Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
IndianLady schreef:Heb je je wel ingeleefd/ingelezen wat het betekent om een veulen te onderhouden en op te voeden?
Wij reageren zo omdat we hier behoorlijk van schrikken, dit is echt serieus mishandeling. Waarom denk je dat paarden pas op hun 3de of hun 4de pas worden beleerd?
Bon_Bon schreef:@fjordnina: was dit veulentje van jou?
@Norahtje: doe dit aub niet meer!!
fjordnina schreef:Ik vindt jouw reactie nogal onterecht. Je noemt iedereen die op je topic reageerd triest. Hoe triest denk je dat het voor Evita gevonden wordt?
fjordnina schreef:Bon_Bon schreef:@fjordnina: was dit veulentje van jou?
@Norahtje: doe dit aub niet meer!!
Ze heeft hier sinds half september als opfokmaatje voor mijn fjordenveulen in de kudde gestaan.
Misschien ook leuk voor de TS, hier zijn foto's te vinden van die periode:
http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =5&t=31409
LittleLisa schreef:Het is superslecht voor dit mooie paardje!
Zijn/Haar rug is hier nog helemaal niet klaar voor,zet haar lekker bij vriendjes op de wei,laat haar uitgroeien,en haal hem/haar 1 of 2x of meer, binnen om een beetje te poetsen,en een stukje wandelen. Daar worden ze sterk van.
En je reactie is idd ook onterecht, je moet eens indenken hoe dit voor Evita voelt. Jij als veulen,en evita als mens,en je rug is nog niet eens sterk genoeg voor dit.
Norahtje,als je echt van Evita houd,doe je dat gewoon nooit meer,en ga desnoods wat lezen op wikipedia over paarden/veulens,of haal boeken,daar leer je weer meer van.
LittleLisa schreef:Norahtje: Het is erg fijn voor Evita dat ze nog een beetje rust krijgt. Gewoon wat wandelen,en poetsen,vind Evita al fijn genoeg,dat weet ik bijna zeker. Ik weet niet precies hoe oud Evita nu is,maar ga haar gewoon een beetje poetsen,en soms een knuffeltje kan best,maar rijden is gewoon erg slecht voor Evita's rug,en dat kan later ook problemen opleveren.
En ik wil je écht niet bang maken,maar je gewoon laten weten wat hiervoor de risico's zijn.Zo kun je het voor Evita veel leuker maken!
Succes.
Ragdollcat schreef:Nou nu ik die filmpjes en fotos zie, dan ben je helemaal niet goed bij je hoofd, je maakt dit paard kapot, en is zo te zien wel een gewoonte geworden
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Koop dan liever een 3 of 4 jarige paardje, en je fjord is ook aan de magere kant, en dat zelfs is te zien met de wintervacht en dan gaat een grote domme meid eropzitten.
Met kleine meisje versta ik dan iets van een klein meisje van een jaar of 2 a 3 jaartjes, maar deze grote meisje dat is geen klein meisje hoor.