[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:32

fjordjes schreef:
Jakkie, heb toetsweek deze week. Hard leren dus. Morgen radiologie + natuurkunde. Zometeen naar de fysio en daarna maar gaan leren.

Heeey dringt nu pas tot me door dat wij op dezelfde school zitten en ook nog eens hetzelfde jaar doen :) haha welke klas zit jij ?? Ik heb morge ook natuurkunde en radiologie :) Best lastig vind ik :)

Askor_Djarne

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:39

Hartelijk welkom de nieuwe luitjes haah :)

Nou ik heb weer een beetje bij gelezen hoor haha

Vandaag les gehad met Askor :) Ging echt heel erg goed. We zijn laatst geslaagd voor fjordsport B diploma en willen dan volgende keer B2 starten :) Hij moet erg aan het werk blijven dus we zijn ook al wat L oefeningen aan het doen. Ohw ja en een M oefening kan meneer ook al . . . . Schouderbinnenwaarts haha :D Wel nog met beetje hulp haha. Hij vergeet zijn kontje nog wel es :) haha. Maar meneer heeft onwijs hard gewerk was zeiknat over zijn hele lijf haha. Vrouwtje ook trouwens haha :)

De kleine lekker gepoetst, mee gewandeld en heeft lekker de hele morgen en begin van de middag van het zonnetje kunnen genieten. En ook nog eens de frisse buitenlucht haha :) Hij heeft al maat FULL !!!!!! en is pas 1 jaar en 7 maanden !!!!! Ga toch maar alvast Belgenhalsters bestellen hahah

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:40

XxXchaXxX schreef:
goedemiddag,

Net wedstrijd gehad.
Ik kwam in de bak en hij was zo super druk met losrijden
Dus ik dacht ga wel galoperen maar die losrij bak is 15x30
en er rijden nog is 6 mensen om je heen en als je paard bang is van paarden van voor en gaat rennen is dat niet handig..
Dus ik me eerste proef in , nou vreselijk hij liep voor geen meter!
Ik zo meot blij zijn als ik 150 haal. En toen tweede proef liep die best lekker! Hellaas had meisje verkeerd gelezen.

1e proef had ik 172 nog veel vond ik
2e proef had ik 184 eigenlijk 186 maar door dat verkeerd voorlezen.

voor halstrekken had ik een 8 met keurig! En voor zijn impuls galop een 7 :)

oo de lezer de schuld geven
maar niet gek het resultaat

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:41

Freya schreef:
Vanmiddag Baco z'n manen geknipt.

Op de foto's zitten nog een paar stukjes die niet gelijk zijn, maar die heb ik nog bijgewerkt, alleen geen foto meer gemaakt daarna.
Ook vergeten om een foto van voor de knipbeurt te maken.

Ik heb de manen niet in 2 lagen geknipt omdat het bijna niet te zien is, door zijn lichte kleur aalstreep.
De eigenaar was zeer tevreden over het resulaat en ik ook wel , zeker na 17 jaar weer eens een fjord geknipt te hebben, ga hem nu bijhouden.

Om de hoeveel tijd moeten jullie knippen ?

om de 6 weken knip ik Flurk

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:56

Freya schreef:

Nooit _O- 1x per jaar voor de keuring punt ik de boel een beetje bij.
Tjo knipte ik om de 2-3 weken die groeiden waar je bij stond.
Laatst bijgewerkt door Vippie op 26-01-09 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Troelaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:57

toch wel handig die bos lange manen... :D

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:58

Nou vergis je niet, lange manen kosten meer tijd voor onderhoud dan een mooi boogje hoor. Krijg altijd kramp van dat vlechten, het is zooo dik.

Troelaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:03

das ook weer waar. het enige werk wat ik met dat boogje heb is eens in de zoveel tijd knippen. lange manen (en een dikke bos..) is bijna meer werk.. :wow: vooral uitborstelen. ik borstel regelmatig de staart uit maar manen kijk ik eigenlijk niet naar om totdat ik ze weer moet knippen... :P

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:06

Ik ga het in de gaten houden bij Baco, heb geen idee hoe lang geleden zijn manen geknipt zijn voor de knipbeurt van gister.

Straks me maar even omkleden en weer stukje rijden. Zit nog te twijfelen of ik de buitenbak in ga, of toch maar vertrouwd in de binnenbak.

In de binnenbak is hij minder loperig, maar moet toch ooit de buitenbak in, aangezien de geplande wedstrijd ook in een buitenbak gehouden wordt.

Ik denk dat het weer maar de doorslag moet geven, hier is het wel lekker buiten, maar op stal waait het meestal en is het kouder omdat we in de polder staan. Ach ik zie wel wat ik ga doen vanavond, in ieder geval weer lekker stukje dressuren.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:07

Vippie schreef:
Nou vergis je niet, lange manen kosten meer tijd voor onderhoud dan een mooi boogje hoor. Krijg altijd kramp van dat vlechten, het is zooo dik.

Ik ken dat, mijn eigen meisje ( haffie ) heeft ook z'n dik pak manen. Na 4 vlechten ben ik het al weer zat. Ik laat ze bijna altijd gewoon los hangen.

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:10

hoi ben ik weer :D:D
was zoo lekker weerk heb lekker gereden met joyce gaat super goed...
en lekker gewandeld met roza..

roza en joyce foto's

xxxjes

Zwaantje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:40

goedeavond :)

tijdje niet geweest :P
18 jan hadden zwaantje en ik onze eerste onderlinge wedstrijd in de klassen L1 mochen rijden :) we hebben 181 punten gehaald dus was ik trots op mijn fjordje :D

a.s zouden we een wedstrijd hebben van de knhs maarjah we staan op de wachtlijst dus heb me afgemeld
onze volgende wedstrijd is 8 feb in vries bij jan dolfing waar ze vandaan komt :D
ik ga even eten :j

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:40

Iemand nog interesse in een zeer fijne water en winddichte winterjas van Harrys Horse. In super staat en weinig gedragen. Maat XXL. Verkoop hem omdat ik hem niet meer pas na het afvallen.

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:54

Flurk schreef:
Freya schreef:
Vanmiddag Baco z'n manen geknipt.

Op de foto's zitten nog een paar stukjes die niet gelijk zijn, maar die heb ik nog bijgewerkt, alleen geen foto meer gemaakt daarna.
Ook vergeten om een foto van voor de knipbeurt te maken.

Ik heb de manen niet in 2 lagen geknipt omdat het bijna niet te zien is, door zijn lichte kleur aalstreep.
De eigenaar was zeer tevreden over het resulaat en ik ook wel , zeker na 17 jaar weer eens een fjord geknipt te hebben, ga hem nu bijhouden.

om de 6 weken knip ik Flurk

Wow kan je 6 weken wachten?! Wou dat ik dat ook kon :D
Mijne wordt om de 3 à 4 weken geknipt. Normaal door m'n kapster, maar aangezien die examens had deze maand heb ik heb zelf maar eens geprobeerd. Viel gelukkig nog mee! Hij heeft wel lastige manen... Je ziet nooit een randje waar je op kan knippen en hij heeft achteraan zo'n zwabber in z'n manen waardoor ik het erg moeilijk vind om daar mooi recht te knippen.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:58

Heb gewoon ouderwets in de binnenbak gereden, toen ik op stal aan kwam was het er behoorlijk koud. Het vroor al een 1 graad en Baco had zo iest aaaah het is koud zonder me dekentje, dus had weer een race eend. Uiteindelijk wel in de ontspanning gekregen, dus ben weer trots op hem.
Morgen weer lessen ... benieuwd of hij dan ook weer als race eens gaat gedragen, hahahaah

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:37

hoihoi,

Druk geweest hier zeg :wow:
Heb wel leuke foto's gezien.

@Freya, ziet er goed uit zeg :j

Ik heb gister weer heerlijk gereden. Vykan heeft steeds minder moeite met de linkergalop *\o/*
Hij was wel erg drammerig door die wind.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:14

Askor_Djarne schreef:
fjordjes schreef:
Jakkie, heb toetsweek deze week. Hard leren dus. Morgen radiologie + natuurkunde. Zometeen naar de fysio en daarna maar gaan leren.

Heeey dringt nu pas tot me door dat wij op dezelfde school zitten en ook nog eens hetzelfde jaar doen :) haha welke klas zit jij ?? Ik heb morge ook natuurkunde en radiologie :) Best lastig vind ik :)

ik zit in 3da3 en jij? edit zie het al, jij zit in 3da6 had ff op het rooster gekeken. Grappig zeg! Radiologie is nou ook niet echt mijn vak maarja.

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 09:03

@ fjordjes sterkte met je toetsen vandaag ik ga zo richting school :)

Vanaaf wss wel weer een verslagje van de dag van mijn knollies :)

Ik knip om de 5 a 6 weken :)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:04

zit nu te leren in de ptc kantine voor radiologie heb net natuurkunde gehad vond het maar lastig!

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:41

Nou natuurkunde vond ik heel erg mee vallen en zeker tenopzichte van radiologie :) Ben ook gezakt helaas. . . krijg later mijn cijfer pas :(

Vanaaf ff naar de bollies. Morge is mijn vriend jarig en komt de bekkenbeul voor de bollies :) Zullen ze me niet in dank afnemen denk ik :)

Ga nu nog ff leren !! Anders wordt et nooit wat haha :)

_Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:02

Freya schreef:
_Jordy_ schreef:
hee,,
kan me ook melden met een fjordje :)
heb er een poos geleden ook eentje gehad die is toen alleen verkocht..
nu komt mijn nieuwe fjordje in februari :)
ben gek op de fjordjes :o zijn zulke gave beestjes met een eigen willetje..

Welkom Jody,
Heb je al een foto van je nieuwe aanwinst ?

nee helaas niet zal hem snel gaan maken zodra hij er is.. :)

amberpepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:41

dit is mijn fjord en wat leuk deze klets topic

wij gaan zz-licht starten Afbeelding

Afbeelding

_Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:45

jeetje met een fjord erg knap ;)
heel veel succes..

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:45

Toen wist ik het nog niet van radiologie, ik ben geslaagd voor radiologie :) van natuurkunde weet ik het niet maar vond vraag 4 erg lastig. Morgen marketing en scheikunde en daar ben ik al helemaal niet goed in! Straks naar de tandarts... Brrr, moet waarschijnlijk wortelkanaalbehandeling... Jakkes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:46