Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

En kan ze op springen.
(rennen is teveel moeite)
Vind ie veel leuker
Zodra we in het bos zijn, leeft hij helemaal op en wil alleen maar hard, maar hij is wel goed in de hand te houden.

Ik had even je profiel bekeken maar wat een gaaf paardje...dat vind ik echt één van de leukste fjordenkruisingen die ik heb gezien.
maar voor de rest is ze meestal heel lief buiten. alleen wil ze er op lange zandpaatjes nog wel eens vandoor gaan en dan is ze echt niet meer te houden maar ik ben druk bezig om dat af te leren.
en dan ging ze allemaal naar mijn voet trappen met haar voorbeen enzo en achteruit lopen maar gelukkig is ze daar nu mee gestopt
. 
maar met galop lekker gas geven
maar ze kan wel schikken van bijv. een vogel die uit het wate rkomt

En ik lees ze echt allemaal hoor! Ben altijd benieuwd hoe de andere fjorden zich gedragen
Dus mensen ga vooral! 
Max is van zichzelf al geen druktemaker, hij houdt best van een geintje of een stukje knallen, maar daar laat hij het meestal wel bij.
Als hij iets eng vindt gaat hij wel dribbelen en kijken enzo, maar ik negeer hem dan gewoon en doe net alsof ik dat ''enge'' niet zie. Als hij er dan baaf langs gaat beloon ik hem. Zo heb ik hem zelf ook verkeersmak gemaakt, dat was hij toen hij bij mij kwam (3 jaar geleden) nl. nog niet helemaal. Hij vond toen tractors, vrachtwagens, hijskranen e.d eng, ik heb hem geleerd dat hij daar niet bang voor hoeft te zijn en nu geeft ie er niks meer om !!!
Hoe rustiger je zelf bent, hoe rustiger je paard is.
maar dan is het stilstaan, kijken en een beetje dribbelen. Ik heb met haar in een carnavalsoptocht gezeten, mijn dochter van de trein gehaald en hier over een super drukke weg gereden.
marjoleintje schreef:Haha....verafjord, dat ken ik dat ze bang kunnen zijn voor koeien, dat is die van mij ook. Als we ze dan ook tegenkomen, staat hij met z'n hoofd helemaal opgeheven en snuift/briest hij keihard...raar paard!
) buiten, maar doe ik meestal alln in stap, ze schrikt soms wel, vaak als er nix te schrikke valt
maja voor de rest rijd het wel superrelaxt
en k ken tinkers met minder relaxt karakter, die er opeens vandoor gaan bv dusja tlig nie alln aan t ras denk ik maar vooral aan het karakter van je paardje