Bella schreef:Hee wat leuk, dan was jij dus toendertijd (nu nog of?) het collegaatje van Mieke!
Ruth (zoals wij dr maar noemden hier, want ruthmeyendel werd ons wel erg lang) is verkocht geweest naar het zuiden. Hier hadden mensen haar voor de kar geknoopt zonder oogkleppen (was mét beleerd en ging super), maar gingen met haar op de kletter met alle gevolgen van dien. Kwam vervolgens compleet verklooid weer terug...als er met een trekker langsgereden werd stond ze stijf achter in de stal. Echt zonde, vooral omdat we niet meer weten dan hierboven beschreven, van wat er met haar gebeurd is...toen heeft ze een tijdje bij mensen in Leusden gestaan, daar liep ze een aantal kinderlesjes mee, waarna ze via een vrouw in Rutten verkocht is naar een andere manege waar ze momenteel de lessen braaf meedraait.
Ze kwam hier destijds inderdaad behoorlijk omvangrijk
Heb dr ook nog eens een keer opgezeten, maar ze wou maar 1 ding: hard...voelde me niet echt enorm veilig, maar wel leuk paardje. Zat wel wat in!
En echt mooi fjordje om te zien(alleen wat lang in de rug)
Klopt, ik was een collega-tje van mieke.
Hoorde van haar dat dat in zeeland was gebeurt ja...
Vroeg altijd ff via mieke hoe het met d'r was.
Opzich was happy zeker wel een leuke fjord om te zien ( hou zelf wel van de stevigere types ) maar was echt moddervet.
Toen ze bij mij kwam heb ik haar ook gelijk op ransoen gezet. ( heb haar maar kort gehad dus zoveel in kg scheelde het niet toen ze bij me weg ging
maarja ) Ze was ook een hele tijd niet meer gereden , ik ben er toen gewoon weer eens opgestapt te kijken hoe ze het zou doen.
Eerste keer was een beetje onwennig weer voor haar , maar wel braaf en ze liep bij mij helemaal niet kei hard trouwens
gewoon netjes op tempo.Hebben jullie toevallig niet een foto van d'r waar ze zo was afgevallen ? ( beetje nieuwschierig aangelegt
) Klopt het dat die vrouw in Rutten meer fjorden heeft ? in lessen en buitenritten doen ?
Dan weet ik namelijk wel wie het is haha

, maar wel leuk paardje. Zat wel wat in!
(alleen wat lang in de rug)
Mijn vader heeft hem verkocht aan de hoefsmit, maar ik heb geen idee waar hij daarna naartoe is gegaan.