Is jullie Fjord vaak ziek?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zibby_Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:32

Dreeke@ Kan het zijn dat ik een paar filmpjes van jou en Vinga op Youtube heb gezien? Prachtpony, eeuwig zonde.
|(
Ik wil toch graag even tegen je zeggen dat ik het ontzettend rot voor je vind dat het zo heeft moeten lopen, en nu ook al gedoe met Dakota, het is gewoon oneerlijk verdeeld op de wereld.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 13:58

Dank je, erg lief van je :+: Ja er staan inderdaad wat filmpjes op Youtube van Vinga, en ook van Dakota ik weet niet
welke je gezien hebt maar Vinga en Dakota lijken veel op elkaar.

Vinga was inderdaad een pracht fjord, en ik denk nog heel vaak aan haar, soms gepaard met een traan, soms met een glimlach.
Gelukkig heb ik haar mooie zoon nog, Dakota maakt echt enorm veel goed, en ook voor hem zal ik vechten in goede en in
slechte tijden.

Ik zeg altijd, de ene heeft nooit wat, en de andere heeft alles... daar zijn mijn paarden echt een goed voorbeeld van helaas....

Fenna_s

Re: Is jullie Fjord vaak ziek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 15:26

behalve dat 1 paard een keer bronchitus heeft gehad,
zijn mijn verzorgfjorden (en eigen fjord) nog nooit echt ziek geweest.

Zibby_Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 16:55

Dakota is ook een fantastisch mooi dier om te zen; de vriendelijkheid straalt er vanaf, hè, zo op die foto's :9

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 18:42

Ik heb mijn fjord vanaf veulen, ze heeft 1 keer zandkoliek gehad als jaarling, en was daarna behoorlijk zwakjes, duurde even voordat ze weer de oude was.

Toen mijn appaloosa minishet erbij kwam had hij een ernstig virus op zijn luchtwegen, wat meteen oversloeg op mijn fjord.

Dat zijn de twee keren dat ze echt ziek is geweest in tien jaar tijd *en dan nu hard afkloppen*..

Kurby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 20:33

ik heb mijn merrie nu ruim 14 jaar en ze is nog geen dag ziek geweest.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 20:44

Mijn eerste fjordenmerrie heb ik nu 9 jaar. Ze heeft 1x lichte mok gehad aan 1 been, een verschoven bekken wat met fysio opgelost is en 1x schimmel.
Mijn 2e fjordenmerrie heeft een wormbesmetting gehad en lijkt nu in lichte mate iets van schimmel te hebben.
Onze jaarling fjord heeft nu een schimmelinfectie. Waarschijnlijk hebben de laatste 2 het overgenomen van de 1e.

Er is dus weleens wat, maar echt ziekziek heb ik ze gelukkig nog nooit gehad.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 10:58

Mijn fjord is nu 17 jaar en nog nooit ziek geweest :D *klopt gauw af*
hij staat gewoon dag en nacht buiten zonder dekens e.d. ;) gaat prima! hij vermaakt zich goed

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 10:52

Als veulentje is mijnes waarschijnlijk te vroeg weggehaald en heeft in het begin wat gehoest en is wat verkouden geweest.
later heeft ie nog een keertje droes gehad maar dat is het. Hij is nu super gezond en bere sterk. Fjord is nu 11 en staat altijd buiten.

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 16:01

Heb haar nu een jaar en nog nooit ziek geweest :)