Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Authentic schreef:Lara_Silver schreef:In principe zou ieder paard pas met 4 jaar ingereden mogen worden.
In jouw opinie.
Citaat:r Dr. Deb Bennett van het Equine Studies Institute - en met haar iedere zichzelf respecterende dierenarts - is absoluut duidelijk: geen enkel paard op deze aardbol, geen enkel ras, geen enkele uitzondering, is volwassen voor hij zes is - een half jaar meer of mindder, misschien.

Arabesk schreef:Authentic schreef:Wel in haar opinie, als je je daaraan houdt ben je dus alsnog slecht bezig als je er met 4 op stapt. Als je 't dan goed wilt doen stap je er met 6 op.
die conclusie trek ik wel daaruit ja
geerke schreef:dat zou misschien beter zijn....maar ik ben bang dat dat niet gaat lukken.....mensen zijn heel haastig...de dag dat het beest 3 wordt zitten ze erop,en dan is hij al uitgebreid gelongeerd een aantal maanden.
ik ben pas met mijn fries begonnen toen hij 4,5 was,aan de longe....dus die doorgezakte rug komt niet daarvan denk ik...

Lara_Silver schreef:In principe zou ieder paard pas met 4 jaar ingereden mogen worden.

Vue schreef:Lara_Silver schreef:In principe zou ieder paard pas met 4 jaar ingereden mogen worden.
Ook niet waar, paarden groeien door tot hun achtste
Alhoewel 4 natuurlijk altijd weer beter is dan 3.
Laat staan de paarden die op hun 4e jaar al in de sport meelopen
Antoontje schreef:Lara_Silver schreef:In principe zou ieder paard pas met 4 jaar ingereden mogen worden.
Ach wat is dat nou voor onzin! Als je het dan over uitgegroeid hebt, dat zijn ze pas met 8 he
Als je het dan zo wil doen, met 8 zijn ze pas uitgegroeid, dus komop, gooi alle paarden op de wei en haal ze er op hun 8e uit om in te rijden...
Laten we dat vooral allemaal doen
Arabesk schreef:Waarom niet?
Wat is het bezwaar?
Kost het teveel geld, te weinig geduld? Bang dat een paard niet meer 'te breken' is?
Antoontje schreef:Arabesk schreef:Waarom niet?
Wat is het bezwaar?
Kost het teveel geld, te weinig geduld? Bang dat een paard niet meer 'te breken' is?
Waarom wel? Is een eindeloze discussie ben ik bang.
Ik koop geen paard om 8 jaar lang mee te tutten en dan pas in te kunnen rijden.
Ik hou ook van het werk om het rijden heen, wat met paarden te doen is, gewoon tutten, poetsen aan de hand dingen doen. Maar niet tot hun 8e
Zwerte schreef:Idd eindeloze discussie maar ik vind het wel een mooi voorbeeld van een typische reactie... je reactie hierop begint met Ikke ikke ikke.... Ik koop geen paard voor.... ik hou van.... Precies de insteek van de meeste mensen! eerst aan je eigen wensen denken en erna pas aan het paard gaan denken (en sommigen doen dat laatste zelfs helemaal niet... )

Lara_Silver schreef:In principe zou ieder paard pas met 4 jaar ingereden mogen worden.

[/quote]Antoontje schreef:Zwerte schreef:Idd eindeloze discussie maar ik vind het wel een mooi voorbeeld van een typische reactie... je reactie hierop begint met Ikke ikke ikke.... Ik koop geen paard voor.... ik hou van.... Precies de insteek van de meeste mensen! eerst aan je eigen wensen denken en erna pas aan het paard gaan denken (en sommigen doen dat laatste zelfs helemaal niet... )
Ik kijk dus echt wel naar mijn paard, daar hoef je me echt niet van te beschuldigen
Ik vind 3 een prima leeftijd..
Als een paard er nog niet uitziet of hij het aankan, laat ik hem ook heus nog even staan. Maar mijn paard is gewoon met 3 ingereden.
Prima paard, heeft nooit ergens last van
Ik kan namelijk helemaal niet oordelen over of jij wel of niet naar je paard kijkt aan de hand van 1 reactie. Het was dus ook zeker niet bedoeld als beschuldiging maar ik vind het altijd een vrij typische reactie... Antoontje schreef:Ik koop geen paard om 8 jaar lang mee te tutten en dan pas in te kunnen rijden.
Ik hou ook van het werk om het rijden heen, wat met paarden te doen is, gewoon tutten, poetsen aan de hand dingen doen. Maar niet tot hun 8e

Arabesk schreef:Of je rijdt hem in met drie jaar, gaat lekker aan de slag en als hij een jaar of 16 is mag hij als grasmaaier bij de buren en op z'n 20e heeft hij toch wel zo'n last gekregen van z'n HKO dat hij helaas afgemaakt moet worden.