Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

de enige manier om het zeker te weten is inderdaad testen, maar het is belachelijk hoeveel zoiets kost. Dat is niet voor de "normale" mens te betalen. Daarbij, een dna onderzoek bij een kvit doen doe je eigenlijk -sorry als ik het niet mag zeggen- voor niets. Je zal er toch niet mee gaan fokken, of in ieder geval niet om een fjord te laten registreren want dat werkt volgens mij niet.. Om alleen voor je eigen plezier te kijken of het een perlino of cremello is, dat is ook weer zo wat. Het is leuk om te weten, maar in mijn ogen niet zinnig. 

dan zou je evt ook nog op een niet geregistreerde manier bijv. een gulblakk kunnen fokken. ALS de kvit heterozygoot is voor de kleur. Als je er dan een rodblakk op zou zetten heb je 50% kans op een vos als basiskleur en hij zal sowieso heterozygoot zijn voor het cremegen, dus heb je 50% kans op een gulblakk (als ik goed hoofdgerekend heb xD)
Heb voorlopig toch geen fokplannen dus dan is het vrij nutteloos om te weten vind ik.