Fjorden uit 2005?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ienna

Re: nog fjorden van 2,5 hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 22:52

Verafjord schreef:
En ik heb het gewoon voor de foto gedaan, niets meer en niets minder

Nou wat is er dan erg aan dat ik dat vraag en om wel of geen antwoord te geven? Wat is er dan in godsnaam aanvallend of bot aan de vraag waarom je jy fjord al voor het eerst een zadel en hoofdstel om hebt gehad?????? Mogen jullie dan wel eens uitleggen hoor, zie het probleem echt niet en nu ben IK juist de gene die aangevallen word!!!

maggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 23:16

[quote="Verafjord"]ik heb die van mij gisteren "aangekleed", raar gezicht hoor je kleine vent in vol ornaat:

Ik heb gio ook al een hoofdstel ingedaan en zadel op en dat vind hij allemaal goed, leuk he zo al bezig kunnen zijn.
Nu is Gio al best breed enzo dus het ziet er uiterlijk al kant en klaar uit Lachen

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 12:56

Bob heeft vorige week ook voor het eerst zijn zadel opgehad. Hij gaf geen kick! Hij stond er half bij te slapen, maf beest. Haha!

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 19:44

ienna schreef:
Verafjord schreef:
En ik heb het gewoon voor de foto gedaan, niets meer en niets minder

Nou wat is er dan erg aan dat ik dat vraag en om wel of geen antwoord te geven? Wat is er dan in godsnaam aanvallend of bot aan de vraag waarom je jy fjord al voor het eerst een zadel en hoofdstel om hebt gehad?????? Mogen jullie dan wel eens uitleggen hoor, zie het probleem echt niet en nu ben IK juist de gene die aangevallen word!!!

ik vrees dat we een communicatiestoornis hebben dankzij de platte tekst van het internet. Ik voelde het alsof je het afkeurde dat ik hem eens heb aangekleed, dus vandaar dat ik niet reageerde en blijkbaar was ik niet de enige die het zo aanvoelde. Sorry als je het anders bedoelde

mepril

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 23:11

ik heb ook een fjordje sinds kort van 2.5 jaar haar naam is bonja
ik heb bonja nu nog lekker in het land staan zodat ze nog lekker even jong kan zijn en dan als ze een jaar of 3,5 is ofzo kan ik altijd nog aan haar beginnen met het beleren enzo ik vind het niet echt zo.n noodzaak om haar nu al aan te gaan leren wat een zadel is

hoofdstel heeft ze al wel in gehad en daar gaf ze weinig om

ze is verder erg relaxt en een echte dominante dame die denk dat ze af en toe ook de baas kan zijn over mensen

Daphne_65

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 20:58

Ik heb Shadow gisteren een tuigje opgelegd en ben met de leidsels aan de slag geweest. Ze pikte het super op en had het sturen al snel door. Ben erg benieuwd hoe ze het over een maandje of 2 gaat doen als ze beleerd wordt voor de wagen.

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 13:32

hoeveel eten krijgen die van jullie nu? daar ben ik wel benieuwd naar Knipoog

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 14:23

Een halve kilo basisbrok, en hij staat van smorgens tot savonds op de wei. Lachen

Daphne_65

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 14:50

Shadow krijgt 2x per dag een halve kilo equiral basis brok, en 2x per dag een flinke hoeveelheid kuil. Verder komt ze ook nog een paar uurtjes per dag buiten. En ze krijgt van mij ook nog wat peen of appels

Zijn jullie paardjes al aan het wisselen?? Ik had het idee dat het bij Shadow gaat beginnen, ze had wat moeite met eten de afgelopen dagen

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 14:53

bij mij onbeperkt hooi, elke dag een kilo muesli, wortels en dan lopen ze de hele dag nog wat grasjes bij elkaar te scharrelen

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 14:57

_Eveline schreef:
Een halve kilo basisbrok, en hij staat van smorgens tot savonds op de wei. Lachen

Ohja, hij krijgt natuurlijk ook hooi. Haha!

Volgens mij begint Bob met wisselen, hij zit de laatste tijd meer in zijn mond te klooien en ik heb al een gat gezien waar eerst een tand zat, helaas nog geen tanden gevonden in de wei of in z'n voerbak. Haha!

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 19:22

Lekkere beessies zeg, ik heb dan geen fjord van 2,5 maar wel van 1,5. Cun krijgt momenteel onbeperkt kuil en wortels.

nanette_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 20:11

Mijn fjordje krijgt onbeperkt Kuilgras/hooi en 1 emmer wortels per dag, en ongeveer 750 gram Biks. Haha!

In de zomer krijgt ze gras (ze staat elke dag 24 uur buiten, ook in de winter)
En biks.. Als ik begin met beleren maak ik er 1 kilo biks van.. Verder kijk ik nog hoe ze op dingen reageert Haha!

nanette_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 20:24

Maar zijn jullie paarden al lomp??
Die van mij wel, het is net een bulldozer, ze loopt door alle hekken hier. Ze loopt ook over je heen (ben bezig het af te leren) En ze gooit altijd haar emmer of kruiwagen met biks erin om Tong uitsteken
en wat er nog in zit laat ze liggen en gaat ze van de grond eten Clown

Prenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 20:45

Bart staat de hele dag buiten(behalve met heel slecht weer) en krijgt onbeperkt kuil,
een schep biks en een soort van mais Lachen

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 06:28

Mijne krijgt nu alleen hooi.. Ze heeft tot voor kort nog veel gras gehad..
Bente is verder niet lomp, beetje onhandig soms..

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 11:09

de mijne krijgt een halve kilo broken per dag met sochtends beetje muelsi en savonds slobber en hij krijgt hooi dan... maar doordat die zo druk was dacht ik misschien krijgt die wel teveel maar vergeleken met jullie valt dat best mee...
De mijne is ooh wel flink onhandig aan het worden maar ja dat hoord erbij... Het is echt een sukkeltje Tong uitsteken
Hij heeft zijn voortanden al gewisseld maar hij had al een rot gebit dus ben blij dat het nu wat fatsoenlijker eruit ziet Knipoog

maggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 22:29

Wat krijgen die van jullie veel te eten Bloos Gio staat op de dag op het land en krijgt een kwart kilo biks en 2x hooi ik vind hem veel te dik maar geef ik hem te weinig?
En Gio is al 2 voortanden kwijt eentje heb ik gevonden.

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:31

Als ie dik is denk ik niet dat ie te weinig krijgt haha. Haha!

nanette_bokt: Mag ik vragen waarom jij al op je 2,5 jarige zit?

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 07:29

Je moet kijken naar hoe je paard eruit ziet en niet wa anderen voeren.. Mijne krijgt alleen maar hooi en is nog aan de stevige kant.. Krijg ook wel eens naar mijn kop geslingerd dat ik mijn paarden doodhonger, krijgen wel wat hoor, maar voornamelijk alleen arm hooi.. Dan zeg ik, maar kijk eens hoe ze eruit zien en dan moeten mensen wel toegeven dat ze er niet slecht uit zien..
Ik houd hun behoefte aan aanvulling wel in de gaten, likstenen mogen niet te hard gaan..

Noortje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 16:48

heb ook een ruin van 2,5 die dag en nacht buiten staat. Hij krijgt 2 keer per dag een flinke hoeveelheid hooi of kuil en met regelmaat een handje musli.. ohwjah, en elke dag een halve pavo koek..

Maiikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 18:56

Heb ook een fjord van bijna drie jaar (In april)
Hij heeft 24/7 in de wei gestaan met zijn broertjes en zusjes.

Noor90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 20:16

Ik 'heb' (beleer en rijd haar voor een boer) een fjord x fries van bijna drie. Ze heeft net vandaag voor het eerst een bitje ingehad en later op de middag ook nog even het zadel. Ben er vanmiddag met hulp van een meisje van stal even op gaan zitten, zij hield hem vast, en ik erop:P Ze was superbraaf, dus daar ben ik eigenlijk wel blij mee! Maar verder is ze super lomp, dus denk dat ik er wel flink wat werk mee ga hebben als ik 'echt' met haar ga beginnen!

nanette_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:41

_Eveline schreef:
Als ie dik is denk ik niet dat ie te weinig krijgt haha. Haha!

nanette_bokt: Mag ik vragen waarom jij al op je 2,5 jarige zit?

ze is bij de vorige eigenaren al heel vaak opgezeten, de hoefsmid was erbij, en uiteindelijk ging ik eventjes op haar zitten, verder heb ik het nooit meer gedaan Knipoog want ik wil pas verder gaan als ze ouder is...

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 20:52

Mijn kleine heeft vandaag voor het eerst eens op een bitje gekauwd..
Vandaag een dubbelgebroken argentaan bustrensje gekocht en die aan een hoofdstelletje gedaan.
Ze nam hem zo aan en begon als een gek te kauwen.. Ze ging er helemaal in op, vergat alles om zich heen en vermaakte zich prima..
Ik heb er een halster overheen gedaan en zo even laten staan..
Het hoofdstel zit wel wat raar, de bakstukken op het kortst en de neusriem is te klein.. Maar goed het ging om het gevoel..

Daarna nog even wat parelli gedaan, of zo iets.. Beetje normale commando's erin en daarna weer lekker de wei in.. Commando's als om, terug, laag, flexen, ho en blijven staan, voetjes geven.. Even de basis dingen herhalen.. Ze leert zo snel, ik hoef mijn vinger er maar op te leggen en ze doet het..
Af en toe legt ze even haar hoofd op mijn schouder, dat doet ze al vanaf dat ze veulen was, dan wil ze even knuffelen, haar hoofd is inmiddels wel wat zwaarder geworden en ze kan er ook makkelijker bij, hihi..