Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

ik ben ook van plan om zoveel mogelijk af te wisselen van werk en alles leuk en spannend te maken, ik hoop echt dat het op de duur betert hierdoor.
Maar het is echt maar een half kg per dag, en ervanuitgaande dat dit maar 2% suikers zou bevatten, vond ik dat niet overdreven!
hiervoor stond hij op een 'zo goed als paddock' en moesten we hem veel bijvoeren, want hij begon uit verveling aan de stal te bijten etc. We waren daarvoor echt heel druk op zoek gegaan naar een goeie wei, omdat we dit voor hem ook niet leuk vonden, en nu dit.
(niet aanvallend bedoeld hoor
)
maar voor hem is dat het beste als hij straks weer op een goed gewicht is je zult merken dat je dan een heel ander paard hebt!) ik zal nu eens zien voor een foto (is wel van 3 maand geleden ofzo inmiddels is ze al flink afgevallen, de singel wil al een heel stuk strakker)

die was van vorig jaar mijn merrie wordt onwijs dik in de zomer ook deels eigen schuld maar ik mag helaas niets afzetten op het land, gelukkig hebben er dit jaar heel veel schapen gelopen.
zodra ze iets moeten doen gewoon sloom doen en doen dat ze het niet kan heb gezien dat ze me dus goed voor de gek gehouden heeft SecretLIN schreef:overigens denk ik dat jou fjord je net zo voor de gek houd als dat die van mij dat deed een jaar langzodra ze iets moeten doen gewoon sloom doen en doen dat ze het niet kan heb gezien dat ze me dus goed voor de gek gehouden heeft
Ik merk steeds meer dat op hij op het einde als hij begint te sloffen, als ik nog is een extra tandje bijsteek, dat hij dan gewoon doet wat ik vraag, en dat gaat héél vlotjes!
Hij kan dan gerust nog een half uurtje door, maar dat zal weer van mij afhangen
Jasminds schreef:@ Jilly ja dat is een mogelijkheid, maar ik ben bang dat het hooi dan kan gaan schimmelen... In een buitenstal komt er op vochtige dagen (zeker in de winter) toch ook vocht aan?
Aan de training wordt alvast gewerkt, ik ga echt mijn best doen om mij erover te zetten...!
Als ik hooi kon houden, zou het inderdaad misschien een optie zijn om hem op ons ander stukje grond te houden..
Jilly schreef:Wat is precies het verschil tussen zo'n rode liksteen en zo'n himalaya? Die laatste is toch enkel zout, of vergis ik me daar in?

vanaf nu ook voor mij geen koeken of chips meer, veel fruit en gezonde voeding en alle dagen hometrainer plus sit-ups
Dan kan ik me helemaal met hem inleven en ook zelf het verschil meevoelen