Verkopen, minder makkelijk dan je denkt...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rusty886

Re: Verkopen, minder makkelijk dan je denkt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 01:39

als je nog een paar pagina's zoekt om je fjord te koop te zetten zou ik haar ook op speurders.nl zetten of zet haar ook op een belgische site zetten (wel een bekende). en verder denk ik dat je met al je tips al zeer goed op weg bent en weet zeker dat je een geschikt iemand voor haar tegen komt!

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 20:47

Ik heb vorige week een fjord gekocht voor 1500 euro met gratis zadel. Ik heb toen echt de advertenties zitten doorspitten en deze spatte echt ertussenuit voor mij, mede door de foto's. :)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 20:50

Ik zou de vraagprijs noemen in de advertentie, dan heb je in elk geval geen mensen die je pony voor 400 euro willen kopen (of iig niet zo veel).

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 20:50

Hoop zo dat brittie het best baasje van de wereld krijgt!!
Ik heb trouwens voor Vera een advertentie gemaakt je kan kijken wat jullie er van vinden :)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 20:54

eerlijk vind ik de vraagprijs erg hoor vooral voor een fjord ik zou deze eerder leggen rond de 1300 euro :o
je kan ook de prijs weglaten en mensen vragen wat ze zelf in gedachten hebben. waardoor je een samen een prijs gaat maken. (handelen)

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 21:04

heb je advertentie bekeken
wat mij opvalt:

foto spreken niet aan of zijn niet duidelijk
filmpje erbij is altijd leuk ;)
de prijs is echt te hoog

heb in maart ook mijn fjord verkocht voor 1500 met wat spullen erbij, kon ong. zelfde als jou fjord maar dan iets minder hoog springen (ik ben dan ook niet zo held daarmee :P )
en was al een beetje beleerd voor de slee/kar

dus ik denk dat je beter rond de 1300 kan gaan zitten, 1800 is echt veel...

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 21:06

Welke advertentie heb je gekeken hiphorse

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 21:48

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 21:49

Ja ik bedoel bij mijn advertenties haha.
Ik heb Britta bijna 2 jaar voor batfull gehad :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 21:55

Ik vind de foto's niet goed voor een verkoop advertentie (of heeft het dier echt zo' n mega grote kop?? Waarschijnlijk verkeerde hoek ;) ), ik mis wat foto`s (blote standfoto, duidelijke dressuurfoto) en je vraagprijs vind ik veel te hoog voor een Fjord. Die zijn goedkoper te krijgen. Als ik op zoek zou zijn naar een Fjord zou ik daar op afhaken.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 21:56

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 22:02

_nvds schreef:

Als ik serieus op zoek was zou ik bij het 'der' al afhaken. Ik vind een nette spelling wel noodzakelijk bij een advertentie.

TS: Ik denk ook dat je vraagprijs wat aan de hoge kant is, en ik zou voor andere foto's gaan. Sowieso een nette standfoto.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 22:02

Hetzelfde, mis goede foto's en de vraagprijs vind ik zwaar teveel voor een fjord.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 22:26

Over de vraagprijs staat er:

VALT TE BESPREKEN VOOR GOED TEHUIS

En vind het echt raar dat je dus al gaat afhaken bij 'der'

Dus je gaat voor de spelling van de eigenaar inplaats van het paard. Okeee apart

Steffie2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 22:31

Ik denk simpelweg dat je vraagprijs te hoog is. 1.800 euro voor een fjord is echt veel, zeker in deze tijd. Bovendien geef je zelf aan dat je fjord niet de makkelijkste is en ook niet is gestart op wedstrijden. Eigenwijze fjorden zijn ook niet echt gewild. 1.800 euro is realistischer is als je een fjord hebt die M of Z loopt. Ik zou om te beginnen je vraagprijs fors verlagen, een redelijke prijs vind ik 1.200 euro en met spullen 1.500 euro. Zeker weten dat je dan meer reacties krijgt. Succes met de verkoop.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 22:36

Men wil een fjord altijd kopen voor een duppie, wat is dat toch? Zodra ze meer dan 1500 euro zijn, zijn ze voor de mensen die niet op zoek zijn standaard te duur.

Echter zit er in dit geval wel een kern van waarheid in. Op dit moment verkoopt er niets, zelfs de echte kwaliteitsfjorden gaan nu voor minder weg dan anders en doen er langer over. Vanuit dat oogpunt bekeken vind ik 1800 euro ook vrij ambitieus, maar wie niet waagt die niet wint.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 22:48

Toch vind ik deze merrie het ook nog niet waard Yvonne. Maar voor mooie merrie, met goed papier en keurings resultaten mag zeker meer kosten. Zeker gelijk in :D Of juist een Fjord die hoog in de sport loopt. Hetzelfde geld natuurlijk voor bijzondere kleurtjes :D Gio gaat ook verkoop in, maar valt door zijn kleur en keurings resultaat ook in hoge prijsklasse. :j

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 23:01

fjordnina schreef:
Men wil een fjord altijd kopen voor een duppie, wat is dat toch? Zodra ze meer dan 1500 euro zijn, zijn ze voor de mensen die niet op zoek zijn standaard te duur.

Echter zit er in dit geval wel een kern van waarheid in. Op dit moment verkoopt er niets, zelfs de echte kwaliteitsfjorden gaan nu voor minder weg dan anders en doen er langer over. Vanuit dat oogpunt bekeken vind ik 1800 euro ook vrij ambitieus, maar wie niet waagt die niet wint.

het is nu eenmaal ook wel het ras waar je lichtjes voor betaald. een shet koop ik ook niet voor 1000 euro.
het is een ander verhaal als het paard heel wat bereikt heeft en kleur kan een rol spelen inderdaad.
maar gezien naar deze fjord is de prijs te hoog.

en nog iemand zei waarom mensen dan vallen over de vraagprijs. als ik opzoek was naar een fjord binnen een bepaalde prijsklasse klik ik al gelijk verder met deze vraagprijs. en valt te onderhandelen dat lezen mensen dan echt niet meer hoor. mensen zoeken het dan niet eens meer om te bellen ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 12:27

Het nadeel van deze Fjord is de maat. Tegenwoordig verkoopt de D-maat heel slecht.
Dan moet de Fjord wel op andere vlakken bovenmatig presteren wil iemand meer dan 1000E betalen.

Mijn Fjord, 6jaar, 1,42m super braaf, goed verkeersmak (ook met beginners!), springt super, was minder dan 1000.
Kennis van mij heeft een Fjord gekocht, punten genoeg om M te mogen starten, 1,45m hoog voor 1450E.

En "prijs valt te bespreken", dan ga ik er niet vanuit dat de prijs alsnog onder de 1500E komt.
Ben ook heel benieuwd of TS ook zoveel voor de Fjord heeft betaald en dat ze daarom deze (buitensporig hoge) prijs vraagt.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 12:50

Amber_ schreef:
Toch vind ik deze merrie het ook nog niet waard Yvonne. Maar voor mooie merrie, met goed papier en keurings resultaten mag zeker meer kosten. Zeker gelijk in :D Of juist een Fjord die hoog in de sport loopt. Hetzelfde geld natuurlijk voor bijzondere kleurtjes :D Gio gaat ook verkoop in, maar valt door zijn kleur en keurings resultaat ook in hoge prijsklasse. :j

Misschien vind jij een paard wel lelijk waarvan een ander zegt mooi.. we vragen hierbij je mening toch ook niet?

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 12:51

Maar ik ben de eigenaresse niet dus ik ga niet over het budget...
Het liefst had ik der terug gekocht :j

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 12:56

Ik zou persoonlijk de advertentie wat aanpassen. Als ik zoekende ben wil ik in een oogopslag alle informatie kunnen zien. Nu moet ik lezen, en dan haak ik al af. Goeie duidelijke foto's en beweging filmpje waar alle gangen op elke kant te zien is. En tja, ze is na mijn idee ook gewoon te duur. Een foto van wat erbij komt kan soms helpen (en vraagprijs zonder en met toebehoren)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 13:01

In die tweede advertentie staat nog altijd geen duidelijke standfoto van het paard zonder tuig, dekens,....
1800 voor een Fjord die niet echt iets wauw-gepresteerd heeft, is gewoon veel. En voor je de advertentie aanklikt staat er eigenlijk 2100 (misschien kan je dat veranderen), dan zeggen mensen al helemaal 'doei'. Voor 2000 euro kan je hier een superdeluxe D-sportpony met goede afstamming die in dressuur of jumping geklasseerd is.
Een bespreekbare prijs wil niet zeggen dat er ineens de helft betaald kan worden. Het wordt ook zo standaard in advertenties geplaats en vaak gaat het dan over 100 euro die er af kan of een tweetal extra dekens die je erbij krijgt.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 13:41

Gini schreef:
In die tweede advertentie staat nog altijd geen duidelijke standfoto van het paard zonder tuig, dekens,....
1800 voor een Fjord die niet echt iets wauw-gepresteerd heeft, is gewoon veel. En voor je de advertentie aanklikt staat er eigenlijk 2100 (misschien kan je dat veranderen), dan zeggen mensen al helemaal 'doei'. Voor 2000 euro kan je hier een superdeluxe D-sportpony met goede afstamming die in dressuur of jumping geklasseerd is.
Een bespreekbare prijs wil niet zeggen dat er ineens de helft betaald kan worden. Het wordt ook zo standaard in advertenties geplaats en vaak gaat het dan over 100 euro die er af kan of een tweetal extra dekens die je erbij krijgt.

Inderdaad als je aanklikt krijg je nog steeds eerst de 2100 te zien, denk dat dat veel mensen al afschrikt.

Wat betreft de prijs verder is het natuurlijk maar net wat de gek er voor geeft/er voor over heeft.
Misschien is ze echt wel dat bedrag waard voor iemand, maar zolang mensen haar niet kennen en op de advertentie al afhaken heb je daar niets aan.
Voor Sjol heb ik ook een keer 3200 (of iest meer, exacte bedrag is me ontschoten) geboden gekregen,
gewoon omdat ze perfecte kinderpony was en moeder van het kindje er ook op kon.
(liep toen in kinderlessen in de manege en ze zagen mij gewoon midden in het centrum ijsje halen te paard :+).
Terwijl als ik advertentie had gemaakt voor dat bedrag, had er nooit van zijn leven iemand op gereageerd.

Je moet soms dus misschien de verkoop prijs aanpassen aan de markt als je mensen op het erf wilt krijgen om haar in het echt te zien.
Het is natuurlijk wel zo, dat als je geen echte haast hebt met verkopen je ook niet zo snel hoeft te zakken in je prijs.
Alleen proef ik uit de staal AL 2 maanden te koop, toch een beetje het ongeduld.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 13:46

_nvds schreef:
En vind het echt raar dat je dus al gaat afhaken bij 'der'

Dus je gaat voor de spelling van de eigenaar inplaats van het paard. Okeee apart

Ik vind dit niet raar hoor. Ik ben nu rustig aan het kijken voor een eigen paard (Tinker) en ik stel een netjes geschreven advertentie wel erg op prijs. Sommige advertenties bestaan uit 2 zinnen en een stapel foto's, ja sorry, dáár kan ik weinig uit opmaken. Net als advertenties die vol staan met spelfouten en onleesbare stukken tekst. Als je je paard wil verkopen moet je wel wat aandacht schenken aan de presentatie...

Gaat natuurlijk niet op voor mensen die bijvoorbeeld dyslectisch zijn.

Verder is het maar net wat de gek ervoor geeft natuurlijk. Een paard is zoveel waard als je ervoor zou geven. Dus als iemand 1800-2100 wil geven, zelfs al heeft hij nog niet veel gepresteerd, zie ik geen probleem. Het zal dan alleen wel wat langer duren voor je een koper vindt ja... Maar je hebt dan wel meer zekerheid dat hij bij een goed huis terechtkomt en niet bij een of andere koopjesjager die hem voor de dubbele prijs doorverkoopt.