fjorden snel dik?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AlexandraM

Re: fjorden snel dik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 03:23

je zoekt t perfecte paardje, als je niet zo van de finkere gebouwde paarden bent kunt je beter voor een ieler ras gaan ;) das 1

verder moet je dan gewoon kijken welk karakter je aanspreekt, hoeveel gedult je hebt enc enc, das veel belangrijker... en t aller aller aller belangrijkste is de klik! je kunt nog het perfecte plaatje in je hoofd hebben, t kan zomaar zijn dat je een klik krijgt met een dier dat totaal niet aan dat plaatje voldoet en miss wel een totaal ander ras of rasloos paard is ;)

ps: nies leuk beestje en ook ik zeg dat helemaal niet snel over een fjord, buiten guus:D

mellenoska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 12:06

De meeste paarden EN honden in Nederland zijn gewoon te dik. En dat is eigenlijk altijd de schuld van de baas. Nog wat lekkers na het rijden, of als oma een keertje komt kijken. Hier een koekje, daar een appeltje en een lekker groot stuk weiland met heeeeel veel gras.
Je kan het best zo inpassen dat ze niet veel te dik worden, bij mij valt het tenminste altijd erg mee.

Floor3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 12:15

Met mijn fjorden moet ik gewoon opletten hoeveel ze krijgen. Als ze zomers in het land staan, zet ik ze 's avonds in een hele kale wei. Ik kan het snel zien wanneer ze teveel krijgen (buikje :D ).
Maar dit geldt natuurlijk niet alleen voor de fjord, kijk naar je paard om te zien hoeveel ze nodig zijn. Als je teveel geeft en weinig traint worden ze te dik..... (wat eerder gezegt is, veel paarden zijn te dik!)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 21:21

Tjitske is ook redelijk tonnetje rond nu, maar ik hoop dat er weer af te gaan krijgen. Momenteel staan ze alleen op kruidenhooi dus dat moet redelijk lukken.

rehtse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 14:41

Hmmm Ik denk dat ik de enige ben in heel nederland die haar fjord vol moet proppen met voedsel omdat ie anders teveel afvalt. Ik train wel vollop iedere dag en zij krijgt van mij muesli, bix, Slobber, peen Hooi en Kuilgras.. En dan nog is madam aan de magere kant. Volgends de artsen is het gewoon haar bouw :o .
Ik denk ook als ik de precize hoeveelheden ga verklappen dat iedereen hier in deze toppic stijl achterover van zijn of haar stoel klapt.
:+

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 16:10

doe eens, en dan met foto van het paard er bij :D

rehtse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:48

karev schreef:

Geen idee hoe ik foto's moet plaatsen :# :?

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 19:10

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 21:58

rehtse schreef:
karev schreef:

Geen idee hoe ik foto's moet plaatsen :# :?

uploaden naar hyves, staat het ophyves, op de foto gaan staan, rechter muisknop ' copieer locatie van afbeelding' plakken in tiep-vak en tussen [img]-[/img] zetten ;)

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 22:51

rehtse schreef:
Hmmm Ik denk dat ik de enige ben in heel nederland die haar fjord vol moet proppen met voedsel omdat ie anders teveel afvalt. Ik train wel vollop iedere dag en zij krijgt van mij muesli, bix, Slobber, peen Hooi en Kuilgras.. En dan nog is madam aan de magere kant. Volgends de artsen is het gewoon haar bouw :o .
Ik denk ook als ik de precize hoeveelheden ga verklappen dat iedereen hier in deze toppic stijl achterover van zijn of haar stoel klapt.

Haha ja bent niet de enige hoor, nu valt het wel mee, maar daar moest ik eerst ook heeel erg veel op letten dat ze wel genoeg kreeg om een beetje een gevuld buikje te krijgen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:01

Zelfde geld ook voor Tobbe ;)
Ach denk dat eerder probleem van snel dik worden geld als je te weinig met hem doet.
Goh afgelopen dagen was helemaal feest voor mijn Fjord :+ . Door de kauw moest hij zo veel eten om niet te dun te worden.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:14

het is idd zo dat er fjorden zijn die snel dik worden en andere nooit te dik worden. Moet je gewoon goed kijken naar het dier. Ze hebben niet veel nodig om hun voedingswaarde uit te halen, veel brokken zijn dan ook niet nodig daar worden ze alleen maar druk of hoefbevangen van. En niet in te veel vers gras in een keer en op laag eiwit rijk gras zetten en dan veel bewegen.
Maar eigenlijk gelden die dingen voor elk paard, bij fjorden schommelt gewicht soms sneller
Dit is niet echt een maatstaaf om een paard uit te kiezen, als je genoeg tijd in je paard steekt heb je geen problemen.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:18

rehtse schreef:

Nou.. haha ik herken het hoor.
Mijn hengst krijgt 2 kilo sportbrok, 2 kilo mais meel en onbepert Kuil nu :j.
En dan word hij nog niet eens dagelijks gereden ;) 1x per week nu..

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 18:30

Moon krijgt ook 2 kilo biks op een dag, 3x kuil op een dag, en als ik kom sowieso een kilo muslie en vaak ook nog slobber. staan met dit gladde weer niet buiten. alleen binnen. en rijden doe ik niet veel, maar super dik is ze gelukkig niet.
Wel veel te dik voor haar doen, maar ik kan nu niet rijden (de bak is een water/modderballet) en buiten te donker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 11:52

De mijne krijgt 2x ponybrok op een dag, per keer 0.25 kilo. Niet veel dus, gaat er meer om dat alle anderen dan ook biks krijgen, en hij dan ook wat heeft. En 3x kuil op een dag.
Toen ik hem kocht was hij te dik, maar hij is nu langzaam aan het afvallen. :D

kyara1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 13:02

ja je moet wel uit kijken met de fjorden die worden te snel te dik...
Het is een soberras he?

marit_marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 18:40

dikkertjes zijn gezellig, en mooi rond is niet lelijk, er is dus niets mis met een stevige pony, als het maar niet gevaarlijk is..

Annuuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 15:17

ik vind dat wel mee vallen dat ze te snel dik zijn maar zoals hier al vaker is gezegd ze hebben niet veel nodig ;)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 03:59

Mijn merrie van 19 heeft een hele kort en gedrongen bouw korte beentjes en heel breed.
Ze heeft ook echt een hangbuik terwijl ze nu niet meer dik is volgens mij krijg ik dat niet meer weg bij haar?
Ze krijgt momenteel alleen hooi

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 04:46

jullie fjorden krijgen zo te lezen heel veel voer haha de mijne wordt al dik van lucht

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 22:54

zelf vind ik het wel mooi als een fjord iets vet op de billen heeft- maar ook weer niette veel hoor dat het zo'n hangbuikzwijntje word :P

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 23:31

Mijn 19 jarige dame momenteel

Afbeelding