moniquelucky schreef:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vannacht is mijn lieve fjord Par onverwachts overleden na een spoedkoliek operatie, ik ben er helemaal kapot van.
Ik zal hem nooit vergeten....................

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
larixfire schreef:Met laar gaat het iets beter. Ligt nog wel veel en heeft nog steeds een goede verhoging maar at wel vandaag voor het eerst weer wat hooi.
Gister te horen gekregen dat een vriendin van mij ernstig ziek is. Ben me kapot geschrokken en ben er echt van slag van.
Wat een rotweek zeg.
Citaat:Goede morgen allemaal ,
Ik wil dit graag met jullie delen :
In het Trekpaard & De Haflinger, welke ik elke 2 maanden thuis gestuurd krijg, stond een intressant artikel in, die niet alleen voor de trekpaarden en haflingerbezitters van belang zijn, maar voor elke paardenbezitter/eigenaar.
In het kort :
Op 1 juli 2009 wordt er een Europese verordering met voorschriften voor de indentificatie en registratie van paarden van kracht. In deze verordering staan veel verplichtingen die in Nederland al gelden sinds 1 januari 2004, toen de PVV verorderingen identificatie en registratie van paardachtingen in werking trad. Daarnaast staart er in de Europese verordering ook een aantal nieuwe voorschriften. Deze voorschriften gaan vanaf 1 juli 2009 in Nederland en in alle andere lidstaten van de EU gelden.
Aanvulling van Paardenpaspoorten:
Vanaf 1998 is een paardenpaspoort verplicht bij geregistreerde paarden en pony's ( dat zijn de bij een erkend stamboek ingeschreven paarden/pony's )
In 2000 werd deze verplichting uitgebreid tot alle paarden en pony's. Toen werd ook de inhoud van het paspoort uitgebreid. Er werd een hoofdstuk toegevoegd over medische behandelingen. Vanaf 2004 zijn alle uitgegeven paspoorten zeker vorozien van een hoofdstuk "Medische behandelingen"
Mocht je paardenpaspoort dit niet hebben, kan je bij de uitgeven van het paspoort van jouw paard / pony's voor 1 juli 2009 een bijlage opvragen. na 1 juli 2009 kan dit niet meer en is het paspoort niet meer geldig en ben je eigenlijk verplicht een geheel nieuw paspoort aan te schaffen.
Zonde van het geld, van bij het stamboek van Het Trekpaard & De Haflinger kost een bijlage maar 5 euro.
Hier is de link van het gehele artikel
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-PQSCKDRP.jpg
Citaat:Medische behandeling
Op de pagina’s “medische behandeling” moet de eigenaar aangeven of een paard wel of niet bestemd is voor de slacht. Als een eigenaar niets heeft aangegeven in het paspoort is het paard automatisch bestemd voor de slacht. De dierenarts moet bij het behandelen van zo’n voor de slacht bestemd paard met bepaalde medicijnen, deze in het paspoort. Het betreft de zogenaamde essentiële diergeneesmiddelen voor paarden. De dierenarts weet om welke stoffen het gaat.