Opzeggen lidmaatschap stamboek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: Opzeggen lidmaatschap stamboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 20:17

nou ik moest gewoon betalen nog voor dit jaar,ondanks dat ik bij de overschrijving heb aangegeven dat het maar eenmalig was omdat ik haar alleen op mijn naam wilde........wat een pieeeeep stamboek......

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 08:55

Je hoeft geen lid te zijn om je paard op naam te laten zetten. Alleen is het voor leden wel goedkoper (logisch). Je had dus gewoon voor 1 december je lidmaatschap op moeten zeggen.

Anita45

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:10

Dreeke schreef:
Luisteren of lezen is ook een kunst, haha sommige mensen willen alleen maar horen wat ze willen horen.

Ik heb trouwens het paspoort van Vinga nooit terug gestuurd om ongeldig te laten verklaren, heb toen een mailtje gestuurd dat ze overleden was. Nooit wat op gehoord.

Er is waarschijnlijk ook niks met je mailtje gedaan want op de site staat niet vermeld dat Vinga dood is.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 15:22

Vippie schreef:
Je hoeft geen lid te zijn om je paard op naam te laten zetten. Alleen is het voor leden wel goedkoper (logisch). Je had dus gewoon voor 1 december je lidmaatschap op moeten zeggen.

ik moest van het stamboek 1 jaar lidmaatschapsgeld betalen om haar op mijn naam te zetten en de overschrijvingskosten.
toen heb ik ook meteen aangegeven dat het eenmalig was.

maargoed als zij beweren dat dat niet zo is kan je het vergeten.........

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 18:58

Lidmaatschap is nooit verplicht bij overschrijven. Maar omdat mensen vaak meteen lid worden zit de acceptgiro er standaard bij ;)

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 19:00

Anita45 schreef:
[Er is waarschijnlijk ook niks met je mailtje gedaan want op de site staat niet vermeld dat Vinga dood is.

Klopt en als je je paspoort wel opstuurt en ongeldig laat maken wordt het er keurig bij vermeld op de site:
Opmerking :smalle aalstreep; 2 haarwervels horiz. op bov.oogl.- ,2dechip 528210000154261 / DOOD

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 19:07

Vippie schreef:
Lidmaatschap is nooit verplicht bij overschrijven. Maar omdat mensen vaak meteen lid worden zit de acceptgiro er standaard bij ;)

Toen wij Nina over lieten schrijven (2001) dachten wij ook dat we lid moesten worden. Het wordt heel onduidelijk gecommuniceerd vanuit het stamboek. Zeker als je voor wat betreft het stamboek van toeten noch blazen weet mogen dit soort dingen toch wel duidelijk zijn?

Na een aantal jaar werd het voor mij ook pas duidelijk dat het anders kon, maar omdat je gelijk een acceptgiro erbij krijgt ga je ervanuit dat het moet.

Zelfde verhaal eigenlijk met chippen. Stamboek communiceerde nooit dat er een alternatief was voor de chip. Nu is die er inderdaad niet meer, maar het had destijds wel gecommuniceerd mogen worden.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 19:32

nou ik had toen gemaild,en per mail was mij medegedeeld dat ik lid moest worden voor overschrijving.

lekker vaag allemaal...........niet al te best geregeld

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 20:46

Anita45 schreef:
Dreeke schreef:
Luisteren of lezen is ook een kunst, haha sommige mensen willen alleen maar horen wat ze willen horen.

Ik heb trouwens het paspoort van Vinga nooit terug gestuurd om ongeldig te laten verklaren, heb toen een mailtje gestuurd dat ze overleden was. Nooit wat op gehoord.

Er is waarschijnlijk ook niks met je mailtje gedaan want op de site staat niet vermeld dat Vinga dood is.

Ik weet het, maar kan me er verder niet druk om maken, paspoort blijft lekker hier :)

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 23:11

Je kan het paspoort ook terug vragen als het paard is overleden heb ik ook gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 10:10

De administratie is er inderdaad niet zo best...
Ik heb mijn lidmaatschap opgezegd toen ik sas ruim 2 jaar geleden verkocht.

Ik zou dus vanaf 2008 al geen lid meer moeten zijn.
Maar op één of andere rare manier ontvang ik wel nog steeds de boekjes.
Lief van ze... maar een beetje vreemd.
Ik ga er vanuit dat m'n uitschrijving goed verwerkt is, want 'k heb ook sinds 2008 niet meer hoeven betalen. Dus dan neem ik aan dat 't goed zit. Maar ik ben op de boekjeslijst blijven staan :P

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 11:56

:')
Ik heb vorig jaar 1 enkel boekje ontvangen, ondanks dat ik dus gewoon nog steds lid was.

Maar ach, ik blader er doorheen en gooi ze weg. Dus zo'n ramp vond ik het niet :P

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 06:45

Ja misschien moet er eens een frisse wind door het stamboek heen!