Ik heb een hele simpele nightrider om mijn paardjes mee in te rijden. liggen op beidde paardjes goed. maar heb er wel kontzeer door Voor cas zijn we nu op zoek naar een goed westernzadel
Ik heb een startrekk dressuur, dat is een boomloos dressuurzadel. Zorro heeft een hele korte rug, een boommaat van 37 cm, en verandert door het jaar heen veel in omvang. Een boomzadel is alleen geheel op maat gemaakt passend te krijgen, maar als Zor in de winter wat dikker is zal het al niet meer passen, dus dat risico wil ik niet nemen. Vandaar mijn keuze voor boomloos. Ik heb voor de startrekk gekozen omdat ik door mijn reuma niet te breed kan zitten, en ik panelen onder het zadel fijner vind als inlages in een pad.
Ik rijdt nu met een type 2, en ben druk aan het sparen voor het nieuwste type. Mijn type 2 is zo aangepast dat ik zonder zorgen er mee kan rijden, maar een nieuwer type zal beter zijn, omdat ik eigelijk een kopijzer nodig heb dat net iets breder is. Ik kan het hier eerst mooi mee doen, en dan zien we hopelijk eind dit jaar en anders volgend jaar wel weer voor een nieuw zadel. Kosten zijn overigens rond de 1300 euro.
Ik heb voor het dressuurgedeelte een rossner america, ligt en rijdt super....gebruik hem ook op al mijn rijpaarden, en voor het springgedeelte een kieffer veelzijdig, geen idee welk type, ooit een 2de hands gekocht bij divoza.
pst ik rij buiten met mij dressuurzadel want die zit fijner....
Daylerma
Geplaatst: 11-06-09 13:55
Jaaaren geleden heb ik een fjord gereden met een kunstof dressuurzadel. Merk weet ik zo niet...dacht iets van Thifffnogwat.
ik heb op odet een wintec pro dresuur liggen. maat 17,5. en die ligt heel goed ook kwa lengte naar achteren,18 inch is te groot voor haar rug. nieuw is ie geloof ik iets van 600 euro ofzo, ik heb hem 2e hand gekocht voor 200 euro
ukie
Geplaatst: 11-06-09 15:56
Ik heb nu nog een KN symphonie, maar die is te lang voor Ukie. Over een paar weekjes komt mijn nieuwe zadel, een Strada
josewoos
Geplaatst: 11-06-09 16:01
Wij hebben een kentaur (hoe schrijf je dit merk?) VZH voor de fjord Zit heerlijk!
Op Lidar ligt een HH dressuurzadel. Was 300,00 euro.
ukie
Geplaatst: 11-06-09 17:14
Carolinef schreef:
KN zit ook geweldig Marloes, die had ik toen voor Pien
Ja die zit zeker geweldig! Ik zit ook nog zo hard te twijfelen of ik het verkoop of niet..
Amber_
Geplaatst: 11-06-09 17:38
Share schreef:
amber foto?
Maak je gave foto's mee met zon outfit
butselaar
Geplaatst: 15-06-09 10:17
Ik heb voor mijn fjord een Thorrowgood griffin Haflinger 17,5 inch. Echt ideaal, zadel kun je opvullen met fishes, zodat het zadel beter aansluit en de druk op de rug beter wordt verdeeld. Ik geloof dat dit zadel normaal nieuw €700,- kost.
ik heb een passier. type weet ik niet een een kieffer wien. moet er nog een hebben. word wasschijnlijk een br mozart II of een rossner montreal
cynthiar
Geplaatst: 15-06-09 19:21
Ik heb een Garland westernzadel en een Kieffer lech profi dressuurzadel.
Willem_x
Geplaatst: 15-06-09 19:53
Een zwarte veelzijdigheid kieffer 18 inch was 1500,. en een nog een hele oude kieffer zelfde en een western zadel waar ik het merk even neit mee van weet maar die was 500