Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ook is ze lekker makkelijk te combineren met het moederschap. Tijdens de vakanties word ze gebruikt voor ponykamp en hoef ik niet te komen. Alleen nu de zomervakantie zijn er geen kampen (normaal 2 van een week) omdat de eigenares over een paar weken is uitgerekend. Dan komen de lessen ook te vervallen en ben ik de enige die er mee bezig is.
Ze is alleen zo ontzettend lui. Op de bovenste foto had ik net gereden. Het zweet liep aan alle kanten van mijn lijf en Jess was net warm
. Vanaf vrijdag toch maar een zweepje erbij, dan is ze toch iets vlotter. Het is toch wel een hele aanpassing als je voornamelijk grote dressuurpaarden gereden heb, om op zo'n kleintje dikkerdje te stappen. 
Macs schreef:Paarden kennen geen luiheid.. er is waarschijnlijk meer aan de hand. Stijfheid, niet passend tuig etc. Met afvallen bereik je meer door lange minder intensieve arbeid. Lange stapritten of wandelen. Met overgewicht is onbelast bewegen heel goed. Geen balkjes, springen of zo om de pezen te ontlasten.

ik vind persoonlijk wel dat je je beugels enorm lang hebt, als je die wat mooier op maat maakt, ziet het er ook al heel anders uit
Fabster schreef:linda2008 schreef:Kan primaik vind persoonlijk wel dat je je beugels enorm lang hebt, als je die wat mooier op maat maakt, ziet het er ook al heel anders uit
Ik ben ook erg van de lange beugels. Persoonlijk vind ik korter echt geen gezicht
maar ik heb dan wel een dressuurzadel. Maar dit is een veelzijdigheidszadel en als ik het goed zie komen haar knieën nu zowat onder het zweetblad uit.... Dat hoort natuurlijk niet