[GZ] Fjorden handelsstallen o.i.d.

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Erika83
Berichten: 191
Geregistreerd: 01-02-06

Re: [GZ] Fjorden handelsstallen o.i.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 14:33

@ Izabella, dat klopt daar heb je helemaal gelijk in. Maar bij Nijend vertelden ze me dat ze niet aan keuring doen omdat als zij zeggen dat het paard goed is het paard ook echt goed is. Als ze daar zo zeker van zijn dan is een keuring toch helemaal geen punt? Maar natuurlijk het blijft je eigen verantwoordelijkheid. Maar wanneer iemand geen keuring wil, vindt ik toch een beetje typisch.

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Re: [GZ] Fjorden handelsstallen o.i.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 13:18

Bij Fjorden Rij- en Recreatie Centrum De Wildkamp in Wijk bij Duurstede hebben ze ook wel eens Fjordjes te koop Ja
Voor telefoonnummer kun je PB'en, ze hebben geen website dacht ik.

Iemand anders schreef het ook al dacht ik, altijd een verkoopkeuring door een eigen vertrouwde DA laten uitvoeren.

NiskoFjord
Berichten: 23
Geregistreerd: 16-03-05

Re: [GZ] Fjorden handelsstallen o.i.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 13:00

elexis schreef:
heb toch geen prettig gevoel aan hun over gehouden... vind het ook bijzonder dat ze daar zeer regelmatig paarden te koop hebben onder het motto 'te weinig tijd' en dan een tijdje laten kopen ze een nieuwe.. zeg dan gewoon dat je handelt... (maakt ook niet uit)


Ik was eigenlijk wel benieuwd welke Fjord je gekocht hebt. Je hebt wschijnlijk gewoon bad luck gehad, eigenlijk iedereen is hardstikke tevreden over de Fjorden die ze hier kopen. En mensen sturen ook heel vaak nog email hoe goed het wel niet gaat.
En het is net wat @Izabella zegt, niet elk paard is geschikt als manegepaard, dus ja, dan verkoop je toch wel eens wat. En als je fokt kun je niet alles houden, anders heb je binnen no-time een reuzenkudde Haha! .

CoSa

Berichten: 778
Geregistreerd: 02-02-05

Re: [GZ] Fjorden handelsstallen o.i.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 00:06

Ik heb mijn fjord 4 jaar geleden ook bij Nijend gekocht en heb nog nooit een dierenarts bij haar geahd vanwege ziekte of iets dergelijks 9Alleen voor de jaarlijkse enting)
Zie dus niet in waarom fjorden van hen gelijk slecht zullen zijn!

elexis

Berichten: 814
Geregistreerd: 15-07-06
Woonplaats: Bij de paarden

Re: [GZ] Fjorden handelsstallen o.i.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 09:05

-> niskofjord, ik heb wada bij hun gekocht...

nogmaals ik voel me heel erg bedonderd door hun, ook los van al die ziekte kosten...

ik heb wada gekocht omdat er toch geen tijd voor zou zijn geweest, ... ok dat geloofde ik... maar een paar weken later hadden ze weer nieuwe fjorden te koop wegens tijdgebrek...
IK vind het nu dus moeilijk om hun te geloven... ze zeiden ook dat wada niet in de manege lessen heeft meegelopen... maar ik weet nu dus niet of dat WEL waar is...

Iedereen moet voor zich weten waar hij ee paard koopt, of hij het laat keuren of niet enz enz... ik koop alleen nooit meer wat daar...

CoSa

Berichten: 778
Geregistreerd: 02-02-05

Re: [GZ] Fjorden handelsstallen o.i.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 14:45

@ Elexis Ze hebben inderdaad regelmatig fjorden te koop bij Nijend. Dit is omdat ze niet alles kunnen gebruiken voor de manege lessen en de paarden die niet gebruikt worden in de lessen hebben ze inderdaad geen tijd voor om zelf iets mee te gaan doen.
En dat een paard ziek wordt kunnen zij ook niks aan doen.
Wat heeft je paardje gehad dan als ik vrgaen mag?

amigootje

Berichten: 2394
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Hoofddorp

Re: [GZ] Fjorden handelsstallen o.i.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:04

Ik ben ook opzoek naar een leuke Fjorden merrie,

Dus nog meer stallen ?!

elexis

Berichten: 814
Geregistreerd: 15-07-06
Woonplaats: Bij de paarden

Re: [GZ] Fjorden handelsstallen o.i.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:47

ze kwam verkouden bij mij op stal.. daar heeft ze 2x acher elkaar antibiotica voor gehad... ( dit MOETEN ze dus geweten hebben op nijend)

vervolgens heeft ze nog droes gehad en is ze weer verkouden geweest ( hier hebben ze natuurlijk niks van kunnen weten en niks aan kunnen doen)

CoSa

Berichten: 778
Geregistreerd: 02-02-05

Re: [GZ] Fjorden handelsstallen o.i.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 16:25

heb jij de mensen van Nijend wel meteen op de hoogte gebracht dat ze verkouden aankwam?

elexis

Berichten: 814
Geregistreerd: 15-07-06
Woonplaats: Bij de paarden

Re: [GZ] Fjorden handelsstallen o.i.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 18:07

ja, heb alleen nooit meer iets van ze gehoord

CoSa

Berichten: 778
Geregistreerd: 02-02-05

Re: [GZ] Fjorden handelsstallen o.i.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 22:16

Dat is inderdaad niet echt netjes!

ijslandermir
Berichten: 760
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: drenthe

Re: [GZ] Fjorden handelsstallen o.i.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 10:53

Jakob Reinders, ook uit Anderen, heeft ook nog een aantal zeer goede merries te koop. Hij is een bekende en ervaren fokker en heeft hele goede paarden. Hij heeft paarden van verschillende leeftijden te koop, alleen geen beleerde paarden. Voor meer informatie of zijn telefoonnummer kun je pb-en.

Mirjam

Serika09
Berichten: 80
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [GZ] Fjorden handelsstallen o.i.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 00:11

Ik wil toch even reageren namens 'Nijend' voordat er straks heel slecht over ons gedacht wordt!!

Wij verkopen alleen paarden die gezond zijn en je hebt de merrie zelf gezien toen je bij ons kwam, toen was ze niet verkouden, toen je haar meenam ook niet, dus als ze later verkouden wordt bij jullie op stal kunnen wij verder toch niets aan doen!!

Verder is er door ons nooit verteld dat je je merrie niet mag laten keuren, dat is aan jou om dat wel of niet te doen, maar wat we zeggen dat we alleen gezonde paarden verkopen is ook wel zo, de paarden waar wat aan mankeert of een gebrek hebben vertellen we er of bij of ze gaan de handel in!!

De reden dat we wel eens wat paarden verkopen is omdat niet alle paarden geschikt zijn voor de manegelessen die we geven, voor een gevorderde ruiter kunnen we genoeg paarden krijgen maar zet maar eens een klein beginnende ruiter op een fjord, dit kan niet met alle fjorden!!

Dit was niet aanvallend bedoeld maar even een nadere uitleg op het topic dat hier geopend is, verder wil ik ook geen verder discussies hierover!! Asl je verder nog iets hebt over ons bedrijf kan dat via pb maar niet in het openbaar!!

Eefiesvenna

Berichten: 457
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Den Burg - Texel

Re: [GZ] Fjorden handelsstallen o.i.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 11:03

Ik denk dat heteen geval is van 'bad luck' want Nijend verzorgd de fjorden paarden beter dan menig ander!
Ga er nou eens langs zou ik zeggen, alles is tiptop in orde daar!
En ik ben nog altijd apetrots op mijn 'gezonde' Svenna!

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: [GZ] Fjorden handelsstallen o.i.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 11:07

bij ons in het dorp zit een fjordenfokker die er ook in handelt! hun zijn echt wel goed met de beestjes alleen weet ik niet of ze op dit moment iets hebben lopen waar jij naar op zoek bent...

CoSa

Berichten: 778
Geregistreerd: 02-02-05

Re: [GZ] Fjorden handelsstallen o.i.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 15:42

Serika09 schreef:
Ik wil toch even reageren namens 'Nijend' voordat er straks heel slecht over ons gedacht wordt!!

Wij verkopen alleen paarden die gezond zijn en je hebt de merrie zelf gezien toen je bij ons kwam, toen was ze niet verkouden, toen je haar meenam ook niet, dus als ze later verkouden wordt bij jullie op stal kunnen wij verder toch niets aan doen!!

Verder is er door ons nooit verteld dat je je merrie niet mag laten keuren, dat is aan jou om dat wel of niet te doen, maar wat we zeggen dat we alleen gezonde paarden verkopen is ook wel zo, de paarden waar wat aan mankeert of een gebrek hebben vertellen we er of bij of ze gaan de handel in!!

De reden dat we wel eens wat paarden verkopen is omdat niet alle paarden geschikt zijn voor de manegelessen die we geven, voor een gevorderde ruiter kunnen we genoeg paarden krijgen maar zet maar eens een klein beginnende ruiter op een fjord, dit kan niet met alle fjorden!!

Dit was niet aanvallend bedoeld maar even een nadere uitleg op het topic dat hier geopend is, verder wil ik ook geen verder discussies hierover!! Asl je verder nog iets hebt over ons bedrijf kan dat via pb maar niet in het openbaar!!


Hier ga ik helemaal in mee!
Ken de mensen persoonlijk en weet ook uit ervaring dat ze alleen gezonde paarden verkopen!

elexis

Berichten: 814
Geregistreerd: 15-07-06
Woonplaats: Bij de paarden

Re: [GZ] Fjorden handelsstallen o.i.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 13:29

nogmaals... ik wil niemand vertellen waar hij wel of niet een fjord moet kopen... ik heb enkel mijn ervaring willen delen..!!

Ydel

Berichten: 392
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Schiedam

Re: [GZ] Fjorden handelsstallen o.i.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:20

CoSa schreef:
Serika09 schreef:
Ik wil toch even reageren namens 'Nijend' voordat er straks heel slecht over ons gedacht wordt!!

Wij verkopen alleen paarden die gezond zijn en je hebt de merrie zelf gezien toen je bij ons kwam, toen was ze niet verkouden, toen je haar meenam ook niet, dus als ze later verkouden wordt bij jullie op stal kunnen wij verder toch niets aan doen!!

Verder is er door ons nooit verteld dat je je merrie niet mag laten keuren, dat is aan jou om dat wel of niet te doen, maar wat we zeggen dat we alleen gezonde paarden verkopen is ook wel zo, de paarden waar wat aan mankeert of een gebrek hebben vertellen we er of bij of ze gaan de handel in!!

De reden dat we wel eens wat paarden verkopen is omdat niet alle paarden geschikt zijn voor de manegelessen die we geven, voor een gevorderde ruiter kunnen we genoeg paarden krijgen maar zet maar eens een klein beginnende ruiter op een fjord, dit kan niet met alle fjorden!!

Dit was niet aanvallend bedoeld maar even een nadere uitleg op het topic dat hier geopend is, verder wil ik ook geen verder discussies hierover!! Asl je verder nog iets hebt over ons bedrijf kan dat via pb maar niet in het openbaar!!


Hier ga ik helemaal in mee!
Ken de mensen persoonlijk en weet ook uit ervaring dat ze alleen gezonde paarden verkopen!


Amen!!!!

NiskoFjord
Berichten: 23
Geregistreerd: 16-03-05

Re: [GZ] Fjorden handelsstallen o.i.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 22:51

Ydel schreef:
CoSa schreef:
Hier ga ik helemaal in mee!
Ken de mensen persoonlijk en weet ook uit ervaring dat ze alleen gezonde paarden verkopen!


Amen!!!!


Uiteraard ook amen Haha! .

Siria

Berichten: 695
Geregistreerd: 19-09-06

Re: [GZ] Fjorden handelsstallen o.i.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 16:29

je kan ook op www.fjordstudbook.nl kijken =site van fjordenstamboek (trouwens die is pas vernieuwd Knipoog )

Finnea

Berichten: 10074
Geregistreerd: 06-11-02

Re: [GZ] Fjorden handelsstallen o.i.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 19:00

Pas vernieuwd? Site is al jaren hetzelfde Haha!