Wat je trouwens ook overduidelijk kunt zien, bij fjorden is de voorhand gewoonlijk veel beter ontwikkeld (spierkracht) dan bij ponyrassen.
Voor voorbeeld, zie profiel
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
k4tink4 schreef:Ik denk dat mensen het vaak verkeerd begrijpen.. een Fjord is sterker in TREK kracht dan normale pony's van gelijke schofthoogte. Niet in draagkracht!
Wat je trouwens ook overduidelijk kunt zien, bij fjorden is de voorhand gewoonlijk veel beter ontwikkeld (spierkracht) dan bij ponyrassen.
Voor voorbeeld, zie profiel
karev schreef:Dat een fjord ZO sterk is dat het niet uit maakt wat je weegt vind ik de grootste l*lkoek die bestaat!!! Een fjord is een paard net als ieder ander paard.
Ik hou de regel aan: Een paard kán 20% van zijn gewicht dragen, dus dat is echt zijn max
Dus een paard van 400 kg kan mijns inziens max. 80 kilo dragen. Ben ook van mening dat een zwaardere meewerkende ruiter prettiger is dan een lichte bonkende persoon.
Zowiezo zou ik op mijn fjord, die 1.42 meet, en volgens de pavo meetlint 380 kg weegt, niemand zwaarder dan 80 kg er op zetten