags in een uitloopje mney schuilstal Haha!

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 17:43

24/7 buiten zonder schuilstal, het hele jaar door. Hij is nooit ziek, en krijgt echt een ontzettende dikke wintervacht, dat is verder geen probleem, ik rij recreatief met hem, dus erg bezweet is hij nooit Knipoog

FjordenWen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-06 21:55

brenda21 schreef:
24/7 buiten zonder schuilstal, het hele jaar door. Hij is nooit ziek, en krijgt echt een ontzettende dikke wintervacht, dat is verder geen probleem, ik rij recreatief met hem, dus erg bezweet is hij nooit Knipoog

Dat klinkt goed! Mijn paardje krijgt ook zo'n dikke wintervacht, mooi he! En zonder schuilstal gaat dus goed?! Waar staat jouw paardje?

Hiske4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 22:13

Mijn fjordje staat in een groepshuisvesting (stal met uitloop, circa 6 paarden) en als het weer het toelaat gaan ze lekker de wei in.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 22:37

zolang het droog houdt staan ze in de bak, als het gaat regenen gaan ze de stal in Lachen

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 22:15

Ze staat van s'ochtends half 9 tot 14.00 uur buiten in de winter, zomers vroeger naar buiten en eerder binnen. Binnen hebben ze een loopstal.

_inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 22:47

Mijn fjord staat in de zomer op het land en in de winter op stal maar ze staat meestal wel een paar uur per dag in de kleine wei daar is het niet erg als ze het kapot trappen omdat het klein is maar beter iets dan niet;)

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 10:34

Mijn fjorden staan 's zomers 24/7 op de weide, in de winter overdag in de wei en 's avonds lekker naar binnen.

Heleen2211

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 11:21

FjordenWen schreef:
Bella schreef:
Sas staat 24/7 op het land, met alleen in de winter een schuilstal (niet dat ze er gebruik van maken) en een bosrand langs 2 zijdes.

Anton staat eigenlijk 23/7 op stal. Gaat vaak tijdje in de buitenbak, maar verder niet het land op ofzo (tenminste niet los, alleen onder het zadel of voor de kar), maargoed, zit ook weer een reden achter.

Cai komt hopelijk straks 24/7 op het land, ook zonder schuilstal.

Wat is de reden dat Anton wel op stal staat er de andere niet?

Zo te lezen zit er nogal veel verschil tussen de stalling voor de fjorden hier! Tsja je moet ook kijken wat je paard het fijnst vindt he.. En wat de mogelijkheden zijn. Ik heb gister het hele internet afgezocht maar het is echt moeilijk om hier in de buurt iets te vinden waar de paarden dag en nacht buiten kunnen lopen! Ik woon in de buurt van Arnhem, dus als iemand iets weet, stuur me dan een berichtje, want ik ben echt hard op zoek!! Er zijn wel heel veel stallen hier op de veluwe,maar overal gaan ze snachts naar binnen.

Mijn fjord staat sinds gisteren samen in een grote loopstal met uitloop met 2 anderen en gaat iedere dag ongeveer 4,5 uur een nog grotere paddock in om weer met andere vriendjes te spelen! Haha!
In de zomer staat hij dag en nacht op het land. Ik ben erg benieuwd hoe deze nieuwe stalsituatie ons gaat bevallen, maar voorlopig ben ik erg happy ermee! Hij staat niet in een box maar met anderen samen en heeft echt wel 150 m2 om los te lopen. Dat is wel iets anders dan de gemiddelde 9 m2 wat een individuele box is! En daarnaast ook nog de paddock om te spelen! Zie het helemaal zitten!

Maar bij Arnhem zit toch Stal Mansour die zo'n experimenteel losloopstal met paddock heeft. En zij werken toch ook met verschillende voeder- en drinkplaatsen? Lijkt mij perfect want ze bootsen de natuurlijke situatie zo goed mogelijk na! Dus als ik in de buurt van Arnhem woonde wist ik het wel! Haha!

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 14:32

Mijn fjord staat overdag op het land, zonder beschutting. Snachts gaat ze op stal. In de winter staat ze dag en nacht op stal en een paar uurtjes in de paddock.

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 16:32

...
Laatst bijgewerkt door XXXX2015 op 04-12-22 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 22:04

Mijn merrie staat overdag buiten,en s'nachts op stal, in de zomer staan ze s'nachts ook buiten !

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 22:13

FjordenWen schreef:
brenda21 schreef:

Dat klinkt goed! Mijn paardje krijgt ook zo'n dikke wintervacht, mooi he! En zonder schuilstal gaat dus goed?! Waar staat jouw paardje?

Ja, hij krijgt echt een hele dikke vacht. Zonder schuilstal gaat prima, hij is echt nooit ziek, hij staat samen met een tinker hengst die ook al zo'n dikke vacht krijgt, de natuur past zich mooi aan Haha!
Ze krijgen verder veel hooi bij gevoerd zodat ze zichzelf goed warm kunnen houden. We gaan wel een schuilstal maken deze winter in de wei, dat ze toch iets hebben om te schuilen als ze willen. Mijn fjord heeft al een keer eerder in een wei met schuilstal gestaan, maar hij ging er eigenlijk nooit in Haha!
Ze staan vlakbij Tiel in een wei. We voeren 2 keer per dag zelf. Mocht de wei echt te modderig worden, dan kunnen we af wisselen met een wat kleiner weitje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 19:17

met heel erg slecht weer gaan mijn paarden op stal ( staat ook een fjordje bij ). en anders op de weide, maar gaan ze s'nachts op de weide met schuilstal. Overdag staan ze dus op andere ( grotere ) weides maar daar hebben ze beschutting van de bomen

FMG8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:35

in de zomer: buiten, maar kan 24 uur per dag in de schuilstal
in de winter: buiten, met deken, en kan ook dan 24 uur per dag in de schuilstal

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:37

Mijn verzorgfjord staat vanaf mei tot ongeveer oktober buiten in het weiland en de andere maanden staat ie in stal Haha! Hij is net 2 weken geleden geschoren en nu staat ie binnen.

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:49

Bert staat in de zomer snachts alleen op stal en nu als het niet regent op de wei en anders gewoon in zijn stalletje Lachen

Jasminds

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 21:05

Olaf staat zomers overdag op de wei (met hok of boom) en 's avonds op stal, in de winter staat hij dag en nacht op stal, overdag af en toe op de wei of in de piste

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 21:09

bij mij staan ze 24/7 buiten, met als beschutting een hele hoge bomenrij aan de oostkant en verder bomen in het land. Ze hebben inmiddels al een lekkere dichte vacht

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 14:36

Iris staat 24/7 op het land, met een schuilstal,
als het goed is gaan ze over een week weer naar 'stal' [als in een stuk zand met een schuilstal]
Iris wordt alleen maar chagerijnig van op stal staan, dus dit is ideaal voor haar!