Fjorden in de sport , De boerenknollies ;) Enzo

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 18:18

Kelly_Taco schreef:
Sjolvir schreef:
Banshee is een Gradar.
(weet dat toevallig omdat de halfzus van de mijne ook een Gradar is, ons kent ons zegt maar...)

Zullen we er Gardar van maken ;)

grinnik, ik en letters. Ik schrijf Gradar al 100 jaar fout, tot grote ergenis van de fokker van Sjol.
(En anderen :D )

Pjotr (Z2 met Agnes, en Albert ZZ licht st. ger.) en Leendert Z2 zijn overigens van Nordal.
Als we poging doen tot dressuur afstammingen herleiden.
Vrees alleen dat het bij de fjorden neerkomt op het toeval, dat de baas het blijkbaar leuk vind
om met zijn paard te trainen.

Overigens hoef je bij Sjol niet met meer dan 3 x per week dressuur aan te komen, dan doet ze echt
niets meer voor je. :+

Blijven aparte dieren, fjorden....

Gunther (Z2 is een.. roep eens iets met een A??? In gedachten houdend dat Gun een echte G is.. dus eind in de 20)

Elin_

Re: Fjorden in de sport , De boerenknollies ;) Enzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 15:17

Ja en nu de vraag dus.
Wie heeft en hoe kom je aan die fjorden ?
Want ik heb nu 2blz. volmet reacties maar niemand bied aan of ik zie het ook niet op internet staan.
Dat is het probleem hihi :)

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 16:12

Gewoon gaan zoeken.
Er staan hier op bokt zat links bij rassenpraat naar fjordenfokkers en andere verkooppunten.

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 16:39

xTinkertje schreef:
Ja en nu de vraag dus.
Wie heeft en hoe kom je aan die fjorden ?
Want ik heb nu 2blz. volmet reacties maar niemand bied aan of ik zie het ook niet op internet staan.
Dat is het probleem hihi :)

Hoe groot ben je?
Wij hebben geregeld jonge fjorden te koop en daar zit af en toe wel een potentiele kandidaat tussen die meer zou kunnen bereiken in de sport. Momenteel ook wel, alleen is degene met sportpotentie meer ponyformaat. Bij de grotere maten zijn het met name 'aanstormend talenten', dus die worden dit jaar 1, 2 of 3 maar alle 'grote' fjorden zijn we al wel kwijt.

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 18:23

Een leuk gebouwde fjord kopen en dan zelf aan de slag..ze worden namelijk echt niet zo geboren ;-)

kmvreter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 11:06

Inderdaad ga op zoek naar een moderner gebouwde fjord met goede bsais bewegingen en je bent al een heel eind op weg.
Maar ook een met het karakter om voor je te willen werken.
Mijn paardje heet Myrstein als vader en deze hengst geeft goede ruime bewegingen door met een erg werklustig karakter. Hij leeft niet meer maar wel een zoon van hem (Reinar).
Mijn fjordemdame doet het goed in de endurance en op dit moment ook in de westernsport.

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 20:21

Ik zou bij een hengsten keuring voor fjorden of iig naar een fjorden keuring gaan kijken, vaak zijn er hele leuke die daar rond lopen.
Net zoals de rest zeggen, er zit ook zo een emotionele waarde aan die fjorden die veel hebben bereikt, dus ze worden niet zo maar verkocht. En voor ons (spreek ik iig voor Kelly, chantal, dominique en ik zelf) zijn ze net zoals veel waard als een KWPN dressuurpaard die Z loopt :+
Dus of je moet bereid zijn om gek veel te betalen voor een fjord :P of zelf trainen. Tip: Hou je ogen open voor een fjord met een compact bouw en lange benen (hoog staat op zn benen) :)

Oh ja , Banshee :) (ze staat nu voorlopig bij een vriendin die haar uit gaat brengen bij de ponys, ooit ga ik wel mee verder met haar denk ik, als zij er mee eens is :P )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 20:43

GinnyBanshee schreef:
(spreek ik iig voor Kelly, chantal, dominique en ik zelf) zijn ze net zoals veel waard als een KWPN dressuurpaard die Z loopt :+
]

Jip, we :+: our fjord horses....Not for sale...

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 23:53

Telt Fjordy ook beetje mee :))?

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-10 11:32

GinnyBanshee schreef:
Ik zou bij een hengsten keuring voor fjorden of iig naar een fjorden keuring gaan kijken, vaak zijn er hele leuke die daar rond lopen.
Net zoals de rest zeggen, er zit ook zo een emotionele waarde aan die fjorden die veel hebben bereikt, dus ze worden niet zo maar verkocht. En voor ons (spreek ik iig voor Kelly, chantal, dominique en ik zelf) zijn ze net zoals veel waard als een KWPN dressuurpaard die Z loopt :+
Dus of je moet bereid zijn om gek veel te betalen voor een fjord :P of zelf trainen. Tip: Hou je ogen open voor een fjord met een compact bouw en lange benen (hoog staat op zn benen) :)

Oh ja , Banshee :) (ze staat nu voorlopig bij een vriendin die haar uit gaat brengen bij de ponys, ooit ga ik wel mee verder met haar denk ik, als zij er mee eens is :P )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Banshee is gewoon een droompaard!
Ik vind dat al zo lang :P
Heb al de filmpjes van Taco en Banshee op Youtube gekeken (Op het strand , steigeren etc)

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:37

Amber_ schreef:
Telt Fjordy ook beetje mee :))?

En of Fjordy mee telt!!!! Ben er helemaal fan van! :D

En wat ginny zegt, er zit idd een emotionele waarde aan. Tarja is mijn eerste pony, veel mee gewonnen, veel van geleerd en echt mijn vriendinnetje! Die gaat echt nooooooooooit weg:o

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 18:20

Fjordy telt zeker mee!
Super springer PAARD!!

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 20:02

ja fjordy telt zeker mee wahha, dacht dat het meer over dressuurfjorden ging, sorry Amber ;)

dankjewel tinkertje

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 20:47

Hahaha dan is het goed,
Want al moet ik me soms in allerlei bochten wringen nu :(:) .. Fjordy (en Tootje) gaan er niet uit
GinnyBanshee schreef:
ja fjordy telt zeker mee wahha, dacht dat het meer over dressuurfjorden ging, sorry Amber ;)

dankjewel tinkertje

Nee joh, tuurlijk wist ik wel dat jij Fjordy niet vergeten was :))

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 20:52

Amber_ schreef:
Hahaha dan is het goed,
Want al moet ik me soms in allerlei bochten wringen nu :(:) .. Fjordy (en Tootje) gaan er niet uit

gelukkig :D :(:)

Natasja_ygor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 21:10

Ik denk gewoon dat als je meer het moderne luxe koopt, een goede band ermee krijgt veel traint, en dat ook jij het aankan je al een stuk verder komt, :)

Nette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 22:16

Als je maar genoeg doorzettingsvermogen en wil hebt, kun je volgens mij al een heel eind komen. :)
En natuurlijk allerbelangrijkste, niet vergeten plezier te hebben. (Volgens mij is dat echt het belangrijkste motivatiemideel voor een fjord. :+ )

Ik had nooit gedacht dat ik wedstrijden zou gaan rijden met mijn fjordje, maar we rijden nu toch L1. :)
En dat terwijl Norge niet echt een luxe type fjord is en ze niet voorwaarts is. :+
Of we ooit Z kunnen worden, is de vraag, maar dat maakt mij ook helemaal niets uit. :P

Afbeelding

Afbeelding

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 23:11

trainentrainen en nog is trainen ..
de afstamming kan helpen .. maar het is vooral trainen !!

kelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:14

Kopen? :P

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

haha grapje hoor ;) Al roep ik wel eens dat ik haar verkoop als het rijden voor geen meter gaat, ze is toch m'n maatje en doe d'r niet zomaar weg :) Ze is pas 4,5 dus het rijden komt vanzelf wel :)

Edit: Even voor de duidelijkheid, mijn bollie is geen sportfjord met hoog niveau helaas :o

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:50

Even voor de fun, aangezien ik van Sjol alleen enkele minder sjieke foto's had geplaatst
en Sjol haar protest heeft gedaan, over deze lompe actie van haar baas..

Sportfjorden hoeven niet tussen tralies door te passen, niet dat Sjol reusachtig ouderwets type is, maar ook niet super de luxe.
(wel superdeluxe te rijden, niet qua bouw.)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 14:10

GinnyBanshee schreef:
Ik zou bij een hengsten keuring voor fjorden of iig naar een fjorden keuring gaan kijken, vaak zijn er hele leuke die daar rond lopen...

... Of gewoon geluk hebben bij een handelaar, he. ;-)

De mijne komt toenvallig bij dezelfde stal vandaan als Banshee - maar Ynia komt nog maar net kijken in de mensenwereld, dus ik ben pas net lekker aan de slag met haar, maar Banshee kwam toenvallig ter sprake toen ik bij die stal aan het kijken was. :-)