bezig met het kopen van een Fjord (spannend)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gebakje

Re: bezig met het kopen van een Fjord (spannend)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 18:02

nu bij de een, en morgen bij de ander

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 18:06

spannend hoor,en laat je niet leiden door een papiertje,daar zit geen liefde in en je kan er niet op rijden!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 18:11

Wat spannend, je eigen paard kopen!
En nu al aan het kijken, morgen ook, veel plezier en je laat wel de foto's hier zien he :D

Oh en even offtopic over het voordringen bij de kassa, dat doen ze ook bij niet-gehandicapte mensen :+, had me er laatst toch eentje, wat een onbeschoft stuk vreten :P. Mensen worden steeds asocialer helaas :j

Pooh77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 20:33

Wat ontzettend stoer en leuk voor je!! ;)

gebakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 21:31

hallo allemaal,

ik bedoelde met op papier ( de omschrijving ) ik heb gekeken, schitterend mooi fjordje van 141 cm en een super karakter mooi paardje om te zien kwam gelijk op je af lopen , oortjes naar voren legde haar hoofdje in mijn handen oogjes ook vriendelijk. mocht gekeurd worden, eigenlijk een superfjordje. Wel pas 1 jaar onder het zadel en nog geen buitenritten mee gemaakt, dus dat is iets waar ik nog even over na wil denken gezien ik recreatief wil gaan rijden waaronder veel buiten en toch ook een pony zoek met een beetje ervaring . Maar wel een lieverd hoor.

morgen gaan we naar 1tje kijken die een aantal jaren ouder is als deze en dus ook al gewend is aan gehandicapte mensen, iets groter 1.48 maar schijnt superlief te zijn en ook zeer geschikt voor de onervaren ruiter...die eigenlijk alles al heeft geleerd hier ging mijn voorkeur naar uit. Zeker ook omdat mijn man ook graag wil gaan lessen en er ook een beetje mee uit de voeten wil kunnen en ook omdat ze al wat meer kan natuurlijk. Dus dat paardje klinkt voor mijn situatie echt als een match.Als deze zo lief is als omschreven en gezond (wat we willen laten keuren) dan is voor mij de keus denk ik toch voor dit paardje maar ik wil zeker niet over 1 nacht ijs.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:34

Ik weet niet wat jouw lengte is, maar dat zou ik ook mee laten spelen.
1.48 is ook een mooie maat voor jouw man. Veel plezier morgen. Wij horen het wel weer.

gebakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 21:49

ja ook dat ja ik ben 1.68 dus niet zo groot , mijn man is 1.89 maar dat wordt absoluut niet degene die er alle dagen op gaat rijden wel vind ik het belangrijk dat hij er ook mee overweg kan. Hij is net zoon dierenvriend als ik, en vind het supergezellig om mee te gaan. We waren net even op de stalling en dan keutelt hij bij alle (kleinere) paardjes rond en er was er eentje die buiten stond van 31 jaar die zijn emmertje had omgeschopt en die vult hij dan uit zichzelf bij enzo. Heh ik ben zo enthousiast , mooi hoor zo'n forum waar ze begrijpen wat je bedoelt ;-)

stanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 22:07

hoi tamara
spannend hoor,maar ook erg leuk
ik hoop dat je een leuk en betrouwbaar beestje kan vinden
verkeersmak is voor jou natuurlijk wel erg fijn ,zeker als je een beperking heb.nou ik ga voor je duimen en heel veel succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 22:09

het paardje wat je nog gaat kijken klinkt wel echt super! ben benieuwd!

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 13:37

heel veel succes met je zoektocht !!
ik heb zelf ook een goede vriendin in een rolstoel met een paard, ze heeft een tijdje een fjord gehad maar dat was toch niet de juiste kombinatie. Zij heeft toen een al wat ouder manegepaardje gekocht.
Komt je paardje aan huis of bij een pensionstal te staan ?

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 15:48

wat fijn zeg dat je dat ontspanningspunt ook hebt, ik ben diabeet en niet in te stellen, suikers schommelen al jaren alle kanten op en enige momenten dat die stabiliseren is als ik bij mijn paarden ben, dan hoef ik er nog niet eens op te zitten, mijn oudste fjord voelt mijn slechte suikers wel aankomen (ikzelf al lang niet meer) en loopt dan niet verder,dus ja kan me heelmaal voorstellen dat je je er zo veel meer mens doro zult voelen, ik duim net als de rest mee dat je jouw geschikte nieuwe levenspartner zult vinden, hou ons opd e hoogte!

gebakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 16:01

hallo allemaal,

nou ben net terug en dat was me een ervaring wel, het was dus niet wat we verwachtten, ik laat me er liever niet eens over uit maar ze hadden een hoop dieren en er was geen een die er fris uitzag. De fjord had enorm slechte hoeven, ik heb zoiets alleen maar gezien op animal planet rescue oow jongens wat erg.ik heb fotoos gemaakt van de hoeven maar ben nu ff zo uitgeput en ook best wel teleurgesteld dat ik eerst ff lekker ga bijkomen. ik zal jullie fotoos laten zien van de hoeven, ik heb er even op gezeten maar ze kon niet eens een klein drafje maken dus ik ben er afgestapt ik kon het niet aanzien.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:12

O meid wat jammer, wat een teleurstelling zeg.
Heel goed van jou om af te stappen, altijd op jouw eigen gevoel afgaan. Even lekker bijkomen en dan weer rustig aan verder zoeken, gaat echt wel lukken.

gebakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 16:47

jah ik ga zo weer ff neuzen, even wat anders welke schofthoogte kan je trouwens het best aanhouden gezien ik het liefst niet een al te hoog paardje zoek? vanaf welke hoogte zou je recreatief met een pony kunnen rijden?als je zelf 1.68 cm bent? ik zoek namenlijk een niet al te hoge pony vanwege opstap vanuit de rolstoel.Het hoeft overigens niet perse een fjord te zijn maar ik heb natuurlijk een kleine voorliefde voor fjordjes.Hoewel ik op elk paardje verliefd kan worden hoor.

gebakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 17:59

het lukt me niet om een foto te plaatsen, ik kan het paardje maar niet uit mijn hoofd halen ik had zoon klik...wel een teleurstelling hoor.

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:09

Jee, wat jammer... In real life kan de situatie inderdaad wel eens behoorlijk tegenvallen.
Qua stokmaat zou jij prima op een pony van 1.48m kunnen rijden. Daarbij is een fjord wat steviger gebouwd waardoor het qua verhouding zeer goed kan.

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:16

wat gaaf dat je voor een paardje aan het kijken bent.
De eerste is dus eigenlijk ook niet helemaal wat je zoekt?
Wel jammer dat de tweede nogal tegenviel.
Succes in ieder geval met je zoektocht :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:22

goh jammer gebakje!ik ben wel nieuwsgierig eigenlijk naar de foto's

een fjord is trouwens geen probleem met jouw lengte hoor

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:07

Jij zo heel goed nog op een fjordje kunnen met stokmaat 1.40 alleen voor jouw man wordt het dan wat te klein.

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:17

Dat is helemaal afhankelijk van de bouw van een paardje, mijn man is 1.88 en op een rank paard van 1,72 steken zijn benen er veel meer onderuit als op onze bolle fjord van 1,45.
Balen dat het zo anders gelopen is, maar er komt vaste wel iets anders voor je te koop.

gebakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 22:12

oow maar mijn man zal er alleen op rijden om uit te stappen of gewoon even voor de lol, ik heb namenlijk een fjordje gevonden van 1.37 en ik vroeg het me zo eens af want dan praat je al weer over een c pony. ik vind het zo jammer dat ik niet weet hoe ik die fotoos moet plaatsen van dat hoefje ik weet niet of dit werkt en mag maar ik heb wel een foto kunnen plaatsen op mijn album , als ik nou geen link mag plaatsen hier dan hoor ik dat ook graag dan haal ik hem er vanaf hoor.

http://www.mijnalbum.nl/Album=UFHMZRPN graag jullie mening

grietsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 22:24

Hoeven zijn idd lang niet bekapt! Maar een goeie hoefsmid moet daar zeker nog wel wat van kunnen maken.

Fjordjes zijn sterk en ik denk dat jij daar met je 1.68 prima op moet passen!

SWP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 22:25

Kritisch blijven hoor TS ook al zoek je al lang, koop wat je echt wilt, maak een duidelijk lijstje voor jezelf, en ga er voor.
Hier op bokt zijn zoveel lezers, misschien weten zij een leuke fjord of ander paardje wat precies bij je zal passen.

grietsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 22:29

gebakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 22:45

@ stellaard

ik denk dat je gelijk hebt,

ik zoek een lief en betrouwbaar paardje het liefst zo klein mogelijk ivb met opstappen vanuit de rolstoel en eentje die ervaring heeft dus niet te jong.

ik vind dat een jong paard nog andere kansen moet krijgen als de reden waarom ik een paard zoek, ik wil ontspannend rijden en samen leuk oud worden en leren het vertrouwen in mijn eigen lichaam langzaam weer terug te krijgen en moet alles weer opnieuw leren en dat werkt gewoon makkelijker met een paardje met ervaring.