[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Martje80

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 14:14

net een neiuw stalgenootje verwelkomt. met een hafje, karev vond hem heul interessant, anders om niet,helaas voor haar..

lekker in de bak gereden, ik was tevreden!

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 16:09

Larix is nog steeds ziek. Nog steeds diaree maar eet wel. Moet het tot maandag aankijken en dan komt de veearts weer.

Dacht ik dat deze k*tweek voorbij was. Maar nee. Gister met spoed naar Utrecht met de haflinger (5 jaar)van mijn vriendin waar al eerder deze week de da voor was geweest. Beest knapte niet op. Dus wij om half 11 naar Utrecht. Hij is helemaal platgespoten en staat in qurantaine. Hij heeft zeer verhoogde leverwaardes en een ernstige ontsteking aan zijn dikkedarm. Dat is erg gevaarlijk met koliekaanvallen erbij. Als hij deze weer krijgt moet hij direct geopereerd worden en heeft hij een overlevingskans van minder dan 10% omdat ze die darm na de operatie niet kunnen hechten omdat daar de ontlasting doorgaat. Hij was de nacht goed doorgekomen maar is nog altijd kritiek. Ze geven hem nu geen medicijnen meer en als hij weer een koliekaanval krijgt is het einde verhaal maar vooralsnog gaat het redelijk. De eigenaar is nu op bezoek. Wat een ellende zeg. Was echt huilen gister omdat die arts ook echt niet positief was. Was pas half 4 thuis en 9 uur weer op stal voor Larix dus ga zo even liggen.

Het enige wat we kunnen doen is duimen.

Ik hou jullie op de hoogte.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 16:18

fjordjes dat is niet veel 200 of minder ...

tamara leuk :) haflingertje erbij op stal

larixfire jeetje zeg enge verhalen hoor je tegenwoordig , hopenlijk knappen zowel larix als het andere paardje snel op :(:)

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 17:56

karev: aahhh vond haffie haar niet leuk :(:)

Vippie: Fijn van je zadel :D

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 19:41

Moniquelucky? sterkte met je verlies!!
Larix heel veel beterschap voor beide pony's!!
Karev balen voor fjordlief :p

Heb vanmiddag buitenritje gemaakt, aantal keren stukjes gedraafd en zelf een galopje gemaakt :p
Hahaha het viel Bon niet mee dat galopperen hahahah ik heb 2x met haar in de bak gegaloppeerd en een keer met een groepje een klein stukje buiten en dat is zeker 4 maanden geleden. Dus het ging niet zo soepeltjes hahaha maar heb dr als ze terug viel in draf even aangemoedigd :D ze vond t moeilijk maar wel even leuk denk ik :D
Daarna wilde ze niet meer rustig draven en op elk zandpad weer gaan draven :p maar uiteindelijk werd ze weer beetje relaxed . voor t eerst dat ze zelfs klein beetje gezweet heeft en ze was bij thuiskomst ook echt eens moe :p ze bleef met afzadelen en poetsne zelfs staan :)
MN klein meid haha

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 21:43

Het is gelukt hoor :D Als Rutger goedgekeurd word dan kan ik hem kopen :) :D

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 21:45

Leuk Fjordjes nou hopen dat dat goed zit dan!!!!

Norahtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 23:19

Hallo!!

Even een leuk nieuwtje!
sinds 3 weken heb ik mijn eigen fjordenveulentje!!=D
Ik heb haar moeder een poosje bereden en ken haar vanaf dat ze 3 maandjes was.
Ze wordt 26 april 1 jaar.
Even wat informatie:

Naam; Evita
Mama; Unique
Papa; Reitze (ja die voorpluk begint echt te komen! mooie volle pluk heeft ze al)
Geboren; 26-04-08

Gedrag; onwijs lief! kan je uren mee wandelen (heeft tevens ijzersterke hoefjes) en is een ontzettende knuffel.
Lachen kan je ook heel goed om haar want ze heeft wel is van die rare dingetjes, haha.
Heb een foto in mijn profiel maar er komen er zeker meer bij!

we zijn afgelopen zomer ook al naar de keuring geweest en hier haalde ze 34 punten. Ze kreeg een 5 omdat ze knikte met haar linkerachter kogel. Dit kwam echter omdat ze door het draad was gerend die dag ervoor :+

Dit wilde ik eventjes kwijt! ben namelijk een super trotse mama! :D hihi *D

Groetjes!!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 23:21

Welkom.

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 23:26

Welkom Norahtje

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 00:02

Hallo Allemaal, ik heb eindelijk, na bijna 3,5 maand rijfoto's van me toppertje.

Ik plaats er maar een paar, anders gaat de topic zo hard.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als hij zo blijft groeien ( in het leren ) moet er toch een winstpuntje te behalen zijn op 8 maart ? Dan hebben we onze eerste wedstrijd, althans Baco zijn eerste wedstrijd dubuut ...

Hij begint steeds meer op de hulpen te reageren, nageefelijk zit er goed in, is zo goed al bevestigd, alleen de overgang van stap naar halthouden is soms nog zoeken, maar ook die wordt steeds beter.
Krijg alleen denk ik commetaar straks op, het over de a-c-lijn, kan hem niet recht houden, het lijkt wel of we dronken zijn, hij reageerd zo heftig op de hulpen dat we alle kanten op gaan, hahahahaha maar ja als dat het enige is ben ik al tevreden.

Ik hou julie op de hoogte over de uitslag van onze eerste wedstrijd, al is die onderling.

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 09:57

Heel erg gefeliciteerd alvast fjordjes . . . wanneer word je toekomstige aanwinst gekeurd??

Welkom Norahtje en wat een schatje is ze zeg!! Evita heeft toch een tijdje op internet gestaan of ben ik nou gek :) Kom ook zo maar hoor haha :)

Nou Freya die onderlinge moet zeker wel lukken hoor. Hij loopt erg netjes zeker voor zijn leeftijd :) Moet nog veel leren he ;)
Probeer alleen voor je uit te kijken en je handen dichter bij elkaar en wat meer boven de schoft te drage :) Voor de rest echt super netjes hoor :)

Dan nog ff een kort verhaaltje over Askor en Djarne :)

Met Askor ben ik afgelopen week weer begonnen met wat opbouwen na een peesblessure. Heb eerst gelongeerd. . maar meneer ging zo uit zijn dak aan de longe dat ik er na 3 dagen de slof om geknoopt heb en er op geklommen ben. Hij was zo blij dat hij weer aan het werk mag dat hij helemaal hyper werd en ik amper een fatsoenlijk rondje kon draven. Nou heb ik gister de slof niet omgedaan en ben ik ff gaan rijden, nou meneer wist niet waar ie het zoeken moest. . . zo blij was ie. Ging echt heel erg goed en we hebben zelfs een klein stukje gegalopeerd :) Hij ook weer helemaal blij. Iedere keer als ik aan wou draven (hij is heel gevoelig voor beenhulpen dus doe al bijna niets) Ging hij bijna op de plek galoperen. Hij was echt heel blij met zijn werk :) Nou rustig aan wat verder uitbreiden weer :)

En Djarne . . . tja die is gewoon lekker aant puberen en lol aan het trappen. Auto's zijn niet zo'n groot probleem meer en hij vind alles en iedereen leuk haha:) Ik zal binnenkort weer eens wat foto's plaatsten van mijn twee kanjers :)

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 10:00

Haalloo :wave:

Pfff ban een tijd niet meer geweest zeg ! ik denk dat ikn og veel bij te lezen heb :)

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 10:03

Heeey xbbm :)

Nou dan heb je iig veel bij te lezen. . . daar had ik ook al last van haha :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 12:41

Freya ziet er netjes uit hoor.
Askor_Djarne lekker bezig geweest met zijn beestjes.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 16:07

@ Askor_Djarne, komende week laat ik hem keuren :)

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 17:24

Tass schreef:
karev: aahhh vond haffie haar niet leuk :(:)

:D

mwa, hij is een beetje bangig. waar ie weg kwam werd ie opgejaagd door de rest, en karev ging er heul enthousiast op af, en dat vond ie een beetje eng.

Karev was altijd de underdog, maar ze staat nu ong. een jaar op deze plek, en de praatjes beginnen te komen. zij staat met een welshje bij de nieuwe haf in,omdat zij en welsh reelijk sociaal zijn bij nieuwe paarden. Maar karev is nu wel ff de baas, oortjes plat, dreigen als haf te dicht bij welsje komt. wel grappig dat ze wat meer mans word, mocht ook wel een x

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:31

Freya: Netjes hoor, knappe fjordsel :D

karev: Nou das heel goed :j. Die van mij doet echt niks, als andere paarden bijten of schoppen loopt ze weg, ze stond ook altijd alleen. Nu heeft heel ze een hele wei voor haar zelf en straks komt Fiorano bij haar (over 2 jaar als die is gecastreerd :=). Dus hoop dat ze maatjes worden :D

fjordjes: ik duim voor je :D

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:35

kirsten haha tja blijven fjorden he

freya leuk man ! ziet er zeker netjes uit !!

fjordjes spannend !!

xbbm haha succes

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:59

Wat een leuke foto's

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:23

was gisteren aan het longeren en er heeft iemand foto's staan maken grappig he?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
later lijnen vervangen voor touwtje
Afbeelding

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:59

Update

De veearts is vandaag weer langs geweest en Larix is uit de gevarenzone. Hij heeft geen koorts meer en zijn mest is ook niet meer dun. Moet hem wel in de gaten houden en mag rustig aan beginnen met rijden dus woensdag ga ik lekker een rondje stappen met hem.

De haflinger is nog steeds kritiek. Een hele kleine verbetering is er maar staat nog steeds in quarantaine en de eigenaar mocht niet op bezoek vandaag. Morgen gaan ze verder met onderzoeken en nu maar weer afwachten.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 21:01

larixfire schreef:
Update

De veearts is vandaag weer langs geweest en Larix is uit de gevarenzone. Hij heeft geen koorts meer en zijn mest is ook niet meer dun. Moet hem wel in de gaten houden en mag rustig aan beginnen met rijden dus woensdag ga ik lekker een rondje stappen met hem.

De haflinger is nog steeds kritiek. Een hele kleine verbetering is er maar staat nog steeds in quarantaine en de eigenaar mocht niet op bezoek vandaag. Morgen gaan ze verder met onderzoeken en nu maar weer afwachten.

Nou klinkt goed toch?
Sterke hoor

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 21:02

Mooie foto's :D

Fijn dat die geen koorts meer heeft
Sterkte :(:)

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 21:03

waarom longeer je met oogkleppen flurk?