jannegien schreef:Maar net wat ik zeg, het karakter is denk ik wel wat pittiger dan als je met Anton zou fokken. Het is maar net wat je zelf fijner lijkt.
Wil ik je toch even een klein beetje nuanceren zusje

Pybelien heeft naast Viona ook nog een aantal Antonnakomelingen gehad, dit waren leuke, maar best beetje pittige nakomelingen. Pybelien zelf was ook best een braaf, maar soms pittig dametje. Een van deze Antondochters heeft daarna nog weer Reinarkinderen gehad. Die waren gek genoeg heel wisselend van type, maar ook van karakter. Wel zijn ze allebei fijn in gebruik, maar wel met karakter, zeker geen 'dooie pieren'.
Qua uiterlijk doet ze me wel denken aan een andere Reinar x Tunar nakomeling. Die staat momenteel toevallig te koop op marktplaats ook. Die heeft zelf een ontzettend mooi, stevig, maar ook wel wat brutaal veulen van Zizoran gehad. Die werd veulenkampioen in Beekbergen.
Met Drafur is het qua eigen type mogelijk dat er een vrij sportief veulen uit komt, maar kijk je naar Reinar én Pybelien met Tunar achter Viona haar bloedlijn, dan is een breder type ook zeer goed mogelijk. Ik zit even te bedenken of hij afgelopen jaar nog veulens gegeven heeft met deze voorouders er ook in, maar geen Reinar en alleen Tunar ver weg. Het afgelopen jaar is wel gebleken dat hij goede types vererft, met ruime bewegingen en soms iets meer grofheid (een uitzondering daargelaten).
Vooralsnog is hij alleen niet in Nederland op vol papier erkend, maar alleen in Duitsland. *maar we hopen dit voorjaar weer een poging te doen*