Fjord scheren.

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Re: Fjord scheren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 10:27

Rian wordt denk ik eind oktober weer geschoren...

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Re: Fjord scheren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:40

Taaclover schreef:
Taco doet eind deze maand zijn jasje weer uit.
Begin oktober start ik weer met de wedstrijden en dan zit zijn dikke vacht hem alleen maar in de weg Ja

Als je maar 1x wil scheren zou ik wachten tot november Ja


Ninla wil ik ook begin oktober weer verlossen van dr vachtje, tenminste ik niet. Agnes dan haha Haha!
En deze winter wil ik dr wel 2x scheren Ja

ienna

Berichten: 836
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: noord-brabant

Re: Fjord scheren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 14:28

Scheren jullie dan de sokken ook helemaal er af en groeit dat dan weer snel en mooi aan??

Toad

Berichten: 4236
Geregistreerd: 01-08-05
Woonplaats: Nijkerk

Re: Fjord scheren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 14:58

Die sokken groeien vrij snel weer aan ja Ja

rianne1987

Berichten: 1005
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuidland

Re: Fjord scheren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 16:03

ja ik scheer de sokken eraf, en het groeit gewoon weer normaal aan.

ienna

Berichten: 836
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: noord-brabant

Re: Fjord scheren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 12:06

Toad schreef:
Die sokken groeien vrij snel weer aan ja Ja

En hoelang is snel "ongeveer"? Zijn ze na een maand of 3 weer op normale lengte?
En heeft iemand toevallig een foto van een fjord die helemaal geschoren is, inclusief zijn benen en sokken dus?

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Re: Fjord scheren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 14:42

ienna schreef:
Toad schreef:
Die sokken groeien vrij snel weer aan ja Ja

En hoelang is snel "ongeveer"? Zijn ze na een maand of 3 weer op normale lengte?
En heeft iemand toevallig een foto van een fjord die helemaal geschoren is, inclusief zijn benen en sokken dus?


Zodra ik thuis ben wil ik wel ff een foto voor je zoeken hoor! Lachen

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Re: Fjord scheren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 06:58

Ik wilde dr eigenlijk een keer met vacht laten staan maar ze heeft er zo enorm veel last van, vrees dat ze volgende week weer kaal gaat Haha! dan heeft ze net voor de echte winter begint net weer een beetje vacht.

ikbenfilou

Berichten: 888
Geregistreerd: 26-08-05

Re: Fjord scheren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 07:36

waarom scheren jullie je ford als ik vragen mag
die van mij staat de hele winter lekker buiten en heeft dan een prachtige wintervacht. ik vindt het onzin om het eraf te halen

Toad

Berichten: 4236
Geregistreerd: 01-08-05
Woonplaats: Nijkerk

Re: Fjord scheren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 07:57

Omdat mijn fjord zich elke rit kapot zweet, dit vind ik 1 nogal zielig voor het paard en 2 als ze zo nat zijn worden ze snel verkouden.

ienna

Berichten: 836
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: noord-brabant

Re: Fjord scheren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 09:49

Alinda1305 schreef:
waarom scheren jullie je ford als ik vragen mag
die van mij staat de hele winter lekker buiten en heeft dan een prachtige wintervacht. ik vindt het onzin om het eraf te halen

Zo'n beertje is natuurlijk prachtig, maar het ligt er ook een beetje aan wat je met je fjord doet. Als je een beetje recreatief rijd dan maakt zo'n dikke vacht natuurlijk niet uit, maar als je je fjord veel traint en wedstrijden rijd dan zit die vacht behoorlijk in de weg. Ook droogt hij/zij dan slecht en langzaam op en daar worden ze weer sneller verkouden van.

rianne1987

Berichten: 1005
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuidland

Re: Fjord scheren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-06 11:46

Ik scheer Vanita omdat ik anders in de winter na een half uurtje rijden een pony heb die zijknat is en lastig droog te krijgen is.
Het is heus niet zo dat ze in de winter zonder haar staat, dan zit er al weer een dun vachtje op.

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Re: Fjord scheren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 19:14

Alinda1305 schreef:
waarom scheren jullie je ford als ik vragen mag
die van mij staat de hele winter lekker buiten en heeft dan een prachtige wintervacht. ik vindt het onzin om het eraf te halen


Omdat die van mij gewoon in training staat 6 dagen in de week Clown
En ze staat toch van de winter weer dag en nacht op stal, dus dan is het beter als ze geschoren is Knipoog

Rozanne

Berichten: 8160
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Fjord scheren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 17:56

Mijne is zaterdag geschoren:P

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: Fjord scheren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 19:31

Ik scheer hem omdat hij al staat te zweten op stal, vooral met zo'n warme nazomer als nu. Kan je nagaan hoe hij zweet met rijden. Ik ga 1 oktober scheren. Helemaal.

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Re: Fjord scheren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 20:37

cynthiar schreef:
Ik scheer hem omdat hij al staat te zweten op stal, vooral met zo'n warme nazomer als nu. Kan je nagaan hoe hij zweet met rijden. Ik ga 1 oktober scheren. Helemaal.


Ja idd, Ninla staat op de wei al te zweten met dit warme weer.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Re: Fjord scheren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 06:56

Alinda1305 schreef:
waarom scheren jullie je ford als ik vragen mag
die van mij staat de hele winter lekker buiten en heeft dan een prachtige wintervacht. ik vindt het onzin om het eraf te halen


Tjo is gister weer kaal gegaan. Ik scheer haar al jaren omdat ze half juli al begint met een flinke wintervacht ongeacht hoe warm het is en ze nu na 10 minuten losstappen al drijfnat was van het zweet.
Het opdrogen van de vacht kost echt uren dus dan is scheren een handigere optie om haar gezond te houden (ze heeft btw een binnnestal en staat overdag een paar uur buiten).

Ik vinhd haar wintervacht ook prachtig maar als ik die eraan laat zitten betekend dat dat ik de hele winter niet kan rijden en trainen.

Ze stond gister weer heerlijk te genieten tijdens het scheren. Ik laat haar sokken eraan zitten, zonder soken vind ik het net een mslukte KWPNer, dus ze heeft nu korte beenwarmers (zal ff foto maken vandeweek) , maar is verders lekker kaal Haha!

ikbenfilou

Berichten: 888
Geregistreerd: 26-08-05

Re: Fjord scheren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 07:43

ja hallo het is me duidelijk hoor dat jullie aan wedstrijden doen dan is het niet meer dan logies met die vacht
maar rekreatief zoals ik rij vindt ik het onzin dat bedoel ik
ze is dan wel wat nat na het rijden maar ze wennen dan wel aan die dikke vacht en rekreatief rijden is niet alleen wat stappen hoor rit van 2,5 uur
sjonge echt weer bok hoor....

rianne1987

Berichten: 1005
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuidland

Re: Fjord scheren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 09:13

Dit slaat echt nergens op Alinda! Wij leggen alleen maar uit waarom we dan scheren omdat jij het niet nodig vind. En ik rijd ook alleen recreatief hoor. Maar toch scheer ik haar! Dat is toch iedereen zijn eigen keuze?

Jillyken
Berichten: 1045
Geregistreerd: 18-05-05

Re: Fjord scheren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 19:07

Jee Alinda jij zegt dat je het onzin vindt om te scheren, dan mogen wij toch wel vertellen waarom wij het wel of niet zouden doen? wat is daar nou verkeerd aan? Verward

Ik ben nu ook aan het twijfelen of ik zou vragen of Alm geschoren mag worden... Hij heeft nu al een redelijk dikke vacht, vorige week na een 20 minuten longeren en een half uurtje rijden was hij kletsnat
Voor Bidonja gaat het nog net, met haar rijd ik niet zo intensief en die staat ook heel de winter buiten met 10 andere merries (deken zal niet lang overleven denk ik Knipoog )
Toch maar eens over hebben met Louis denk Ja

lonnie

Berichten: 7857
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Moergestel

Re: Fjord scheren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 14:38

Alinda1305 schreef:
ja hallo het is me duidelijk hoor dat jullie aan wedstrijden doen dan is het niet meer dan logies met die vacht
maar rekreatief zoals ik rij vindt ik het onzin dat bedoel ik
ze is dan wel wat nat na het rijden maar ze wennen dan wel aan die dikke vacht en rekreatief rijden is niet alleen wat stappen hoor rit van 2,5 uur
sjonge echt weer bok hoor....


goh wat een ervaring met bokt na 147 berichte...

mijn fjordje wordt begin oktober geschoren, mocht het tussendoor nog een keer nodig zijn, dan nog eens. Ik heb haar vanaf mei nieuw en ze past de dekens van mn tinker niet, dus ehb net lekker veel geld uit kunnen geven aan nieuwe dekens voor dr Haha!

rianne1987

Berichten: 1005
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuidland

Re: Fjord scheren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 16:24

Ik denk dat vanita deze maand nog kaal gaat, ze heeft het echt warm en vooral onder haar boett

Anoniem

Re: Fjord scheren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 16:27

Heb hetzelfde als Vippie. Ik rij ook recreatief maar [***] wil ook echt niet drogen gewoon. Heb vorig jaar voor het eerst een racestreep geschoren en daar doet ie het top op.

Ieder zn eigen keuze lijkt me Alinda.
Als jij het kan zonder doe je het zonder

gootje12
Berichten: 1645
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Ommen

Re: Fjord scheren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 16:34

Je kan inderdaad ,altijd beginnen met een racestreep en later er meer af scheren.Het hangt helemaal af van de huisvesting en het gebruik van je paard.Ik scheer veel pony`s met een dekenmodel en met de hals er half in.

Sabbel

Berichten: 1139
Geregistreerd: 18-03-05
Woonplaats: Wassenaar

Re: Fjord scheren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 20:37

Vippie schreef:
Alinda1305 schreef:
waarom scheren jullie je ford als ik vragen mag
die van mij staat de hele winter lekker buiten en heeft dan een prachtige wintervacht. ik vindt het onzin om het eraf te halen


Tjo is gister weer kaal gegaan. Ik scheer haar al jaren omdat ze half juli al begint met een flinke wintervacht ongeacht hoe warm het is en ze nu na 10 minuten losstappen al drijfnat was van het zweet.
Het opdrogen van de vacht kost echt uren dus dan is scheren een handigere optie om haar gezond te houden (ze heeft btw een binnnestal en staat overdag een paar uur buiten).



Wat voor een deken leg jij erop? *Nieuwsgierig* Haha!