Abop/Ibop 2010

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:00

We zien die dag wel wie eerst moet, wij hoeven niet persee eerst Uzziel heeft best lang nodig om lekker los te lopen dus bv als 3e is prima.
De tijden zullen wel zo blijven denk ik ze kunnen moeilijk een paar dagen van tevoren de tijden veranderen dat gaat niet.

Snoevie

Re: Abop/Ibop 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:01

Een half uurtje is prima voor ravina,we zullen het wel zien

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 19:05

Snoevie schreef:
Een half uurtje is prima voor ravina,we zullen het wel zien

Joh, en anders nog ff stappen in de voorbak toch? Ik ga er vanuit dat ik ook nog wel n poosje op Vjesta zit nadat ik gereden heb. Misschien dat ik ff afstap om haar wat te laten eten, maardaarna toch er weer op.

basii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:15

Vandaag hebben we geoefend bij de Wildkamp.
Daphne heeft Wilco al maanden niet gereden maar het ging super +:)+
Ook het springen was hij niet verleerd.

Blijft toch een geweldig paard!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 19:17

Oh ja, daar ben ik natuurlijk ook geweest. Vjesta vond het maar wat spannend, andere fjorden in de bak, best veel mensen er omheen die behoorlijk hard praten (mijn lessen gaan via een soort walkytalky op mijn arm, er wordt nooit hard gepraat), hindernissen in het midden. Dus flink gespannen, en er af en toe n paar keer vandoor gepeerd. En niet meer willen springen over de oxer. Na een flink aantal keer aanrijden heeft ze hem toch gesprongen en uiteindelijk toch vanaf alle 2 de kanten lekker genomen vanuit draf. Ben trots op mijn meisje, maar ik miste de rustige stem op mijn arm behoorlijk!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:22

Is het een beetje een fijne locatie?en kan je er goed parkeren?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 19:25

Snoevie schreef:
Is het een beetje een fijne locatie?en kan je er goed parkeren?

De locatie is sowieso fijn, de bak is lekker ruim, er is koffie en thee automaat, je kunt overdekt staan te kijken.

En ja, je kunt best goed parkeren. Er is niet idioot veel ruimte, maar zeker genoeg voor die 6 trailers.

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:28

Fijn dat het goed ging en dat de lokatie goed is is altijd fijn te horen, we hebben er reuze zin in.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:33

Ik heb er zin in,maar ben ook al erg zenuwachtig.ik twijfel of ik het dressuurgedeelte niet zelf wil rijden

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 19:39

Zelf vind ik het leuk om het allemaal zelf te doen, het gaat mij niet alleen om het resultaat (als wij rustig en kalm door de bak heen komen ben ik al gelukkig) maar vooral om het feit dat het iets is wat we samen doen. Ik snap dat er mensen zijn die hun paard graag een a of een AA zien halen, maar het lijkt me zo veel leuker om dat helemaal zelf gedaan te hebben...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:41

Ja mee eens.albert bij wie we de oefendag deden adviseerde om mijn bijrijdster de proef te laten doen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 19:43

Snoevie schreef:
Ja mee eens. Albert bij wie we de oefendag deden adviseerde om mijn bijrijdster de proef te laten doen

Joh, je doet toch gewoon lekker wat je zelf wilt, het is toch jouw paard? HIj geeft advies, en dat advies is puur en alleen gebaseerd op 'hoge punten scoren', maar wel bij hem. Wie weet kijkt een ander jurylid weer net iets anders en vinden die jouw rijden wel veel lekkerder. Gewoon doen wat je zelf wilt, waar jij je goed bij voelt. Jij moet aan het einde van de dag naar huis met het idee dat het lekker ging en dat je het goed hebt gedaan, Albert niet.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:53

Ja dat is wel zo.hij gaf wel goed les,maar ik vond hem niet erg aardig.ik had ook wel een beetje een gedeukt ego,haha.hij vond de hengstkeuze voor ravina ook vreselijk,dus het boterde niet echt,haha

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 19:54

Snoevie schreef:
Ja dat is wel zo.hij gaf wel goed les,maar ik vond hem niet erg aardig.ik had ook wel een beetje een gedeukt ego,haha.hij vond de hengstkeuze voor ravina ook vreselijk,dus het boterde niet echt,haha

Nou dan! Lekker doen wat je zelf wilt. Je neemt iemand aan voor tips, dat wil niet zeggen dat diegene ook alles mag beslissen :P. Gewoon doen wat goed voelt! Het halen van een A of AA is leuk, en is ook best wat waard, maar ik vind het zeker zo belangrijk dat je er lol in hebt, dat je trots bent op je diertje en dat je aan het einde van de dag eerlijk kan zeggen dat je je best hebt gedaan.

basii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:21

Snoevie schreef:
Ik heb er zin in,maar ben ook al erg zenuwachtig.ik twijfel of ik het dressuurgedeelte niet zelf wil rijden

Anders kijk je het toch nog even aan, op de dag zelf kan je dan de beslissing nemen.
Je moet natuurlijk wel doen waar je je zelf het prettigst bij voelt.

Anne zou de proef eerst zelf rijden (kan ze ook donders goed) Daphne zou dan het springen op zich nemen.
Nu rijd toch Daphne de gehele proef en staan wij langs de kant zonder zenuwen trots te wezen op ons paard.
Is ook leuk hoor!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 22:23

Oooooh wacht ff, ik bedoelde niet te zeggen dat als je het niet zelf doet je niet trots zou zijn op je paard of wat dan ook! Ik probeerde een soort van gevoel te omschrijven wat ik hoop te hebben/heb als ik met Vjesje de proef zelf rijd :).

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:28

Snoevie schreef:

Dit heb ik je op FW ook al gezegd, Albert is niet degene die jou proef beoordeeld.
Hij geeft alleen een advies, wat jij daar mee doet is jou zaak. Hij is GEEN zadelproefjury.
Hij beoordeelt alleen wat hij op dat moment ziet en bij hem gaat het om het hoogst haalbare, wat toch bij de meeste mensen geldt.
Ik vind het ook veel prettiger om zelf de proef te rijden maar als je er te zenuwachtig voor bent moet je het aan een ander overlaten.

Heb eens vertrouwen in jezelf :(:)

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 07:18

Ben ik helemaal mee eens Claudia, ik rij de proef ook niet zelf ben vaak te zenuwachtig en mijn rug werkt niet altijd mee en dan ga je snel verkrampen dus ik heb besloten dat Mariska hem gaat rijden die rijdt hem al jaren 3 a 4 keer per week.

Tuurlijk is het het leukste om zelf met de eer te strijken maar soms is het beter om een ander erop te zetten, gelukkig weet ik dat ik het ook zelf kan heb eerder een AA zadelproef gereden dus dat scheelt.

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 09:21

Ik heb er niet echt de zenuwen voor, alleen met het hoofdstel aandoen heb ik wat bibbers maar als ik dat er eenmaal op heb zitten dan maakt het voor mij geen bal meer uit, dan kan de wereld instorten maar dat kan mij dan totaal niet deren.

En daarbij je paard mag ongeacht je resultaat gewoon weer met jou mee naar huis. Zijn en jou leven hangt er niet vanaf. Lukt het nu niet dan volgend jaar maar weer.

Ik zelf ben wel een streber en ik ga voor een A of een AA , daar train ik voor , niet voor minder. Maar dat komt ook omdat ik vaak paarden voor fokkers rij en die "verwachten"toch eigenlijk wel dat je een minimaal een A haalt (daar betalen ze immers voor)

Fjordenmaniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 12:34

Vjestagirl schreef:
Snoevie schreef:
oh dat is ook vreemd eigenlijk,dat je daar pas hoort welke volgorde het wordt
is de volgorde in het boekje gewoon zo willekeurig neergezet?

Ik denk het. MIsschien op volgorde van inschrijven? Of op volgorde van geboorte (van jong naar oud)?

In principe kan de jury verlangen dat er op volgorde van het boekje gereden wordt.
Soms kun je ook onderling wisselen. Al heeft dat mij wel een keer tegen gewerkt.
Niemand wilde als eerste, en mij maakte het niks uit.
Ik was eigenlijk als derde... de jury was al te laat... en toen wilde de jury dat er volgens het boekje gereden werd :n

Fjordenmaniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 12:47

Vjestagirl schreef:
en er af en toe n paar keer vandoor gepeerd.
Hopelijk is ze met de Abop zelf wat relaxter en kun jij er ook wat meer aan rijden... leek er op dat ze met jouw soms door de bak ging ;)

Kan ik me voorstellen Clau... maar je hebt natuurlijk ook een waslijst aan certificaten binnengesleept...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 12:56

Fjordenmaniak schreef:
Vjestagirl schreef:
en er af en toe n paar keer vandoor gepeerd.
Hopelijk is ze met de Abop zelf wat relaxter en kun jij er ook wat meer aan rijden... leek er op dat ze met jouw soms door de bak ging ;)

Ja dat deed ze ook. Maar het was gisteren ook heel erg druk in de bak, wat ze vrij eng vond, ze was nog niet buiten geweest dus ze had nog geen beweging gehad. En daarbij werd er les gegeven, wat natuurlijk heel erg normaal is, maar Vjesta vond het geluid ook vrij eng, omdat ze ook niet gewend is aan zo veel geluid in de bak.

En ik ben zelf waarschijnlijk wat rustiger tijdens de proef, omdat ik mijn instructrice heb die me iig met het inrijden kan vertellen wat ik moet doen :).

En stiekem vind ik het ergens ook altijd wel grappig, die maffe muts doet gewoon lekker waar ze zin in heeft...

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 07:44

De bak is bij ons vrij nat dus goed oefenen wordt wat moeilijker, kijken hoe de bak donderdag is en dan gaan we er nog even hard tegen aan.

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 08:50

Fjordenmaniak schreef:
Kan ik me voorstellen Clau... maar je hebt natuurlijk ook een waslijst aan certificaten binnengesleept...

Ik durf niet eens meer te zeggen hoeveel ik er heb gereden maar wel heul veul :Y) en daarvan zijn er maar 3 of 4 met een B en de rest allemaal A of AA.
En dan nog de paarden die ik alleen maar heb gesprongen buiten beschouwing gelaten.

Ik vind het ook super leuk om te doen en dat ik dit jaar niets heb (door die maffe rug) daar baal ik verschrikkelijk van |( . Nu de data dichterbij komen gaat het gewoon kriebbelen. Erg toch?!?!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 09:04

Mag jij volgend jaar Kdiesje zn zadelproef rijden, goed? Wil het niet op mn geweten hebben dat je dit jaar last van je rug krijgt zo vlak na je operatie.