Fjorden uit 2005?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ienna

Re: nog fjorden van 2,5 hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 16:22

Mijn 2,5 jarige fjord heeft 24/7 gras tot haar beschikking en krijgt 1x daags brokken met gedroogd brood. Zodra het gras op is of ze niet dik genoeg meer is krijgt ze hooi bijgevoerd.

Jeskim schreef:
Het hoofdstel zit wel wat raar, de bakstukken op het kortst en de neusriem is te klein.. Maar goed het ging om het gevoel..

Mijn fjordjes hadden ook meestal kopstuk maat COB en neusriem FULL.

Noor90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 18:06

Ik ben bezig met een fjord x fries van 2.5 jaar oud. Ik heb haar dinsdag voor het eerst aan een bitje gelongeerd, reageerde ze ontzettend goed op. Ook heb ik dinsdag voor het eerst een zadel opgedaan, ze gaf geen kick! Toen ben ik met hulp van iemand van mn stal er op gestapt (reageerde weer heel goed) en twee rondjes gestapt.

Ze staat 24/7 buiten met veel gras en hooi tot haar beschikking.

nanette_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 19:00

Noor90 schreef:
Ik ben bezig met een fjord x fries van 2.5 jaar oud. Ik heb haar dinsdag voor het eerst aan een bitje gelongeerd, reageerde ze ontzettend goed op. Ook heb ik dinsdag voor het eerst een zadel opgedaan, ze gaf geen kick! Toen ben ik met hulp van iemand van mn stal er op gestapt (reageerde weer heel goed) en twee rondjes gestapt.

Ze staat 24/7 buiten met veel gras en hooi tot haar beschikking.

Wat goed, dat ze zo braaf reageerde... Haha!

Daphne_65

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 19:36

Shadow heeft een full size hoofdstel met cob bakstukken. Ook een mix van van alles en nog wat. met een dubbelgebroken bustrensje van 12,5 cm. Ze pakt al zelf het bit aan, Ze vind het blijkbaar leuk om wat te doen!

nanette_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 23:28

Ik had haar hoofdstel ook even omgedaan, alles moest verstelt worden:P Het zat echt niet, ik heb een COB... Volgens mij moet ik ook maar gaan mixen,, Maar ik denk dat de frontriem de kort is. haar oren passen nouwelijks tussen het stukje achter haar oren en de frontriem.. :S

Fjorden007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 09:06

het is altijd lastig passen en meten, hier hebben de meeste full, maar ook wel cob, een enkeling heeft hem gemixt. vrijwel allemaal hebben ze wel een bit van 12,5cm

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 09:09

Ik heb geloof ik een full-hoofdstel met cob-bakstukken (weet niet zeker, ik heb dit hoofdstel erbij gekregen, maar de gespen van de bakstukken zijn anders, dus ik vermoed dat ie ook een andere maat zijn)
Bitmaat van Bob weet ik niet, ik heb hier een 12,5 en 13,5 liggen, maar ik heb ze nog niet gepast.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 08:42

Bente heeft ook maar een smal bekkie.. Mijn andere fjorden hebben 12,5 ofzo..

rockanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 08:46

Ik wens iedereen succes met zijn of haar fjorden,ze zijn erg leuk.

Ineke_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 11:45

britt heeft alleen maar maat cob, ik denk dat een pony zelfs nog wel zal passen. ze heeft een bitje van 13 cm zo een met een rubber tussenstukje.

nanette_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 13:12

Nou, ik zal wel even kijken hoe de hoofd van mijn fjord is Tong uitsteken HAha ... iedereen heeft het anders,

Daphne_65

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 09:48

Gisterenn voor het eerst met Shadow gefietst!! Ze vond het super en was erg braaf voor de 1e keer. Dat gaan we dus vaker doen. En dan kunnen we lekker afwisselen(wandelen, lange lijnen, fietsen en beginnen met longeren).

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 13:05

goed joh !! dat hoef ik met de mijne niet te proberen hoor! aan de hand op de weg is die echt braaf maar ik denk met een fiets ernaast dat dat nooit goed gaat Tong uitsteken

nanette_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 16:23

Ik de nk dat dat met mijne ook neit al gaan:P Ik kan haar aan de hand al bijna niet houden.. (als er ene ander paard voorbij komt) Dus k denk niet dat het zo verstandig is. met me shetje kan het wel..

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 12:07

Jeskim schreef:
Je moet kijken naar hoe je paard eruit ziet en niet wa anderen voeren.. Mijne krijgt alleen maar hooi en is nog aan de stevige kant.. Krijg ook wel eens naar mijn kop geslingerd dat ik mijn paarden doodhonger, krijgen wel wat hoor, maar voornamelijk alleen arm hooi.. Dan zeg ik, maar kijk eens hoe ze eruit zien en dan moeten mensen wel toegeven dat ze er niet slecht uit zien..
Ik houd hun behoefte aan aanvulling wel in de gaten, likstenen mogen niet te hard gaan..

De mijne staat overdag buiten in een hele grote wei en savonds binnen, Ik weet niet hoeveel hooi hij krijgt maar er zit veel structuur/vezels in.
En hij krijgt 1.5 kg brok, ik dacht sportbrok.
En hij ziet er super uit Haha!

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 12:13

Hebben jullie dat probleem ook met die hoofdstellen?
Ik heb nu een COB pagony hoofdstel maar die keelriem kan net vast, netzo als die neusriem die zit op het laatste gaatje, maar die sperriem heb ik nog genoeg gaatjes over.
En die frontriem krijg ik niet lager omdat die gespjes te hoog zitten,
Heb nodig een nieuw hoofdstel nodig hihi Nagelbijten / Gniffelen Clown

zijn er ook hoofdstellen die speciaal gemaakt zijn voor koudbloeden (fjorden)?
Want als ik een full koop heb ik waarschijnlijk dat het hoofdstel te lang is zeg maar, dan zit ik weer met het zelfde probleem met die gespjes.

ienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 14:42

Misschien is het n idee om even te wachten met een hoofdstel kopen tot hij zijn wintervacht kwijt is? Dat scheelt behoorlijk en als je volgende winter hem wel gewoon rijd zal de wintervacht ook niet zo dik worden. En als de neusriem strak blijft kan je die misgien in full kopen? bij de sperriem kan je dan makkelijk gaatjes bijmaken. Succes ermee in ieder geval!

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 15:13

bij mij past bijna alles van me hoofdstel behalve me frontriem! echt heel raar is dat! maar wat ienna zegt daar had ik nog niet aan gedacht hij heeft zijn wintervacht ook natuurlijk! slim van jou:P

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 18:25

welke merk en maat hoofdstel hebben jullie?
Als ik een full heb dan word hij waarschijnlijk te lang, ja weet niet hoe ik dat moet uitleggen.
ik heb nu een cob en moest zelfs gaatjes erbijmaken omdat het bit en de neusriem anders te laag zaten

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 00:21

Ik ga nu een cob proberen met een full neusriem..

Prenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 18:51

Gister weer bij Bart geweest Lachen We hebben even een stukje over het fietspad gewandeld en
was (gelukkig) heel braaf(ik heb nog nooit echt met hem gewandeld). Ook schrok hij niet van al het lawaai wat
er gemaakt werd(krijsende paarden en honden, trekkers etc.). Ik ben dus heel blij dat we hem daar heen hebben gebracht
want hij went zo overal aan Haha!.

Een fototje(let niet op mijn vage hoofd Tong uitsteken):
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MA8YN7I8.jpg

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 19:28

hij zit er goed uit!! das een goede keuze geweest dan Knipoog

nanette_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 21:09

Bodan schreef:
Hebben jullie dat probleem ook met die hoofdstellen?
Ik heb nu een COB pagony hoofdstel maar die keelriem kan net vast, netzo als die neusriem die zit op het laatste gaatje, maar die sperriem heb ik nog genoeg gaatjes over.
En die frontriem krijg ik niet lager omdat die gespjes te hoog zitten,
Heb nodig een nieuw hoofdstel nodig hihi Nagelbijten / Gniffelen Clown

zijn er ook hoofdstellen die speciaal gemaakt zijn voor koudbloeden (fjorden)?
Want als ik een full koop heb ik waarschijnlijk dat het hoofdstel te lang is zeg maar, dan zit ik weer met het zelfde probleem met die gespjes.

Ik heb precies het zelfde,, de bakstukken zijn groot, sperriem ook, maar frontriem is weer klein en neusriem ook.. :S

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 22:46

Ik mag binnenkort een Cob-hoofdstel van een vriendin passen, kijken hoe dat zit, want ik heb echt geen idee van Bob's hoofdstelmaten.

Ik heb trouwens zondag een stukje buitengewandeld met Bob. Hij was erg braaf!
Het was al een hele tijd geleden dat we buiten zijn geweest, omdat ik het een lange tijd niet aandurfde met hem, want hij weet jammergenoeg dondersgoed dat ie sterker is dan mij. En als die het in zijn bol krijgt, kan ik em als 15-jarig mietje niet stoppen. Bloos Daarom zijn we veel gaan grondwerken in de bak en dat werpt echt zijn vruchten af, tijdens de korte wandeling bleef hij netjes bij me, was makkelijk te stoppen, nam geen ontsnappingspogingen en hij vond het echt leuk, al was het maar een klein stukje. Gaan we vaker doen dus! Lachen

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:35

leuk joh! je moet af en toe wel eens een oplossing zoeken voor je probleem Knipoog dat heb je netjes opgelost! de mijne heeft ook eenmaal beweging nodig voor die zich een beetje fatsoenlijk gedraagt! ooit komen ze er wel die schurken van ons Tong uitsteken