Nieuw zadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

josewoos

Re: Nieuw zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 07:20

Ik heb een zaldi op m'n fjord, heerlijke zadels. Ook gekocht bij Country Mill.
Wij hadden het gelukje dat het een showmodel was, alleen gebruikt om te passen. Nieuw maar met dikke korting :D

jannegien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 17:17

Silence schreef:
Moet eerlijk zeggen dat ik persoonlijk verre van happy zou zijn als mijn zadel zo zou liggen als op de foto hierboven.

Was ook maar een voorbeeld van het zadel ;) Had hem niet voor deze merrie gekocht, maar kon even geen duidelijkere foto vinden.
Maar mag ik vragen wat je er van vindt? Wat zorgt ervoor dat je zegt hij ligt totaal verkeerd? Ben wel benieuwd.... vind zadels best interessant, en altijd erg benieuwd naar de visie van anderen op dit gebied. :o

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 18:16

Is ook interessant ;)
Ben geen zadelmaker natuurlijk, maar ik zou zeggen geen schoudervrijheid, diepste punt is niet het middelpunt en de singel ligt veel te ver naar voren.
Dat zou mijn mening zijn als het mijn paard en zadel was.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 19:34

Ik heb een Massimo, en ben er erg tevreden over!

Interhippique zou ik niet aan beginnen. Koop dan een goede tweedehands voor hetzelfde (of iets meer) geld.

jannegien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 20:16

Silence schreef:
Is ook interessant ;)
Ben geen zadelmaker natuurlijk, maar ik zou zeggen geen schoudervrijheid, diepste punt is niet het middelpunt en de singel ligt veel te ver naar voren.
Dat zou mijn mening zijn als het mijn paard en zadel was.

Kijk dan zitten wij aardig op dezelfde lijn, in het geval van deze foto. Dit probleem is vaker voorkomend bij deze merrie (fokdoos zonder front, is momenteel drachtig van nummer 14). Nu is ze weer wat anders van vorm en past hij weer netter. (ook ligt hij op deze foto iets te ver naar voren, was mijn eigen schuld tijdens het rijden van de ereronde :o )
Maar bedankt voor je reactie! :D

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 20:48

O kleine moeite hoor ;)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 20:55

jannegien schreef:
Kijk dan zitten wij aardig op dezelfde lijn, in het geval van deze foto. Dit probleem is vaker voorkomend bij deze merrie (fokdoos zonder front, is momenteel drachtig van nummer 14). Nu is ze weer wat anders van vorm en past hij weer netter. (ook ligt hij op deze foto iets te ver naar voren, was mijn eigen schuld tijdens het rijden van de ereronde :o )
Maar bedankt voor je reactie! :D

Huh. Maar je had dat zadel toch niet voor de merrie op de foto gekocht? Maar je gebruikt hem dus wel op dat paard?

jannegien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 23:30

@ Antje_vip: Momenteel rij ik niet meer op deze merrie, maar ik heb hem wel een periode gebruikt om haar te rijden. De merries op het bedrijf waar ik rij zijn vaak elk jaar drachtig, hierdoor veranderen ze veel van vorm. Dat bedoelde ik er eigenlijk mee te zeggen. ;)

anoukyrsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 23:57

heei,,
ik heb ookal wat ellende meegemaakt met mn fjord en een goed zadel..! moeilijk..! :j
ik heb een redelijk smalle fjord (naja.. niet gebouwd als een ''echte'' fjord)
ik heb dr destijds overgekocht met een pagonny haflingerzadel..
maar tuurlijk bleek die niet goed te liggen -O-
ik heb een aantal zadels geprobeerd.., maar was vrij moeilijk om een goede te vinden.. :n
maarja.. gewoon door blijven proberen!
opeens liep ik tegen een vz massimo son aan.
mooi zadel +:)+ zit fijn, en hij lag goed :))
heb er nooit spijt van gehad, ondanks dat het een kostbaar ding was O:)