Impuls, langer in de hals, meer strekken <-- wedstrijd

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 58122
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 23:46

Nee maar zeggen dat je meer vergeven wordt vind ik net zo erg als zeggen dat je geen punten krijgt. :) daarmee impliceer je dat een koudbloed een 8 krijgt uit medelijden en niet omdat ie voor mekaar is.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Impuls, langer in de hals, meer strekken <-- wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:28

Het gebeurt beide, net als bij ieder paard.

Dorine92
Berichten: 5383
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 23:16

Ayasha schreef:
Nee maar zeggen dat je meer vergeven wordt vind ik net zo erg als zeggen dat je geen punten krijgt. :) daarmee impliceer je dat een koudbloed een 8 krijgt uit medelijden en niet omdat ie voor mekaar is.

En toch is dat wel degelijk mijn ervaring..
Ik impliceer niet dat ik een 8 uit medelijden krijg. Dat is me namelijk nog nooit gebeurd. Als ik een 8 krijg is dat omdat we de oefening goed gedaan hebben. Heeft niks met vergeven te maken.
Wat wél met vergeven te maken heeft is een 6 krijgen ipv een 5. Vaak weet de jury namelijk niet dat de fjord t heus wel beter moet kunnen dan wat ze laat zien. Bij een kwpn-er weten ze dat wel en dan geven sommige juryleden naar mijn idee daarom eerder een 5.
Uiteraard zijn er ook heel veel juryleden die daar zo doorheen prikken :j

Anna_Dani

Berichten: 774
Geregistreerd: 17-02-08
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 16:32

Op mijn protocol (L2) staat vaak dit:

Middendraf: "moet meer verruimen" of "versnelt"
Middengalop: "moet meer"
Wijken: "meer scharen" of "achterhand meenemen"

Op dit moment gaat achterwaarts nog zwaar tegen de hand, dus die kom ik ook nog wel tegen. Maar daar ben ik wel op aan het trainen, dus die punten zie ik nog even door de vingers. De bovengenoemde punten zie ik eigenlijk op elk protocol terug. Middengangen zijn nou eenmaal niet de sterkste punten van mijn geeltje. Wijken gaat met trainen heel goed, maar in de proef ben ik nog te onzeker, waardoor het er niet lekker uitkomt.