waar ik kan het beste een fjord kopen ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FornoydHest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:42

Ik ben het eens met Jytte en Gwen. Als dat hun ervaring is, dan mogen ze die toch vertellen hier?
Gwen geeft aan dat ze het in pb wil vertellen, voor de mensen die daar behoefte aan hebben.
Niemand heeft er iets aan als we maar doen alsof alles helemaal happydepeppie is. TS vraagt naar ervaringen, en die krijgt ze. Ervaringen hoeven geen feiten te zijn dat het altijd ergens gaat zo, maar als Jytte en Gwen beiden hun paard van dezelfde stoeterij hebben, en ze beiden écht niet gezond waren, mag dat in mijn ogen zeker vermeld worden. Ja, dat kan toeval zijn. Maar ik denk niet dat die 2 meiden het andere mensen toewensen om óók een ziek paard te kopen. Nu zeg ik niet dat Bart zieke paarden verkoopt, maar het is zeker iets om over na te denken.
Zoiets zou net zo goed bij een andere stal kunnen gebeuren, maar omdat Bart goed aangeschreven staat mogen die ervaringen niet gedeeld worden? Zo komt het in mijn ogen over.
Als ik dat fout zie, dan verontschuldig ik me, maar het komt wel zo over.
Als iemand hier verder op in wil gaan, of tegenin wil gaan, pb maar. Dit topic hoeft geen reltopic te worden.

TS, ik zou rustig rondkijken bij particulieren of inderdaad bij één van de vermelde stoeterijen. Je komt vanzelf jou paardje wel tegen, en inderdaad, de klik is heel belangrijk. Voordat je een paard koopt wel volledig laten keuren, dus ook bloed etc. Ook op stoeterijen kan het voorkomen dat er inwendig iets niet helemaal klopt, ookal weet de fokker/eigenaar daar niks van. Zou zonde zijn van de tijd en de moeite als je een ziek paardje koopt. :)

Ik beschuldig hier helemaal niemand, dit is wat ik ervan vind. Ik ben die eindeloze discussie nu ook wel een beetje zat. Mocht mijn bericht iemand in het verkeerde keelgat schieten, pb staat open.
Ik val niemand aan, maar TS vraagt meningen, en die krijgt ze.

Anita45

Re: waar ik kan het beste een fjord kopen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 12:16

Nee, een reltopic moet dit zeker niet worden, dat gebeurt al veel te vaak hier op bokt. En je mening geven mag uiteraard ook, we leven gelukkig in een land waar dat kan.
Maar dit is meer dan een mening geven, dit is bewust iemand zwart proberen te maken en kapot te maken. En dat gaat veel te ver.
Ik ben er voor 1000% van overtuigd dat Bart eerlijk is en geen paard verkoopt waarvan hij weet dat die ernstig ziek is. Voor zo'n paard wordt een DA geroepen en als het niet meer beter kan wordt er op een nette manier een einde aan gemaakt. Zo'n paard wordt zeker niet in de maag van iemand anders gesplitst. Die suggestie wordt hier ten onrechte wel gewekt en daar ageer ik tegen.

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 12:41

Ach anita. Wat weet jij er nou van? Jou verhaal is gebaseerd op "ik kan me niet voorstellen"
Was je erbij? weetje wat er gebeurd is? Nee, dus je kan er niet over oordelen. En al helemaal niet veroordelen.
En gwen deelt hier haar ervaring. En die hoeft niet positief te zijn of te stroken met jou beeld. Maar omdat het niet strookt met het beeld dat jij hebt bestempel je het maar als zwartmaken en kapot maken.. Kom op zeg!

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 17:34

En waar het op Fjordenwereld is geeindigd ,gaan we hier weer verder :roll:

Ts vraagt een mening en die krijgt ze ook.
De ene heeft goeie ervaringen met verschillende fokkers,de ander wat minder....so be it

fineaud

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 19:21

Am besten direkt in norwegen. Die Qualität ist dort echt besser - tolle Allroundpferde, und gute Preise trotz Transportkosten

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:01

Ik zou gewoon overal goed rond kijken en kijken waar jíj een goed gevoel bij hebt :j
Marktplaats staat ook vol met fjorden :)

Wat betreft mening geven:
Inderdaad iedereen mag zijn mening geven ook over bepaalde fokkers en als andere het daar niet mee eens zijn dan mag dat.
Maar zeggen dat iemand een ander bewust zwart probeert te maken is ook alle behalve netjes :n

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 14:18

Gwenny schreef:
Ik raad je de stal in Wanneperveen, vd. Berg niet aan. Mijn paardje bleek doodziek te zijn. PB maar voor meer info.

Als koper heb je altijd een onderzoeksplicht, ongeacht of de verkopende partij een handelsstal/fokkerij is of niet.

Pluk_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 11:03

Zelf heb ik mijn merrie gekocht in Heemserveen bij de Fjordenhof (Herman ter Wijlen). Erg fijn adres. Ik weet alleen niet of hij op dit moment oudere dieren heeft staan, maar je kan natuurlijk altijd even informeren.

BarrieVabis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 11:09

mijn moeder kocht haar fjord bij een handelaar inmiddels alweer 13 jaar plezier van en hebdaar mijn eerste kinderpony gekocht die ik inmiddels alweer 9 jaar heb

bir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 21:11

Het zijn dieren hoor!!!! Die kunnen eenmaal ziek worden....! Daar kan niemand iets aan doen. Maakt niet uit waar je een paard koopt, altijd kan een dier ziek worden. En dan is dat 1 van de......? die misschien niet in orde was. Daar kun je die stal niet op afkraken!

TanteFlavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 22:06

http://www.fjordenhof.net/ponys.html

Via via hoorde ik dat 4 van deze fjorden ook te koop zijn. Mocht het waar zijn, het zijn prima paarden, bomproof, kennen span en ruiter en ze zijn naar mijn normen ook gewoon heel mooi!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 22:59

In Vaassen zit ook een goede fokker :D Ben alleen even de naam kwijt maar die kan ik wel achterhalen, mocht je daar belangstelling bij hebben

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 09:03

No_No schreef:
In Vaassen zit ook een goede fokker :D Ben alleen even de naam kwijt maar die kan ik wel achterhalen, mocht je daar belangstelling bij hebben

Wijlhuizen denk ik dat je bedoeld?

Volgens mij verkopen zij niet zoveel particulier meer maar gaat het meeste via Bart v.d. Berg toch?

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 09:31

Wijlhuizen bedoel ik ja :D

Ik weet niet of hij via vd berg verkoopt. Ik ben daar via marktplaats terecht gekomen dus particulier verkoopt hij wel :j

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 09:31

Zijn dochter regelt dat een beetje geloof ik.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 09:33

Ik heb mijn fjord ook bij stal Doorstap gekocht en ik kan ook geen slechte dingen kwijt over die stal.
Ben helemaal happy met mijn JellowMellow <3

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:12

dit topic is al vanaf februari? miss heeft TS al 1 gevonden?

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:47

Oh, haha! Wat slim om naar te kijken! :D

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:52

bij Jan van der AA , Heb ik echt een super fjord gekocht! <3

viko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 19:05

No_No schreef:
Wijlhuizen bedoel ik ja :D

Ik weet niet of hij via vd berg verkoopt. Ik ben daar via marktplaats terecht gekomen dus particulier verkoopt hij wel :j

Dhr. Wijlhuizen verkoopt wel particulier hoor! Maar hij heeft op dit moment alleen jong of onbeleerde fjorden voor de verkoop.
Omdat hij zelf niet bekent is met internet zet ik de advertenties op marktplaats.
Ook heeft hij een paar wat oudere merries te koop die met fokpensioen zijn en dus ideaal voor een zorg boerderij of gezelschapspaard.

ynid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 18:56

[quote="Pluk_01"]Zelf heb ik mijn merrie gekocht in Heemserveen bij de Fjordenhof (Herman ter Wijlen). Erg fijn adres. Ik weet alleen niet of hij op dit moment oudere dieren heeft staan, maar je kan natuurlijk altijd even informeren.[/quote

inderdaad een heel goed adres. Ik kan het beamen.