[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sparky10

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 22:52

tamara ah ok ach ja ik rij spark ook wel regelmatig soms alle dagen soms bijna niet als ik zin heb haha ....
maar echt schema 5 dagen in de week zie ik nie zitten als ik toch geen wedstrijden ga rijden ....
maar ja ik heb me zelf anders belooft dit jaar *zucht*
ga wel anoniem

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 23:29

Zo vanavond flink rondje wezen hobbelen even langs mn zus geweest dus t halve (zeg maar hele) dorp gezien :p
Maar ze was wel heel braaf :d
Ga nu maar ff lekker thats 70s show kijken :p

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 23:44

karev schreef:
@sparky: NEE HOOR, moet er niet aan denken, dat is nix voor mij, haha. Maar daarom wil ik wel met d'r aan de slag,

@freya. je bepaald het midden van de nek, daar moet de manen boog het hoogste zijn, en die hoogte moet dus een handbreed zijn, snappie?

Ja, begrijp hem helemaal ... het komt nu ook allemaal weer boven drijven , zeker na het kijken van de foto's op wiki.
Denk dat het alleen alles op een lengte wordt, de aalstreep is bijna niet zichtbaar bij hem, die is zo licht van kleur.

Iedereen bedankt voor de tips, omtrend het knippen van de manen en ook de tips voor het rijden.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 23:46

Ik zal foto van voor en na de knipbeurt maken ...

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 23:55

ben benieuwd!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 23:56

wordt pas zaterdag, wil het wel met daglicht doen en door de weeks ben ik er alleen in de avond, die zie ik niet waar ik knip.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 07:34

Sparky10 schreef:
-viv en do ok leuk foto's ? en een iets groter verslag ??

Meer als dat was het niet joyce, sorry :D
Foto's in het donker zie je toch niet en kdies stond gewoon leker te eten. Do kwam ff bij aanhangertje kijken voor de menkar. Dus ook ff snel langs Kdies gewipt.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 12:25

Goedemorgen.

Gisteren heerlijk buitengereden op een lekker stevig tempo en de bermen waren ook weer aardig begaanbaar dus ook weer hele stukken gegaloppeerd. En heb een verandering in het voerschema gemaakt hij krijg nu voor een 0,5 kilo Subli Zonder 4 handjes Subli Granenmix +. En tot nu toe beval het maar ben het nog maar 2 dagen aan het voeren.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 12:42

Goed dat het bevalt. Ik heb lekker vrij vandaag maar voel me niet helemaal 100%, beetje grieperig. Vanavond wel naar school want ze hebben bij ons nog(!) ouderavond! Voor studenten 18+ haha!

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 12:53

-freya succes met knippen ik moet spark ook weer doen maar eerst weer een nieuwe schaar halen ze zijn bij mij na een half jaar alweer bot en die krengen zijn zo duur ! ik heb die van dewelkoop haha

-fjordjes beterschap !
knap zo een ouderavond haha alsof die mensen er zich nog wat van aantrekken ....

-bon lekker gereden en was braaf super ! de 70ths trekken mij niet zo hha

-marcella lekker gereden ...spark krijgt dan best veel .... die krijgt smorgens driekwart biks en heul veel kuil smiddags krijgt die afhanelijk od die gewerkt heeft een halve of een hele schep biks en heel veel kuil vermengdt met hooi en wortel

-viv ow haha na ja als het maar gezellig was eventjes ...ik wil cadiz ook snel zien hoor hahah

* vanmorgen bloedprikken en medicijnen gehaald , en ja lekekr die hagel op de scooter bah !
daarna nog ff broodjes gehaald bij de bakker voor morgen ochtend en voor straks eentje .
Daarna serie gekeken en met de hondjes op descooter weggeweest even moe maken haha

kom ik net op msn hoor ik dat een vriendin van mij in het zieknhuis ligt!
die moet 15 feb op mijn verjaardag bevallen maar die ligt nu al in het zkh want het kindje groeit niet meer ...heb haar net aan de foon gehad ze heeft vanmorgen wee opwekkende gel gehad , maar die werkt niet en ze ligt zich stierlijk te vervelen haha maar ja dat is typisch saskia !
ga er vanavond even heen

straks na ja vanmiddag ff naar stal

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 13:04

@sparks: tja, ik wou zonodig een paard, dan vind ik ook dat ik er mee aan de slag moet. Als ik maar 1x per week wou rijden had ik ook naar de manege kunnen gaan

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 13:57

Sparky10 schreef:
--carolinef hmm dan is haakon een grote kerel ennuh gaat hubbie ook mee of dat dan weer niet ?

ja tuurlijk zou met niemand anders willen ook niet dan mijn hubbie
:+: :+: :+:

karev schreef:
@sparks: tja, ik wou zonodig een paard, dan vind ik ook dat ik er mee aan de slag moet. Als ik maar 1x per week wou rijden had ik ook naar de manege kunnen gaan

ja vind ik ook, ik piep ook wel s maar zou t niet anders willen

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 15:48

karev schreef:

ja dat is ook weer waar , bij mij is het heel verschillend de enne keer rij ik dagen achter elkaar en de andere keer een week of twee niet haha

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:50

Gisteravond naar buiten geweest met Laar. Komen we langs de brandweerkazerne. Gaan er net 2 auto's weg. Niks aan de hand totdat ze vanuit de ene auto naar de andere auto via een microfoon gingen praten. Laar werd helemaal heet en wou ervandoor. De fjord van mijn vriendin bleef rustig.

Vanochtend ook buitenwezen rijden. Had even geen zin in de bak met die wind. Dus ik weer regenbroek en jas aan. Koud was het op de dijk niet normaal. Mijn vriendin werd nog haast aangereden door een volkswagen busje die ons met een kilometer of 80 passeerde. Was echt niet normaal en de paarden liepen door de regen en wind al een beetje schuin. Paard schrok en zat haast op het busje. Scheelde echt maar 2 cm. Mensen weten echt niet wat ze aan kunnen richten door zo hard een paard te passeren. Al met al nog lekker gereden. We hebben ze even laten gaan op het pad en laar was braaf. Morgen wordt het weer slecht weer en krijgt hij een rustdag en ik ook hahahahahah.

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:53

Sparky10 schreef:
karev schreef:

ja dat is ook weer waar , bij mij is het heel verschillend de enne keer rij ik dagen achter elkaar en de andere keer een week of twee niet haha

Ik rijd vier a vijf dagen in de week buiten en/of in de bak. De overige dagen gaat hij los met een vriendje of longeer ik hem even los. En inderdaad met dit weer word je niet blij als je geen binnenbak hebt zoals ik. Maar goed, goede kleding en dan komt het ook goed. Het geeft mij altijd een goed gevoel als hij er weer uit is geweest.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:27

zonder binnenbak word je een gedwongen bikkel, haha

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:39

haha ja dat is waar tamara maar ik vind buitenbak niet erg . helemaal niet zelf heerlijk ! vaaak die zonsondergang vind ik echt geweldig .
en met dit weer is het vaak het kavelpad op rijden richting drafbaan van engwerda en weer terug haha

ow die vriendin is om 18.04 bevallen van een gezonde zoon :D

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:40

larixfire schreef:
Gisteravond naar buiten geweest met Laar. Komen we langs de brandweerkazerne. Gaan er net 2 auto's weg. Niks aan de hand totdat ze vanuit de ene auto naar de andere auto via een microfoon gingen praten. Laar werd helemaal heet en wou ervandoor. De fjord van mijn vriendin bleef rustig.

Vanochtend ook buitenwezen rijden. Had even geen zin in de bak met die wind. Dus ik weer regenbroek en jas aan. Koud was het op de dijk niet normaal. Mijn vriendin werd nog haast aangereden door een volkswagen busje die ons met een kilometer of 80 passeerde. Was echt niet normaal en de paarden liepen door de regen en wind al een beetje schuin. Paard schrok en zat haast op het busje. Scheelde echt maar 2 cm. Mensen weten echt niet wat ze aan kunnen richten door zo hard een paard te passeren. Al met al nog lekker gereden. We hebben ze even laten gaan op het pad en laar was braaf. Morgen wordt het weer slecht weer en krijgt hij een rustdag en ik ook hahahahahah.

ja sommige zijn echt aso ja !
maar je doet er zo ernom weinig aan helaas .
ik rij daarom ook 9 va nde 10 keer op het kavelpad en die is enorm !
de boer heeft nu het plan om de kopakkers voor mij glad te maken zodat ik gewoon heerlijk het enorme land omheen kan rijden ideaal !

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 22:40

Ik ben vanavond even naar udenhout geweest, daar staat Coentje nu nog(omdat Zortin nog bij mij thuis staat).
Ik had zijn dekentje afgedaan en ik dacht "eventjes" te gaan poetsen.........
Dat viel even knap tegen, ik heb er meer dan 2 emmers vol met haren afgehaald. En ik maar denken dat het best meeviel met de hoeveelheid haar hij had.

Maar hij stond er zo heerlijk van te genieten dat ik het morgen nog maar eens ga herhalen en gelijk maar eens de schaar in zijn manen ga zetten.
(Viv , nog even en hij wordt Cadiz look-a-like)

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 22:43

oh hier ook een die enorm verhaard. ze zit alweer bijna in het strakke zomer velletje, heerlijk!

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 00:10

hoihoi,

Wat een gave actiefoto's kwamen er voorbij zeg :~
Zo, had wat pagina's bij te lezen :o

Vykan was een tijdje wat verkouden, maar gelukkig is het weer helemaal over :D. Vandaag heerlijk gereden. De regen stopte precies toen ik de deur uit ging :D Vykan is ook weer link in de rui.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 00:32

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 08:18

alcootje schreef:
Maar hij stond er zo heerlijk van te genieten dat ik het morgen nog maar eens ga herhalen en gelijk maar eens de schaar in zijn manen ga zetten.
(Viv , nog even en hij wordt Cadiz look-a-like)

Yeeeeh langharige hengst!!!!! :D

maccie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 09:43

TopGun123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 13:32

Mag ik ook mee kletsen?
Wij hebben vandaag ook een fjord binnen gekregen en waar wij die vandaan hadden hadden ook nog een witte fjord.