Stel . . . . . . . .

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ik zou je weer voor een Fjord gaan?

Ja, uiteraard weer een Fjord
65 (52%)
Nee, ik zou absoluut geen Fjord weer willen
15 (12%)
Misschien, ligt er gewoon aan wat ik tegen kom
44 (35%)

Totaal aantal stemmen: 124

astridelise

Re: Stel . . . . . . . .

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 19:36

Ja, absoluut weer een Fjord en dan weer een die het boek al uit heeft waar ik zo op kan stappen en wegrijden.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 00:09

Nee, vermoedelijk geen fjord...
Hoewel ik nu een wereld fjord heb. (nooit spijt van dat ze bij me is gekomen!)

Ik zocht eigenlijk een AV of KWPN, kwam ondertussen een Knabstrupper tegen en wil nu een Knabstrupper.
Zaterdag ga ik naar een fokker die er 80 heeft, dus allicht volgende week ik in bezit van fjord en Knabbi :D

Stel dat ik niets vind, sluit ik ook een andere fjord niet uit.
Fjorden passen nu net niet in mijn wensen lijstje.. Hoe tof ze ook zijn.

Denk overigens dat veel fjorden eigenaren ook wel door een deur kunnen met een Knabbi.
Robuust ras, niet te groot (officieel max 1.58), de echte met oude bloedlijn, veel lijf.
Sterke achterhand. Vriendelijk, cool!!!!, tikje eenkennig soms, gaan voor je door het vuur, intelligent,
werkwillig.. (hmmm, lijkt wel of ik een fjord omschrijf)

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 12:27

@Dominique: Als ik die omschrijving zo hoor en je kan geen Knabstupper vinden moeten we geloof ik maar stippen op een fjord gaan verven O:) hahaha

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:27

Is een experimentje met een fjord x few spot niet wat Annabel? Kun je hem direct aan Dominique kwijt :+.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:13

fjordnina schreef:
Is een experimentje met een fjord x few spot niet wat Annabel? Kun je hem direct aan Dominique kwijt :+.

Vrees van niet, ben niet zo van de kruis maar raak.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 20:09

Geen fjord meer :n
Ga helemaal geen rijpaard meer nemen. Wil helemaal over naar de shets. Ben sowieso geen fjordenmens, huidige fjord kwam ook onverwachts op mn pad en ik ben er helemaal gek mee/van maar hij is de enige.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:34

Sjolvir schreef:
fjordnina schreef:

Vrees van niet, ben niet zo van de kruis maar raak.

Ik ook niet, laat een fjord maar gewoon fjord blijven zonder stippen.

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:36

Nee ik denk het niet, eigenlijk weet ik het bijna zeker. :n

Ik heb nu al bijna 10 jaar een kanjer van een fjord, mijn alles, echt waar, maar ik denk niet dat de volgende een fjord wordt!

Ik beken wel stiekem dat ik wel vaak naar fjordenadvertenties kijk :))

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:52

Zeker weten weer een fjord.. Er staan zoveel leuke fjorden dat ik me nu al moet inhouden om er niet meer zelf aan te houden of te kopen, hihi..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 12:38

Misschien hang vanaf wat ik tegenkom. Als het een fjord word ga ik zeker over de grens zoeken richting Duitsland.

Pluk_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 14:27

Hopelijk gaat mijn Pluk nog vele jaren mee.. maar als ik dan toch zou moeten kiezen voor een volgend paardje... dan weer een fjord! Nou sluit ik een ander ras niet geheel uit (als een geweldig paardje mn pad zou kruizen zou ik die ook rustig nemen) maar ik zal er niet naar op zoek gaan.

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 17:49

Ik hoop dat we nog heel lang van tom mogen blijven genieten.
De fjord is altijd mijn droomwens geweest, maar heb nu gestemd op wat er op mijn pad komt, er zijn nog wel meer rassen die ik erg leuk vind, zoals een welsh-cob en een paint.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 18:09

duikpaardje schreef:
Ik hoop dat we nog heel lang van tom mogen blijven genieten.
De fjord is altijd mijn droomwens geweest, maar heb nu gestemd op wat er op mijn pad komt, er zijn nog wel meer rassen die ik erg leuk vind, zoals een welsh-cob en een paint.

Tja, jullie Tom is ook een exemplaar zeg! 8-)
En de rassen die jij opnoemt, zouden ook voor ons gelden.

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 18:11

Ik rijd nu al 3 jaar een fjord... Daarvoor een haflinger gereden, daar paste ik een stuk beter bij ! het was aan de ene kant een kreng, maar als je het goed deed ging ze echt voor de volle 100% dat mis ik bij de fjord die ik nu rijd... Dat vind ik jammer, maar misschien komt dat nog !

Ineke_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 21:03

ik weet het nog niet, denk voor 90% een fjord.
voorlopig hoop ik met Brittje een hel eind te komen, Britt is mijn droompaardje, denk qua koelbloedigheid dat het wel een fjord word of een kruiiing.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 16:55

Nee zeker geen fjord meer.
Maar dat is puur omdat ik daarna hoger de sport in wil.

Zack gaat overigens never nooit de deur uit ;)

Arra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:10

Zeker weten dan weer een fjord(hopelijk gaat barlo wel lang mee natuurlijk) ,fjordenvirus blijft lang hangen.

Kim_PWF

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:10

Ik zou ook weer voor een fjord gaan!
Toen Patricia haar peesblessure kreeg en ik opzoek ging naar een 2e paardje wilde ik eerst kijken naar een ander ras. Wat groter enz. 4 april ben ik toen naar de fjordenhengstenkeuring geweest en ben er toen zeker achter gekomen dat het gewoon in me bloed zit ofzo ik weet niet :P maar ik wilde zeker weer een fjord. Zo ben ik tegen Wendie en Fjelldal aangelopen :D

xandra88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:44

Ik heb gekozen voor wat ik tegenkomen.
Ik heb nu een fjord al 5 jaar en een kwpn merrie die ik nu 1 jaar in mijn bezit heb. Toen ik haar kocht ben ik ook opzoek geweest naar een paard erbij en dat is een kwpn merrie geworden.
Mocht mijn fjord overlijden en ik zou een nieuw paard gaan kopen, hou ik mijn ogen open voor allerlei rassen en types, uitzonderingen daar gelaten.
De fjord is ook in mijn leven gekomen zonder echt opzoek te zijn geweest naar een fjord ;)

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 19:52

Ik heb helaas 2 keer voor die keuze gestaan binnen 2 jaar en ja er kwam weer een fjord!
Mocht onze draver een keer doodgaan dan komt ook daar een fjord voor terug.
Ik vind het gewoon super gave beesten!!

k4tink4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 14:50

Mocht ik ooit voor deze keuze komen te staan zou ik geen Fjord meer nemen. Ik ben gek op Djinty maar juist dat is de reden dat ik het niet zou willen.. Ik denk dat ik uit verdriet juist iets compleet anders zou willen. Even als voorbeeld, ik had in 2006 een NRPS op het oog, we waren geweldig samen en werd supersnel gek op hem! Helaas overleed hij aan koliek vlak voor hij naar mij toe zou verhuizen. Heeft me echt verscheurd, daarna durfte ik nieteens meer naar nrpsers te zoeken. Ik wilde in eerste instantie geeneens een paard meer! Toen zag ik Djinty hier op bokt, en het was puur het gevoel wat ik erbij kreeg. Mocht ik dus ooit die keuze moeten maken vind ik de *klik* belangrijker, ik moet gewoon wat tegenkomen dat ik denk, dit is em! :)

Daphne_65

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 15:47

Ja zeker weten!!

Toen in 2005 Piet overleed, ben ik daarna weer op zoek gegaan naar een andere fjordendame. Ik ben wel naar een fjord op zoek gegaan die qua bloedlijnen en karakter anders was dan mijn eerste fjord. En dat is super gelukt!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 15:54

Ik kan me ook geen leven voorstellen zonder mijn meiske, dit jaar wordt ze nog maar 19 dus we hebben gelukkig nog vele jaren te gaan :) maar mocht het zover zijn zou ik denk ik wel weer voor een Fjord gaan en het liefst weer een oudere

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 17:42

Ik heb 'misschien' gekozen. Ik vind het ras súper, en ben ook helemaal blij met mijn Benthe, maar rijd nu op stal ook een kruizing (andalusierxfries/kwpn) en daarmee spring ik ook. Ik merk dat ik dit superleuk vind en misschien dat als ik Benth niet meer zou hebben of er komt er nog een bij dat het een paardje wordt dat goed kan springen... Misschien een goed springende fjord maar misschien ook niet. Net wat ik tegen kom!

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 19:07

ik ben nu op zoek naar een paardje erbij. een veulen of jaarling zodat die eerst lekker als weidemaatje kan functioneren voor mijn 19 jarige fjord en daarna mooi opvolger kan zijn.
ik kijk weer naar een fjord en leuke fjord kruisingen... dus wie weet wat er later dit jaar bijloopt!