Alm is officieel niet afgekeurd in België (de afkeuring heeft de rechter laten terugdraaien).
shirleypony
Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-11 19:59
o, daar wist ik dus niks van. vorig jaar kon ik niet met hem dekken omdat ik dan geen papier op mijn veulen kreeg. hoe weet je dit? bij mijn weten krijg je alleen in duitsland een papier als je in nederland dekt, niet uit belgie.
jannegien
Geplaatst: 27-10-11 16:44
Alm staat ter dekking op de stal waar ik rij.
Alm zal door de duitse juryleden worden gekeurd terwijl hij bij ons in Nederland staat. Wordt hij goed bevonden dan zal er via een duitse dekbon gedekt kunnen worden. Hoe dit voor NL precies werkt is via http://www.bvandenberg.nl te vinden. Via Belgie weet ik niet hoe dit werkt
Het is zelfs zo officieel in de regels, dat als Alm voor Duitsland wordt goedgekeurd, ze m in Belgie ook accepteren omdat ze daar alle Duitse hengsten accepteren...als ik het goed begrepen heb van Bart.
de eigenaar van almglimt heeft tegen mij gezegt dat als ik ermee fok, ik er geen papier op krijg. aangezien ik alleen met papier wil fokken heb ik nooit voor hem gekozen. wanneer word hij gekeurt dan? het zou wel leuk zijn ik vind het een mooie hengst met een goed karakter!
als jullie iets weten laten jullie dan een berichtje achter? alvast bedankt!
Jilly
Geplaatst: 17-11-11 14:00
Pascale, je moet nog maar eens juist vragen hoe het zit met dat papier. Ik dacht dat hij op een van de vorige vergaderingen de brief had voorgelezen met de uitspraak oid? Enfin, we vergaderen nog voor het dekseizoen, dus dan heb je nog tijd genoeg
Volgens mij is het zo dat als Alm goed bevonden wordt door DL, dat je een Duitse dekbon krijgt. En ik heb gehoord dat België direct Duitse dekbonnen accepteert dus geen gedoe met eerst in DL inschrijven en dan exporteren.
Ik wil eigenlijk geen paard meer naast/na Hay, maar als Alm hier ook weer zou dekken ga ik toch nog eens heeeel goed nadenken hoor. 't Is en blijft gewoon mijn droomfjord!
shirleypony
Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-11 15:47
ik heb het gemist dan op de vergadering! ik weet wel ondertussen dat als alm goedgekeurt word in duitsland, dat hij ook gelijk in belgie goedgekeurt word! zenith heeft echt een super karakter, alleen helaas nooit geen opvoeding gehad. ze weet niet eens hoe ze haar benen op moet tillen als de smid komt.
Carolinef
Geplaatst: 18-11-11 21:31
Heb remi begin dit jaar gezien in equitana en toen vd zomer nog bij zijn fokster, ik heb mijn uls bij haar vandaan en mijn gra loopt daar nu ook, ook bij haar vandaan, kan het je als goed fok adres zeker aanraden!!!!