Nouja tegenwoordig zit in de nieuwe fok veel meer sportbloed in dan in de fok van vroeger
Nies_
Geplaatst: 31-07-13 23:53
uudje schreef:
Mijn fjord Udo ook, vind het altijd wel stoer.
Sorry hoor, maar dat heet gewoon modder vet. Niks stoers aan, super ongezond.
Nies_
Geplaatst: 31-07-13 23:56
anouk97x schreef:
Nouja tegenwoordig zit in de nieuwe fok veel meer sportbloed in dan in de fok van vroeger
Jij vind mijn fjord zeker ook een "sport gefokte" fjord? (de term al ). Ga maar eens foto's zoeken van dr familie, niks sportiefs aan (sorry Steef), wat jullie zien als stevig zijn gewoon kilo's vet.
Fjorden zijn trek/bergpaarden, die zijn niet geschikt voor de sport en dat worden ze ook niet, klaar. De sportstamboeken zijn niet voor niets allemaal kruisingen.
Ze heeft wel gelijk. Er lopen genoeg Fjorden hoog in de dressuur hoor, dat klopt ! Maar het is wel nog steeds Basissport !
Fjorden worden veel te snel te dik gehouden, helaas wilt het Stamboek dat ook. Gio kon je echt rollen op de Hengstenkeuring, ik denk dat je hem nu ook 'sport Fjord' vind. Terwijl hij dat echt niet is
Madje1992
Geplaatst: 01-08-13 13:19
Bella's manen geknipt vandaag. Zie hier het resultaat:
Maar zie hier hoe we naast het scheren en het knippen ook gebruik maakten van wat anders:
Samblabla; nee heb er ook eigenlijk niet voor opgelet maar appeltjes betekent toch dat ze in een super conditie zijn? (tenzij ik het verkeerd begrepen heb ahah)
Wat ii begrepen had is dat appeltjes voorkomen als ze te dik zijn maar de ander zegt weer dat ze in goede conditie zijn
PrizTwir
Geplaatst: 01-08-13 17:12
Bentemaxime, dat je hem laag en rond rijd. Niet te rond, de lengte er houden houden dus. Een fjord moet je eerst zo rijden, nooit te hoog oprijden dan gaan ze zo slungelen van achteren. Dat is in ieder geval belangrijk voor de dressuur. Als je niet wedstrijden gaat rijden is het niet heel erg belangrijk, maar als het je lukt dan heb je er echt heel veel aan!