Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

fjordnina schreef:Yvette meldt zich even hier. Mijn merrie is inderdaad destijds in het Belgische stamboek opgenomen. Zij had een Nederlandse moeder en een Belgische vader (Ansgar Skellerod), maar omdat die toen al op de HK in Nederland was geweest en uitdrukkelijk was aangewezen als goedgekeurde hengst voor Nederland, had ze ook gewoon een Nederlands papier kunnen krijgen.Met een in NL niet goedgekeurde hengst kom je in ieder geval in het importboek binnen. Daarna kun je volgens mij wel opgenomen worden in het hoofdstamboek. Er zijn wel meerdere mensen die die weg bewandelen/bewandeld hebben. O.a. Else en Yvette op fjordenwereld. Yvette zit ook op bokt. Ik meen onder de naam Iza.
Else heeft dit jaar gedekt met een duitse hengst. Yvette heeft haar merrie uit Belgie gehaald volgens mij.

Foss schreef:Ik vind het er allemaal niet makelijker op worden als je een buitenlands papier krijgt.
Ik begrijp dat ze graag willen gaan fokken met Drafur maar ik denk dat er best veel mensen afhaken nu hij niet volledig is goedgekeurd.
De meeste mensen die fokken willen een goed gekeurde dekhengst bij hun merrie dit scheelt ook vaak mocht het veulen verkocht worden.
Zelf heb ik besloten mijn merrie niet naar Drafur te brengen wat ik best jammer vind, had deze hengst uitgekozen dus ze gaat ook niet naar een andere hengst want ik wil graag een gra kleurige en dat was met mijn merrie en Drafur 100%.
Aangezien de merrie 22 jaar is, is het goed zo mocht ik nog een mooi gra kleurig veulen tegen komen dan is het beter deze te kopen.
Dus weet iemand een leuk gra kleurig veulen mag die dit altijd doorgeven.