Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ik denk niet dat een fjord, mits de ruiter gewoon rijd, hinder heeft van een zwaarder iemand. Mrln90 schreef:Volgens mij valt het best wel mee, ik ben zelf ook rond de 75/80 kilo en Benthe heeft écht geen hinder van mij hoor. Vind die max'en van jullie echt wel heel laag, slecht voor mijn egoIk denk niet dat een fjord, mits de ruiter gewoon rijd, hinder heeft van een zwaarder iemand.
Mijn instructrice heeft ook overgewicht, geen idee hoeveel maar behoorlijk wat, en die rijd haar fries x andalusier als een veertje, veel beter dan (ook een erg goede) ruiter van 65 kilo.
Kelly_Taco schreef:Mrln90 schreef:Volgens mij valt het best wel mee, ik ben zelf ook rond de 75/80 kilo en Benthe heeft écht geen hinder van mij hoor. Vind die max'en van jullie echt wel heel laag, slecht voor mijn egoIk denk niet dat een fjord, mits de ruiter gewoon rijd, hinder heeft van een zwaarder iemand.
Mijn instructrice heeft ook overgewicht, geen idee hoeveel maar behoorlijk wat, en die rijd haar fries x andalusier als een veertje, veel beter dan (ook een erg goede) ruiter van 65 kilo.
En toch vind ik dat als je over gewicht hebt je niet op een paard moet gaan zitten waarvan je je afvraagt of hij het aan kan.
Uberhaubt niet eigenlijk (dit is slechts mijn mening), nogmaals, een paard kan niet kiezen.
.Kelly_Taco schreef:En toch vind ik dat als je over gewicht hebt je niet op een paard moet gaan zitten waarvan je je afvraagt of hij het aan kan.
Uberhaubt niet eigenlijk (dit is slechts mijn mening), nogmaals, een paard kan niet kiezen.

Dreeke schreef:Hier is al vaker een topic over geweest en blijft toch altijd een gevoelig onderwerp "gewicht".
Ik vind 60-65 kilo ook wel erg laag, dat weegt een gemiddelde volwassenen niet, dus dat zou betekenen
dat er heel veel mensen niet op een fjord zouden kunnen rijden. Ook als je wat langer bent, en niet dik maar
toch boven de 65 weegt zou je niet op een fjord kunnen stappen? Het zijn geen porseleinen poppetjes hoor.
Ik ben het er uiteraard wel mee eens dat iemand van 75 kilo die niet kan rijden meer "schade" aan kan richten
dan iemand van dat zelfde gewicht met veel rijervaring.
Tat_jana schreef:75 kilo zwaar voor een fjordje..
sorry voel me nu toch in ene een zwaarlijfig persoon terweil ik zelf op een nrpsje rijdt
ik heb zelf heel wat fjordjes gereden en kon toch niet merken dat ze moeite met mij hadden
ik denk dat 75 kilo voor een stevige fjord niet heel erg is

karev schreef:kelly geeft toch alleen een max aan voor haar pony's! dus dan snap ik niet dat je je daar zo druk om maakt

Tat_jana schreef:ik ga niet verder in discussie heb geen zin om afgekraakt te worden om 3 kilo naast jou max,, en ik rijdt jou paarden ook niet dus het maakt niets uit..
ik vindt 75 niet overdreven zwaar voor een fjordjemis die gene zit te honken bonken en zn spieren aanpant