[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:25

Nog meer Emir :+

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Pr_BillyBoy op 02-03-09 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Pr_BillyBoy

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:26

we hadden met de paarden een leuk shootje gedaan voor de kerst de foto;s waren erg leuk geworden :D !

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 17:05

Leuke foto :D

Ik moet nog tot half 6 naar school :O

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 20:43

Hallo allemaal
Gister heeft Illo met zijn 20 jaar meegedaan aan een Pas de deux wedstrijd. Hij houdt niet van rare geluiden door de boxen en aangezien de proef werd gereden op muziek met geweerschoten (het was verkleed, als soldaten) ging hij er steeds vandoor. Hij was de oudste en de wildste die meedeed. Helaas werd er van de proef weinig getoond, maar het ging om de lol dus gaf niet. Toch nog tweede geworden (van de 2 in die categorie, hihi).
Afbeelding
Afbeelding

sumpielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 20:56

hoi hoi allemaal dat is al een tijdje geleden dat ik op bokt ben geweest :S het is al weer de 100e pagina dus ik heb aardig wat in te halen dat doe ik morgen wel .. ik ga summer weer op nieuw laten beleren voor de kar ze heeft toen ze vier was een paar maanden op zo 'n stal gestaan voor het beleren en ze is nu al weer elf dus ik weet niet of ik het wel ga doen..

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 20:56

Leuke foto's weer allemaal :D

Zo net een heel stuk gelopen met Bon, naja voor me gevoel dan want heb het ff nagekeken met die afstandsmeter is nog niet eens 4 km :') maargoed tel daar 2 viaducten bij op en een dwarse fjord en dan in ene lijkt het wel 2x zoveel :p
Vanavond voor t eerst de andere viaduct over gelopen mjah ze was neit echt onder de indruk :p ze wilde kijken waar de auto's naartoe gingen (onder haar door dus : ) en daarna was een standbeeld eng :p hahah
daarna rondje stoplichten gedaan :p op een kruispunt hier ipv 1x oversteken het rondje doen dus 3x oversteken :p is goed voor beetje geduld kweken :p wachten en dan draven haha :p

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:13

Tass schreef:
Leuke foto :D
Ik moet nog tot half 6 naar school :O

HALF 6 ??!!!!! :7

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 23:07

Kwas weer bij me liefe fjord geweest,

shetlanders even laten lopen en tilly nog even een dagje rust gehad ivb haar kreupelheid
ze is wel weer beter maar ik loop liever geen risico's
kep trouwens nu ook van de hengst

Silvester hengst 5 jaar niet beleerd (k omt nog
Afbeelding

Tilly
Afbeelding

met z'n drieén
Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 23:20

Bolletje is vandaag ondeugend geweest en heeft dus al even op het land lopen crossen. Het leek wel een arabier. En toen had ik zo iets van jij energie teveel dan kan je ook nog wel even lopen in de paddock. Paar ruige lange manen foto's.
Afbeelding
Afbeelding
Jek die zwaar beledigde kop. :P ~~}>

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 23:22

stoute fjord! die van mij stond lekker te eten, vind ie mij niet interessant!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 23:22

Allemaal leuke foto's, maar de 3 paardjes op 1 foto wint het voor mij tot op heden op pagina 100!!!

Marcella, met beledigde Hero. Die het vermoedelijk etenstijd vond, maar nog extra aan het werk mocht.

Heb fjorden boek gescoord op bokt, joepie, wou hem al een tijdje hebben.

Vandaag was dag 2 van het halster met 2 touwtjes en zonder zadel gebeuren.
Zou eigenlijk morgen niet gaan springen, maar hoorde net wat grappigs dus ik geloof dat ik heen moet.
(schijnt iemand te gaan springen, die afgelopen weekeind elke keer bij 30 cm al op de hals van haar paard hing,
terwijl ie braaf sprong, daarna (gek zeg) ging ie weigeren.) Ben helemaal niet nieuwsgierig!!!
(hoop dat diegene niet rond neust in fjorden geklests, dan heb ik een probleem :D )
Ga wel in die les paar rondjes harddraven om te kijken of we weer normaal topsnelheid kunnen.

aan fjordjes, deze:Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 02-03-09 23:27, in het totaal 2 keer bewerkt

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 23:23

welk boek is dat? ik zoek al tijden een fjorden boek!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 23:49

Sjolvir ga je dit weekend nog buitenrijden. Ik wel in ieder geval.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 00:05

Ben denkende .. .. zondag kan ik niet..
zaterdag, moet ik wel (22 maart is kwb), maar ga dan echt proberen om op Sjol haar ik kan lang hard tempo te rijden,
zodat ik weet, wat voor haar het goede basis tempo is, waarin ze stik ver kan. (als het goed is)
Alleen ik heb geen idee hoe snel dat in km/u is, wel hoe het voelt.
Vandaar dat ik zaterdag niet verder ging, voelde niet goed, ver onder haar blij dat ik hard rij tempo, al gesputter.
(en normaal draaft mevr. graag hard, (hou het nog steeds op spierpijn van die stiften, aangezien ze zonder al beter liep))
Echter geen idee of ze nu naar mijn zin loopt, zonder zadel met halster en 2 touwtjes gestapt buiten dat was het.

Laat het wel even weten.
Route planning, nu langer dan vorige keer, omdat ik het toch een keer moet testen.
route idem echter + rondje kortland, moet binnen 2 3/4 uur voor snelheid van 11 km/u.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 00:12

Zondag en mooi weer dan kan je niet veel galoperen op route de Donck. Hoop wandelaars en fietsers.

Moet eigenlijk zeggen dat ik dus afgelopen zondag dus een gemiddelde van 7.40 km/u gereden heb. Voor mijn gevoel ging het nu niet zo snel. Heb ook best veel gestapt, maar wel behoorlijk door gedraafd waar het kon en een paar kleine stukjes galop.

Zaterdag kan ik eigenlijk niet fotoshoot van bolletje. :D
Laatst bijgewerkt door Marcella op 03-03-09 00:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 00:17

Vandaar ook het vroege vertrek, op zaterdag.
En al niet eens een poging op zondag.

Touristische route is nou eenmaal touristisch in de Alblasserwaard.
(wacht maar tot het zomer is en er weer blikken vol met touristen etc. worden losgelaten bij de molens, helllup!)
En aangezien we over de fiets paden scheuren is het toch wel netjes om in stap te passeren.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 00:18

Bovenstaand bericht heb ik aangepast. Kan zaterdag niet. ;)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 00:21

fotoshoot cool!!
hoe laat? moet je wel mooi weer en mooie lucht bestellen anders zonde! Het is de laatste tijd zo grijs en grauw.

Ga je ook met hem naar de rivier? (streefkerk) is wel tof op pics.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 00:28

Hoop ook dat het weer een beetje mee werkt, maar heb eigenlijk zo wie zo 3 weken droog weer besteld (ook voor vakantie). Net pb gestuurd dat het misschien beter wat eerder kan dan 12.00 uur. Het is de laatste tijd spitsuur om die tijd op stal. :roll:

Denk dat Streefkerk een beetje ver weg is. Heb geen trailer om erheen te gaan. Misschien wel richting Boezem, maar even kijken. Ze wou oefenen met losgooien om mooie foto's te maken. Zal maar even een zakje meenemen om hem extra op te porren. :+ Hoewel dat vandaag in de wei niet echt nodig was. :+

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 00:33

Doe je geen? of mooi halster om, of sloop je teugels van je hoofdstel?

Al over na gedacht?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 00:37

Bruin western hoofdstel of bruine IR hoofdstel en bruin/beige touwhalster of mijn bruine scapa halster. Keuze zat en zij mag kiezen. ;)

Zorg gewoon dat alles een beetje gefatsoeneerd is. ;) Is wel eens een keer nodig. :o

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:29

Sjolvir schreef:
Marcella, met beledigde Hero. Die het vermoedelijk etenstijd vond, maar nog extra aan het werk mocht.

aan fjordjes, deze:Afbeelding

Je kan dit boek gewoon bij het stamboek bestellen en anders via de Bit. Kost 25 euro. Ik heb hem toen op de keuring in Dordrecht gekocht 3 jaar geleden. Mooie foto's staan erin.

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:41

xbbm: Jah ik moet op maandag van half 9 tot half 6 naar school :=
De rest van de week half 9 tot 5 werken :D

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:42

Ik heb dat boek ook :D

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:35

Gelukkig is Larix weer opgeknapt. DA zei dat het kwam omdat het ook een sterk paard met een goede weerstand was. Ben weer rustig aan het opbouwen en gedraagt zich weer als een 4 jarige.

De kritieke haflinger hebben we zondag opgehaald uit Utrecht. Hij is opgeknapt aan de buitenkant, wat echt een wonder is, maar hij is nog steeds ziek aan de binnenkant. Over 3 weken gaat de DA weer binnenwaarts voelen. Ze heeft een heel schema van Utrecht gekregen waar ze zich aan moet houden. Gelukkig komt het goed al gaat het wel enige tijd duren.