Kelly aan de teugel voor de eerste keer!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:13

Wij kunnen vanaf hier geen tipc geven, alleen dat je je niet alleen maar bezig moet houden met het omlaag rijden van je pony. Verder eerst je pony actief laten lopen, de rest aan een instructeur over laten want elke pony is anders.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:14

Ik vraag me af of je pony zo nog wel kan ademen, hij heeft de hals niet mee voor ditsoort dingen.
Ik denk dat je met les met een paar weken weet hoe het wel moet, en dan op een manier dat je pony het ook leuk vind en mee wilt werken.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:14

liesjecryos schreef:
Whahahah en dan dat onderschrift erbij!
Meid het dier is niet eens van jou,wat zegt de eigenaar ervan dat je op die manier rijd.

Ik vind dit wel erg bot

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:15

Agosh , arm beestje :oo

upendo

Bella: Sowieso.. Mijn inziens zou iemand "die niet weet waar ie mee bezig is" niet zonder begeleiding moeten rijden..

Laura_x_

Dit is niet aan de teugel. Je pony loopt in een valse knik, je 'dwingt' hem. Aan de teugel rijden moet voortkomen uit de ontspanning, niet uit dwang/spanning. ;)

Vind dat sommige mensen hier wel erg bot/gemeen reageren. Mischien weet TS het niet? Fouten maken is menselijk, iedereen maakt ze.

TS, heb je les? Zo ja: Je zou eens met deze foto naar je instructrise kunnen gaan, dan kan ze je vast helpen. :j
Laatst bijgewerkt door Laura_x_ op 27-12-11 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:16

liesjecryos schreef:
Meid het dier is niet eens van jou,wat zegt de eigenaar ervan dat je op die manier rijd.

Nou nou nou , kom op wel een beetje vriendelijk hé mischien rijden ze met wat les over een paar jaar wel de sterren van de hemel en zijn ze wel een topteam :j

tita

Ts

Als eerste til je handen op en draag ze voortaan iets over de schoft, ga mee met de beweging van je pony.
Zet never en nooit te nimmer je handen vast op jezelf of zadel.
Dragen die handel.

Begin daar eens mee.
Laatst bijgewerkt door tita op 27-12-11 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

MerelxG_R

Je hebt 2 uur zitten trainen? Meid wat heb je gedaan die 2 uur?! Niet veel goeds.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

upendo schreef:
Bella: Sowieso.. Mijn inziens zou iemand "die niet weet waar ie mee bezig is" niet zonder begeleiding moeten rijden..

Op zich mee eens maar wat heeft de TS aan al die afkrakende berichten? Daar is zij en haar pony niet mee geholpen. :n

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:17

MaritAriel schreef:
liesjecryos schreef:

Nou nou nou , kom op wel een beetje vriendelijk hé mischien rijden ze met wat les over een paar jaar wel de sterren van de hemel en zijn ze wel een topteam :j

Misschien zijn ze een topteam op een andere manier :j

Hannemarie

Bellatrix schreef:
Misschien weet de TS dus niet dat het verkeerd is wat ze doen en heeft ze er hulp bij nodig.

+1
en misschien kan bokt dan helpen met tips, ipv haar af te kraken ..

Jellebie

Laat je pony lekker hoog lopen en rij veel overgangen en figuren . Hou je handen netjes boven de schoft en probeer de achterhand er goed onder te houden , zodra hij zich ontspant komt de rest vanzelf en kan je hem rond en laag rijden, en daarna rustig omhoog werken!

Edit; en neem alsjeblieft les , je rijd je pony kapot op deze manier!
Laatst bijgewerkt door Jellebie op 27-12-11 19:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Nadine_S

Oei, dit is niet goed hoor. Het paard loopt nu achter de teugel. Probeer je handen netjes voor je te houden en hem eerst actief op het achterbeen te rijden. Dan kun je aan de voorkant gaan werken, hoewel dat vaak wel 'vanzelf' komt. Aan de teugel heeft te maken met ontspanning en dus niet zoals jij nu doet, met een heleboel druk op de voorkant!

upendo

Bellatrix schreef:
upendo schreef:

Op zich mee eens maar wat heeft de TS aan al die afkrakende berichten? Daar is zij en haar pony niet mee geholpen. :n

Ik hoop dat mijn commentaar niet te afkrakend is, maar ik hoop dat hij wel goed genoeg doorkomt om TS in te laten zien dat ze HEEL hard hulp nodig heeft.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:18

MaritAriel schreef:
Laat je pony lekker hoog lopen en rij veel overgangen en figuren . Hou je handen netjes boven de schoft en probeer de achterhand er goed onder te houden , zodra hij zich ontspant komt de rest vanzelf!

+ instructeur, dan is het pakketje compleet :D

Edit: ik denk niet dat ze zal begrijpen wat onderhand er goed onderhouden is...

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:19

Het lijkt mij ook aanzienlijk verstandiger wanneer TS nuttige tips krijgt over hoe eea beter kan dan het uitgebreid afkraken van het plaatje wat er op de foto staat. Het zou toch zonde zijn als er een slotje op dit topic moest en/of er sancties uitgedeeld moeten worden aan mensen die blijven doorgaan.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Kelly aan de teugel voor de eerste keer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:20

Ik zie dat de TS meer foto's in de openingspost heeft gezet. Denk dat dit topic beter op zijn plek is bij RIJ-ITP. Daar hoef je niet verplicht commentaar te geven maar als je het doet moet het volgens de regels van HAW zijn.

En ik ga mee met Leonoor.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:21

Beugels een gaatje of 2 langer, want je zet je nu letterlijk schrap. Dat is zonde, omdat je nu totaal geen ontspanning hebt. Paard is gedwongen zo te lopen.
Kijk zelf eens heel kritisch naar je foto's en doe een stap terug. Lekker leren rijden zonder zoveel druk op de teugels :)
Goede instructeur erbij en je kan echt een heel eind komen! :)

Pentax

dior_bokt schreef:
Dit is niet aan de teugel rijden ts, :n
De moter van achteren staat geen eens aan,
Je zet je handen ook nog eens vast,
Je keelriem zit ook veelste strak ,daar moet een vuist tussen kunnen,

Als je die zelf probeert houd je paard zijn tong misschien wel binnen.

capopjekop

Ik word ook niet blij van dit plaatje, je zet je handen vast, de pony krijgt veel druk op zijn mond en is totaal niet actief. Het is in mijn ogen beter als je met gewoon licht contact gaat rijden. Vervolgens eerst zorgen dat je pony actief is en luistert naar je been. Veel overgangen rijden en figuren en schijnovergangen, zodat hij soepel wordt. Vaak komt de nageeflijkheid zonder dwang dan vanzelf. Als eigenaar zou ik iig niet blij worden van dit plaatje zo. Dan zou ik graag willen dat je zou gaan lessen of als je als je al les hebt bij een andere instructeur te gaan rijden.

Verder heb je een onwijs leuke verzorgfjord,lijkt me een tof beest :)
Laatst bijgewerkt door capopjekop op 27-12-11 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:22

Ehmmmmm . Ik lees je aanpassing in je OP ;

2 UUR LANG TRAINEN? Meid , ik weet na 45 minuten al niet meer wat ik moet doen en is mijn paard er klaar mee . Ik vind 2 uur veeeeeel te lang!

En zoek aub les want dit is echt niet goed voor je paardje! Je rijd hem echt kapot op deze manier!

Kelszz_

Re: Kelly aan de teugel voor de eerste keer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:23

Geen woorden voor ..

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:24

@ TS vind het dapper van je dat je nog meer foto's post.

maar het is echt niet goed ik zie zo paar foutjes.

Je moet bij het begin beginnen en dat doen we met het bit, het bit is te klein en het hangt ook niet goed op een van de foto's zie je dat het bakstuk helemaal bol staat.

5 jaar is nog een jong paard daar moet je voorzichtig mee aan het werk gaan vooral als ze nog nooit wat gedaan heeft.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:24

Het is de kunst van het op tijd loslaten.
TS je zet je hand vast en dwingt daarmee de pony.

Bij een nageeflijk paard geeft je paard na tot net voor de loodlijn. Zodra hij daar is ontspan je je hand.