Weet iemand misschien hoe het met het doorgeven van eczeem zit binnen het fjordenstamboek, hoe word daarmee omgegaan, worden er bloedlijnen onderzocht? Mag via PB hoor, ik wil dit topic niet vervuilen...
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
) 59,54%
.fjordnina schreef:@ Claudia: Bedankt voor je moeite, op FW heb je me deze foto's ook al gegeven.
Of is ie weer teruggekomen? fjordnina schreef:@ Izabella: Ik ben zelf natuurlijk ook al flink aan het zoeken geweest en heb ook nauwelijks iets gevonden. Henstleistungsprufung betekent letterlijk Hengstenprestatieproef. Zal dat dan de 30 dagen test zijn? Daar wordt toch ook met een index gewerkt?
toverpaardje schreef:Goh wat interessant allemaal, allemaal insidersinformatie, om het zo maar even te zeggen.
Weet iemand misschien hoe het met het doorgeven van eczeem zit binnen het fjordenstamboek, hoe word daarmee omgegaan, worden er bloedlijnen onderzocht? Mag via PB hoor, ik wil dit topic niet vervuilen...
Yoline schreef:Volgens mij is het idd. een 30 dagen test, of een werkproef. Hengstenkeuring = Hengstkörung
pamelatje schreef:ik denk dat je het bete naar timor kan gan dat is een hele mooie fjord
Siria schreef:De dekhengsten zijn wel vruchtbaar hoor, misschien was de merrie niet vruchtbaar, of was de combinatie niet goed.k zou zegge kies er een die goed vruchtbaar is (niet dat ik weet hoe je dat nou echt kanteste maar toch), heb inmiddels btje ervaring
izabella schreef:Siria schreef:De dekhengsten zijn wel vruchtbaar hoor, misschien was de merrie niet vruchtbaar, of was de combinatie niet goed.k zou zegge kies er een die goed vruchtbaar is (niet dat ik weet hoe je dat nou echt kanteste maar toch), heb inmiddels btje ervaring
Denk dat het allerbelangrijkste bij de keuze voor een hengst is dat hij goed bij de merrie past. Dus dat hij de sterke punten aanvult en de zwakke verbetert. Tenminste, dat is de ideale situatie. Het blijft natuurlijk altijd een gok...
Yoline schreef:Ik heb vandaag 2 Stedjes op de keuring gezien (B premies) die waren niet helemaal lekker in de achterhand. Verder geen rare diertjes, maar dat zou ik toch wel ff meenemen in je keuze.