karev schreef:ikke ook geen Fw, boehoe!!
opzich zou je denken dat fjorden best een herkenbaar uiterlijk hebben, en ze vooe iemand die paardrijd goed te herkennen moeten zijn... zwart witte manen, aalstreep, isabelkleur(de meeste dan), zebrastrepen, klein kort nekkie, ga zo maar door. Mijn oma die niks met paarden heeft, behalve dan dat ze paardenrookvlees lekker vind (grmbl), zou er nog 1 herkennen.
Vandaag in de les vraagt een oudere man, die les met ons heeft aan mij: en wat is dat nou voor een soort paard dan?
ik moest toch echt wel ff heel hard inwendig lachen. Die is duidelijk nooit verder gekomen dan de kwpner.
Ik hem netjes uitleggen dathet een fjord is, en uit noorwegen komt. Óh zegt ie, dan kan ie ook tolten.........
Heeft er iemand toevallig een fjord die kan tolten?
Zo ken ik er nog een paar.
Paar jaar terug op de "gewone" paarden wedstrijd die Fjovirli (ja, dat is fjorden vrienden limburg)
altijd organiseert. Zegt zo'n mevrouw op een "gewoon" paard over mij, ik ben na die haflinger
Dus ik heel blij: ehh, normaal is het niet zo'n probleem als je een ras verkeerd hebt, maar je bent
nu te gast bij fjorden vrienden limburg, en dit is dus toevallig een fjord.
En deze vond ik eigenlijk nog best knap van die mensen (6 jaar terug, Sjol en Ravijka in het Merweland)
Groepje fietsers: "he kijk! Prezwalskipaardjes!!!" (ik geef toe dat ze erop lijken)
En deze afgelopen jaar Merweland dag van mens en dier over een roblakke.
(gezegd door stalgenoten van me die zelf een haf hebben, nog niet zo veel paarden ervaring.)
Kwamen terug van de keuring en die zeiden tegen me, wat leuk er deed ook een
kruising haflinger mee
(die dachten dat alleen de standaard uitvoering met beige en zwart bestond)
FW doet het weer.