Naar de hengstenkeuring met schoonheidsfoutje?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jannegien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 10:20

@ Viv: de TS geeft duidelijk aan dat hij op het filmpje onregelmatig loopt i.v.m. het bultje op zijn been. Denk dat je daardoor ook niet echt rechtvaardig zijn gangen kan beoordelen, dit kan denk ik pas op het moment dat hij voorgesteld wordt... ;)

Carolinef

Re: Naar de hengstenkeuring met schoonheidsfoutje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 13:58

ik oordeel pas als ik hem op de HK zie komen volgend jaar

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 16:02

Ik heb het filmpje alleen geplaatst omdat iemand nieuwsgierig was hoe hij eruit zag. Niet voor een beoordeling of wat dan ook want dan had ik wel iets beters neergezet :P .
Het filmpje is te donker, de ondergrond te hard en ongelijk, paard loopt niet goed en is te ver weg.
En ik vind dat je een paard in het echt moet beoordelen, niet van een filmpje. Maar dat is misschien mijn idee.
Ik heb net filmpjes van Hepsi zitten kijken, zelfde bouwjaar alleen naar mijn idee al veel verder ontwikkelt dan de mijne.
En gezien de rhino gekte in ons land gaat het hem dit jaar toch niet worden. Misschien volgend jaar als ik hem hengst kan laten en hij zich gedraagt.

ivm prive omstandigheden nog geen papieren.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 16:05

ik zou me zeker niet aangevallen voelen hoor, als jij met jouw paardje naar de keuring wilt, lekker doen, als jij r maar n goed gevoel aan hebt toch? ik was het ook van plan met mijn beeb maar dei is net over geschreven naar nl stamboek en die raden t af, kom door verre bloedlijn, komen zelfde hengst in voor, nu wist ik dat al, en vallen ze er in duitsland niet over maar hier in NL dus wel, nouja dan gaan we niet en ik laat hem toch ruinen eind april, maar das helemaal off topic

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 17:52

Ik voel me helemaal niet aangevallen hoor.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 08:04

Filmpje geeft juist een goed beeld, beter dan foto's van alleen de goede momenten, en de jury ziet hem van dezelfde afstand. Tis een leuk dier maar geen potentieel vadermateriaal i.m.o. maar wie weet gaat hij nog leuk verbeteren komend jaar. Succes met de opfok.

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:51

Cowgirl schreef:

Wat is zijn naam? Zoeken we het op *hoezo nieuwsgierig haha*

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 17:00

Bella schreef:
Cowgirl schreef:

Wat is zijn naam? Zoeken we het op *hoezo nieuwsgierig haha*

Ja dat staat op zijn papier en dat heb ik dus nog niet :P
Hij gaat nog steeds door het leven als ' fjordenbaby'

Het is ook allemaal op een bijzondere manier gegaan dat hij van mij werd. Hij stond in eerste instantie in pension met nog een veulen ivm afspening. Ik vond hem al leuk toen de fokker hem kwam brengen. Halverwege de winter hoorde ik dat de fokker hem had verkocht aan de man van het andere veulen. Iedereen al verbaasd maar okay.
Halverwege januari moesten de veulens weg ivm nieuwe pension klant. Terwijl ik de de paardjes haalde om op de trailer te zetten heeft de eigenaar kennelijk aan mijn stalhouders gevraagd of ze nog iemand wisten voor dat beestje. En die dachten aan mij. Dus toen ik aan kwam lopen kreeg ik vanuit het niets de vraag of ik hem wilde hebben.
Tja...daar sta je dan. Ik heb toen aangegeven dat ik in mijn situatie echt geen 3 paarden kon hebben.
Dat was geen probleem mijn stalhouder nam de kosten voor zich en ik mocht de lol hebben. Of ik hem nou wou hebben of niet.
Nou ja...dacht ik, doe eens gek waarom niet....dus toen had ik ineens 3 paarden.
Het is jammer dat het niet gefilmd is :D .

Hoe het verder geregeld is blijft prive. In het begin had ik er nog wel wat moeite mee maar het went en ik vind het wel weer een uitdaging zo'n jong beest.
Het is een super lief dier wat met liefde is gefokt en opgevoed. Hij is nu lekker aan het groeien en spelen.

Anita45

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:02

Hoe heet die fokker dan? Waar komt hij vandaan? Als je zijn naam of woonplaats weet kan ik waarschijnlijk wel iets opzoeken in mijn bestand.

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:15

Naar aanleiding van je verhaal vermoed ik dat dit Halfor is uit de merrie Bunja (Kunar x Tunar)....ben benieuwd of dat klopt.