Informatie eventuele populariteit van Ulsblakk hengst?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anita45

Re: Informatie eventuele populariteit van Ulsblakk hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 15:32

Hé wat leuk, er is dus nog zo'n 'gek' haha. Ik zou het best wel leuk vinden om te vergelijken maar ik zie me nog maar zo niet even naar Denemarken rijden. Is nou niet bepaald naast de deur zeg maar.
Maar hij zou mij misschien wel kunnen helpen met bepaalde Deense lijnen waar ik in vastloop. Bijv. de moederlijn van diverse Halsnæs dekhengsten waaronder ook Rei Halsnæs. Hier kom ik niet verder met de moederlijn. Ik heb moeder (Gitte DK-5294), grootmoeder (Perle DK-5051) en overgrootmoeder (Mie DK-2102) en dan houdt het op.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 20:22

Voor BE moet je even contact opnemen met het stamboek daar. via www.fjordstudbook.be

Verder is er in BE wel 'al' een goedgekeurde ulsblakke hengst, Hjellar, van Herman (Noors). Herman zelf heeft ook een jaar of 2 dacht ik in BE gestaan om te dekken. Verder komt normaal Almglimt terug naar BE na dit dekseizoen. Met Alm krijg je echter geen vol BE papier (afgekeurd voor BE, en daar doen ze voor mijn kleindochter van Alm heel lastig mee op keuringen, rot stamboek)

Wel een leuk dier zo op foto, lekker fors gebouwd.
Jammer dat ik nooit een uls op mijn ulsblakke merrie kan zetten.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 20:31

En die Herman is weer vader van Hermanssen toch?

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 01:10

Anita - Carsten heeft veel van die informatie ook digitaal, misschien een uitwisselingsprogramma via de PC? ;-)
Ik zal het hem vragen als ze terug zijn van de dierenshow in Herning, waar ze morgen naartoe gaan. Daar zijn ze echter tot zaterdag avond laat, dus ik spreek ze niet voor zondag. Hij zal ZEKER willen meehelpen, hij is daar erg fanatiek en geinteresseerd in. :-)

Keandra - Dat is inderdaad iets om mee te nemen, dank voor de suggestie!

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 04:13

Dat is een gave hengst! Wel jammer dat er hier weinig "kleuren" zijn

Anita45

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 11:48

StefenYnia schreef:
Anita - Carsten heeft veel van die informatie ook digitaal, misschien een uitwisselingsprogramma via de PC? ;-)
Ik zal het hem vragen als ze terug zijn van de dierenshow in Herning, waar ze morgen naartoe gaan. Daar zijn ze echter tot zaterdag avond laat, dus ik spreek ze niet voor zondag. Hij zal ZEKER willen meehelpen, hij is daar erg fanatiek en geinteresseerd in. :-)

Wie weet wat er mogelijk is. Zou wel leuk zijn.

@Amber: Dat klopt idd.