Zadel aan laten meten voor je fjord.. met welke??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Liefsyv

Re: Zadel aan laten meten voor je fjord.. met welke??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:52

Heb een County Competitor, pas heel fijn op fjorden, haflingers, rond geribte arabieren.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:54

Mijn fjord heeft trouwens een normale medium boommaat van 31/32, dus al minder lastig dan als ze breder zijn!

TanteFlavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:15

Ik heb een lange zoektocht gehad om een passend zadel te vinden voor mijn fjord. Uiteindelijk ben ik bij dit zadel uitgekomen.

http://www.pioneerhorseline.com/index.php?option=com_content&task=view&id=25&Itemid=37

Moest zelf even wennen aan het model, maar ik wil geen ander meer. Het zit goed, het schuift niet en Max heeft totaal geen last.
Ik heb een jaar boomloos gereden, maar ondanks de "goede pasvorm" en het dure merk, heb ik toch drukplekken...
dus boomloos hoeft voor mij niet meer.

Daphne1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:33

Zelf ga ik naar zadelmaker van Rijs, en ik heb er een Kentaur op liggen rijd super!

wodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 23:08

Een vriendin van mij heeft op haar fjord met korte rug een Strada zadel laten aanmeten.
Blijft super liggen. Zelf zul je alleen wel moeten wennen aan de zit. Je hebt namelijk weinig steun en wordt totaal niet gedwongen in een houding.

Mijn fjord heeft in de afgelopen 6 jaar 4 verschillende zadels gehad. Gewoon omdat hij groeide of verkeerd was gemeten. Drunens Ruiterhuis komt dus nooit meer bij een paard van mij.
Zelf ben ik te spreken over de service van tweespan ruitersport. Daar heb ik ruim 2 jaar terug mijn Fryso zadel gekocht en deze ligt nog steeds erg fijn.
Succes met het maken van een keuze die zowel voor jou als voor je paard goed is.
Daarna bedoel ik dat je soms een compromis moet sluiten. Zelf heb ik eigenlijk een 17.5 inch zitting nodig, terwijl dat voor Wodan alweer te lang is.
Ik heb nu een 17 inch zadel en heb mijn beugels iets langer moeten doen om goed midden in het zadel te zitten en mag gewoon niet aankomen qua gewicht, anders zit ik zelf ook niet meer lekker in het zadel :-)