Abop/Ibop 2010

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tikan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 09:35

Ik lees al een tijdje mee en meldt me nu maar even.
Ik doe mee in Barendrecht. Nummer 7. Overigens is het niet mijn eigen Fjord, maar mag ik haar rijden van de eigenaresse.

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:42

Vippie schreef:
Mag jij volgend jaar Kdiesje zn zadelproef rijden, goed? Wil het niet op mn geweten hebben dat je dit jaar last van je rug krijgt zo vlak na je operatie.

Heb ik geen problemen mee hoor :P
Ik heb nu een week niet gereden door mijn 'griepverschijnselen (hoesten, hoofd helemaal dicht en oorpijn) maar ik heb nu pijn in mijn rug.
Toch morgen maar weer eens op Zortje gaan zitten.

Vippie

Re: Abop/Ibop 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 08:21

Super, ik plan je vast in :D
Doe je wel voorzichtig meis met je rug. Je hebt er maar 1 he?

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 09:16

Vippie schreef:
Super, ik plan je vast in :D
Doe je wel voorzichtig meis met je rug. Je hebt er maar 1 he?

Ik merk juist door niet te rijden er veel meer last van te hebben. Nu, door die stomme regen en mijn oorontsteking, heb ik 1.5 week niet gereden maar ben zo stijf als een plank en mijn rug zeurt. Toch als het maar even kan proberen te rijden.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 09:28

Oh kijk das dan wel beter :D Had ik ook met mn onderrug, 3 jaar last van gehad en toen ik met Kdiesje begon was ik er vrij snel vanaf en was mn blauwe plek ook weg (die er dus ook al 3 jaar zat).

marianne1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 09:36

Ik hoorde afgelopen maandag trouwens dat er in Barendrecht iemand
afviel omdat d'r Fjord zn been had gebroken? Iemand enig idee?
Lijkt me zo vreselijk..

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 09:44

Nee nog niks van gehoord. Zo te lezen blijven er maar weinig over in Barendrecht.

marianne1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:48

Er zijn er in elk geval 4 voor de zadelproef :))
Dat zijn degene die er altijd al staan..

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 13:13

laten we hopen dat er iig ook nog 1 menproef gereden wordt, kan ik nog even spieken :D

marianne1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 10:55

Als het goed is komt Arie Timmer voor de menproef ;)
Die zag ik maandag op de paardenmarkt in Hedel en hij zei
dat hij ook naar Barendrecht kwam voor de menproef, omdat hij
niet in Udenhout kon rijden.. (zoiets geloof ik..)
Wilde eigenlijk kvanavond na mn werk gaan rijden, maar ze voorspellen niet al te best weer.............

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 12:07

marianne1980 schreef:
Ik hoorde afgelopen maandag trouwens dat er in Barendrecht iemand
afviel omdat d'r Fjord zn been had gebroken? Iemand enig idee?
Lijkt me zo vreselijk..

Dat is iemand die naar Udenhout zou komen.

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 12:08

marianne1980 schreef:
Als het goed is komt Arie Timmer voor de menproef ;)
Die zag ik maandag op de paardenmarkt in Hedel en hij zei
dat hij ook naar Barendrecht kwam voor de menproef, omdat hij
niet in Udenhout kon rijden.. (zoiets geloof ik..)
Wilde eigenlijk kvanavond na mn werk gaan rijden, maar ze voorspellen niet al te best weer.............

Naar Udenhout komt de remwagen niet mee, dus vandaar dat hij naar Barendrecht moet.

marianne1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 10:15

Aha... Het was nog vroeg toen ik m zag op Hedel ;)

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 10:23

wordt er ook zo'n proef gehouden in de buurt van zwolle?
ik wil ook een merrie aan deel laten nemen.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 13:12

Dan ben je te laat, inschrijven voor de ABOP van dit jaar was tot eind oktober meen ik, stond iig in het laatste boekje.

Volgend jaar dus de boekjes goed in de gaten houden, ABOP is altijd in november en inschrijven kan via de inschrijfformulieren in het Herfstnummer.

Fjordenmaniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 13:14

Misschien wil ze eerst kijken wat het inhoudt ;)
maar topografish ben ik niet zo goed ingesteld, dus kijk ff of er een plaats in jouw regio bij zit zou ik zeggen ;)

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 13:17

Zou kunnen maar zo las ik het niet :D

Hardenberg is er een ABOP:
HARDENBERG MAANDAG 22 NOVEMBER 2010 Rheezerveenseweg 8,Heemserveen
Contactpersoon: H. ter Wijlen tel: 0523-261908

Aanvang losrijden 09.30 uur Proeven 10.00 uur

Fjordenmaniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 13:34

;) maakt verder natuurlijk niet uit...maar jij bent topografisch wel beter dan moi zo te zien :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-10 13:57

Straks weer les, denk dat ik ga focussen op het springen, ff een soort van oxertje bouwen in de bak. Ik begin flink zenuwachtig te worden.

@Fjordenmaniak bedank voor je PB op fjordenwereld. Mocht er op de dag zelf iets grondig mis gaan dan zal ik zeker gebruik maken van je aanbod!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 14:09

Fjordenmaniak schreef:
maar jij bent topografisch wel beter dan moi zo te zien :)

Ja maar ik heb paar jaar in Zwollywood gewoond en Nijverdal ligt er om de hoek ;)
Dus eigenlijk speel ik vals hahaha.

Fjordenmaniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 14:20

Eigenlijk wel idd ~~}>

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 14:52

Heb bericht gekregen van het stamboek en mag helaas niet met mijn dubbelgebroken bitje met tonglepel rijden met de zadelproef, mag wel met dubbelgebroken bit rijden zonder tonglepel, :\ :? (al geprobeerd en raakt in paniek!). Ben nu van alles aan het proberen geweest kwa bitten en bit strakker, niks helpt ;( . Zelfs veearts is al langs geweest om het gebit na te kijken, gebit was niks mee aan de hand, hij vond het gehemelte van de onderkaak wel wat hoog liggen, grootte kans dat het probleem daar vandaan komt omdat zijn tong weinig ruimte heeft en hij mist een voortand. Moet van de veearts nog proberen met een appelbit te rijden, mischien dat dat werkt zo niet dan ben ik bang dat ik de verrichtingsproeven moet afmelden voor ons. Heb ook geen zin om een gevecht aan te gaan omdat archy in paniek schiet van elk bit zonder tonglepel. Kan hem alleen nog rijden op dubbelgebroken met tonglepel totaal geen scherp bit en met een correctiestang en beide mag niet. ;( (kon ook niks vinden in het regelement dat tonglepel dus niet mag.....)
en het ging zo lekker met trainen met het bit met tonglepel, hij liep echt super en had mijn vertrouwen met springen ook weer wat terug!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 15:03

He wat balen!

marianne1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 17:09

marjan1986 schreef:
Heb bericht gekregen van het stamboek en mag helaas niet met mijn dubbelgebroken bitje met tonglepel rijden met de zadelproef, mag wel met dubbelgebroken bit rijden zonder tonglepel, :\ :? (al geprobeerd en raakt in paniek!). Ben nu van alles aan het proberen geweest kwa bitten en bit strakker, niks helpt ;( . Zelfs veearts is al langs geweest om het gebit na te kijken, gebit was niks mee aan de hand, hij vond het gehemelte van de onderkaak wel wat hoog liggen, grootte kans dat het probleem daar vandaan komt omdat zijn tong weinig ruimte heeft en hij mist een voortand. Moet van de veearts nog proberen met een appelbit te rijden, mischien dat dat werkt zo niet dan ben ik bang dat ik de verrichtingsproeven moet afmelden voor ons. Heb ook geen zin om een gevecht aan te gaan omdat archy in paniek schiet van elk bit zonder tonglepel. Kan hem alleen nog rijden op dubbelgebroken met tonglepel totaal geen scherp bit en met een correctiestang en beide mag niet. ;( (kon ook niks vinden in het regelement dat tonglepel dus niet mag.....)
en het ging zo lekker met trainen met het bit met tonglepel, hij liep echt super en had mijn vertrouwen met springen ook weer wat terug!

Dat is vervelend!!!
Maar gek dat een dubbelgebroken bit wél mag.. Dr staat in de regels van niet, maar telefonisch mag dus wel? Een vriendin van mij rijdt normaal gesproken ook met een dubbelgebroken, maar heeft dr nu een gewone ingedaan omdat ze ook dacht dat het niet mocht.. Die zal ik het vanavond ook meteen doorgeven (kan ze evt. zelf nog even bellen).. Want het is wel raar, omdat dubbelgebroken natuurlijk een zachtere inwerking heeft.. Dat je niet met stang mag rijden snap ik wel! Maar in jouw geval de tonglepel zou eigenlijk op medisch advies zijn, maar dat heb je waarschijnlijk al uitgelegd aant stamboek..

Vjestagirl schreef:
Straks weer les, denk dat ik ga focussen op het springen, ff een soort van oxertje bouwen in de bak. Ik begin flink zenuwachtig te worden.

@Fjordenmaniak bedank voor je PB op fjordenwereld. Mocht er op de dag zelf iets grondig mis gaan dan zal ik zeker gebruik maken van je aanbod!

Ik begin nu toch ook wat zenuwachtig te worden :roll: omdat mevrouw van de week ineens besloot om telkens op hetzelfde stukje dr bit tussen dr kiezen te nemen en de andere kant op te rennen..... Ik hoop zo dat ze dat maandag niet doet!!! Misschien is ze het wel zat, we zijn nu een maand ongeveer echt minstens 4x in de week aant rijden (buiten haar huifkar en therapiewerk) dus ik denk dat ze dr gewoon een beetje klaar mee is!! (niet zo gek ook..)

En hopen op een beetje weer maandag!! (anders moet ik echt in mn gele oliepak :)))

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 17:12

Dat een stang niet mag is logisch,maar wat er mis is met een ongebroken bit snap ik niet.ik heb nu ook een dubbelgebroken,al is het met een heel gedoe,en trouwens,wbt het dubbelgebroken,er staat in de regels een gladde gebroken trens.er staat toch niet enkel of dubbel
Laatst bijgewerkt door Snoevie op 12-11-10 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt