Jeskim schreef:Het hoofdstel zit wel wat raar, de bakstukken op het kortst en de neusriem is te klein.. Maar goed het ging om het gevoel..
Mijn fjordjes hadden ook meestal kopstuk maat COB en neusriem FULL.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Jeskim schreef:Het hoofdstel zit wel wat raar, de bakstukken op het kortst en de neusriem is te klein.. Maar goed het ging om het gevoel..
Noor90 schreef:Ik ben bezig met een fjord x fries van 2.5 jaar oud. Ik heb haar dinsdag voor het eerst aan een bitje gelongeerd, reageerde ze ontzettend goed op. Ook heb ik dinsdag voor het eerst een zadel opgedaan, ze gaf geen kick! Toen ben ik met hulp van iemand van mn stal er op gestapt (reageerde weer heel goed) en twee rondjes gestapt.
Ze staat 24/7 buiten met veel gras en hooi tot haar beschikking.
HAha ... iedereen heeft het anders,
Jeskim schreef:Je moet kijken naar hoe je paard eruit ziet en niet wa anderen voeren.. Mijne krijgt alleen maar hooi en is nog aan de stevige kant.. Krijg ook wel eens naar mijn kop geslingerd dat ik mijn paarden doodhonger, krijgen wel wat hoor, maar voornamelijk alleen arm hooi.. Dan zeg ik, maar kijk eens hoe ze eruit zien en dan moeten mensen wel toegeven dat ze er niet slecht uit zien..
Ik houd hun behoefte aan aanvulling wel in de gaten, likstenen mogen niet te hard gaan..
We hebben even een stukje over het fietspad gewandeld en
.
):
Bodan schreef:Hebben jullie dat probleem ook met die hoofdstellen?
Ik heb nu een COB pagony hoofdstel maar die keelriem kan net vast, netzo als die neusriem die zit op het laatste gaatje, maar die sperriem heb ik nog genoeg gaatjes over.
En die frontriem krijg ik niet lager omdat die gespjes te hoog zitten,
Heb nodig een nieuw hoofdstel nodig hihi![]()
![]()
zijn er ook hoofdstellen die speciaal gemaakt zijn voor koudbloeden (fjorden)?
Want als ik een full koop heb ik waarschijnlijk dat het hoofdstel te lang is zeg maar, dan zit ik weer met het zelfde probleem met die gespjes.
Daarom zijn we veel gaan grondwerken in de bak en dat werpt echt zijn vruchten af, tijdens de korte wandeling bleef hij netjes bij me, was makkelijk te stoppen, nam geen ontsnappingspogingen en hij vond het echt leuk, al was het maar een klein stukje. Gaan we vaker doen dus!
dat heb je netjes opgelost! de mijne heeft ook eenmaal beweging nodig voor die zich een beetje fatsoenlijk gedraagt! ooit komen ze er wel die schurken van ons