Abop/Ibop 2010

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 11:14

En dat zal niet mogen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 11:16

Nou ja, proberen kan altijd toch? Zeker als je aangeeft dat het een medische oorzaak heeft...

froukje_

Re: Abop/Ibop 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 13:06

ik ga meedoen met fjord van mijn opa en oma :D
we gaan de trekproef doen in hardenberg
ik ga vanmiddag weer eens oefenen. als mijn opa tijd heeft om mee te gaan.
ik wilde eerst de zadelproef doen maar heb ik uiteindelijk toch maar niet gedaan aangezien dat ik dan nog wel heel hard mag gaan oefenen, ik rij bijna nooit in de bak, heeft ze een hekel aan. ze gaat dan bokken en ze wil niet strekken of galoperen :p. als ik dat dus wil gaan doen moet ik nog veel oefenen. springen vind ze ondertussen wel leuk maar heb ik ook behoorlijk voor moeten oefenen totdat ze doorhad dat je erover moest in plaats van er door heen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 14:19

Ik heb vandaag weer ruzie gehad met Vjesta. Ze weigerd naar rechts in te buigen, terwijl ze het prima kan, want als we stilstaan en ik vraag de one-rein stop stopt ze mijn laars ongeveer in haar neus. Ook als ik opgestegen ben kijkt ze altijd ff om, altijd naar rechts en altijd echt helemaal met haar neus naar mijn laars. Grrrrrrrrrrr.

Maar we hebben weer ff gesprongen, rechtsom, vanuit een beheerst handgalopje en dat gaat goed.

mellenoska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 16:32

Wij gaan met Dessa naar Udenhout. Anne is flink aan het oefenen. Ze was een tijdje erg stout, gelukkig gaat het nu weer een stuk beter.

marianne1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 16:22

Het is sowieso een beetje vreemd met de tijden, maar er wordt inderdaad op de dag zelf vaak gekeken hoe of wat.
Ik rij in Barendrecht, de zadelproeven beginnen om half 10, maar de trekproeven (waarmee er 4 meelopen die ook de zadelproef doen) beginnen ook om half 10.. Daar is dus nog niet helemaal goed naar gekeken.. Maargoed, heb de hele dag vrij en de paarden staan er al, dus mij maakt het niks uit.. Maar ik kan me voorstellen dat als je om half 10 moet beginnen en het wordt half 1, je er niet echt blij van wordt..

Heb gisteren voor het eerst de "double barr parallel" gesprongen op ware hoogte.. Ik maakte er steeds een kruis van, omdat ze eerst even kon wennen aan de breedte.. Maar het boeide mevrouw dus niet zoveel, ze sprong er super overheen, vanuit draf, zonder weigering, met nog een halve meter ertussen!! Dus ik maak me niet zo druk meer over het springen!!! :)

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 16:33

oxer bedoel je :D

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 17:04

marianne1980 schreef:
Het is sowieso een beetje vreemd met de tijden, maar er wordt inderdaad op de dag zelf vaak gekeken hoe of wat.
Ik rij in Barendrecht, de zadelproeven beginnen om half 10, maar de trekproeven (waarmee er 4 meelopen die ook de zadelproef doen) beginnen ook om half 10.. Daar is dus nog niet helemaal goed naar gekeken.. Maargoed, heb de hele dag vrij en de paarden staan er al, dus mij maakt het niks uit.. Maar ik kan me voorstellen dat als je om half 10 moet beginnen en het wordt half 1, je er niet echt blij van wordt..

Heb gisteren voor het eerst de "double barr parallel" gesprongen op ware hoogte.. Ik maakte er steeds een kruis van, omdat ze eerst even kon wennen aan de breedte.. Maar het boeide mevrouw dus niet zoveel, ze sprong er super overheen, vanuit draf, zonder weigering, met nog een halve meter ertussen!! Dus ik maak me niet zo druk meer over het springen!!! :)

Dan moet je even naar het telfeoonnummer bellen wat erbij staat, zij maken een beetje de indeling. Het boekje van het stamboek is geen startlijst of zo. Als jij pas tegen de middag kunt moet je gewoon even bellen en dat aangeven, dan wordt daar netjes rekening mee gehouden.
Er zijn er genoeg in Barendrecht dus dat zal best een hele dag gaan duren.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 17:06

Ik ga iig kijken in Barendrecht, maar zonder poownie dus.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 19:48

Vandaag weer ff gesprongen. Oxer nu op 60 cm en stijl ook op 60cm Doet ie super!!!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 20:42

gaaf joh :)

mellenoska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 21:57

Vippie schreef:

Viv,
Bij de abop noemen ze het toch echt double bar. Je vraag je af hoe ze het verzinnen bij het stamboek.
Ik zou het ook gewoon een paralel oxer noemen, maar ja wie ben ik.

marianne1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 13:18

Vippie schreef:

Het is ook een oxer, maar ze hebben dr weer een mooie naam aan gegeven :)
Daarom had ik m ook tussen aanhalingstekens gezet :)

Vippie schreef:

Degene die ik dan moet bellen is de eigenaar van de Fjord waar ik op meerij ;) en die indeling
wordt de dag zelf pas gemaakt volgens mij. Het maakt voor mij dus niet uit omdat de Fjord daar toch al
staat en ik toch heel de dag vrij ben, maar ik kan me voorstellen dat als je van verderweg komt,
je niet vrolijk wordt als je er om half 9 bent en je pas om 2u mag rijden..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 23:32

Is afhankelijk. Ik heb ook al geregeld dat ik die dag als eerste mag rijden :).

K heb zin in morgen, eens zien hoe ze dan loopt.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 01:58

Ravina ging super met rijden,ik hoop dat het tijdens de proef ook zo lekker gaat

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 08:10

De tijden van de site van het stamboek zijn aangepast voor Wijk bij Duurstede het is nu 13.00 losrijden en om 13.30 beginnen hoop dat dit zo blijft.

Het gaat goed met Uzziel we hebben hem donderdag geschoren en hij ziet er super uit, nu lekker oefenen en dan maar kijken hoe het de 18e gaat ben erg benieuwd.

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 09:51

De tijd in wijk zal we lzo blijven, ze komen eerst naar Udenhout.

mellenoska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 11:50

had van mij ook wel andersom gemogen hoor.

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 12:17

mellenoska schreef:
had van mij ook wel andersom gemogen hoor.

Niet piepen Sandrien, jullie blijven slapen :P

marianne1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 12:34

Ik ging gisterenavond nog even rijden (tenminste, het was 17.30u maar stikkedonker..), licht in de bak aan en even rustig aan dacht ik.. Mevrouw dacht daar anders over, want als het donker is ga je paarse bloemetjes en bewegende grassprietjes zien :)) Altijd spannend!! Dus even twee keer een spurtje trekken.. Arna heeft volgens mij een varkenstrauma, ze was altijd stikbraaf met rijden, maar de laatste weken wil ze nog weleens gaan rennen als ze denkt dat ze iets engs ziet.. Onder eng verstaan we dan ook een kind wat naast de bak staat te kijken, maar tussen de planken doorkijkt en niet eroverheen net als volwassenen. Kan errug spannend zijn!!
Maar heb eens zitten denken waarom dat ineens is, maar ik denk dat het door het varken komt.. Ze is namelijk een aantal weken geleden vreselijk geschrokken van een varken dat ontsnapt was, opgejaagd (onbewust) werd door stagiaires en langs de bak kwam rennen.. Degene van wie de Fjord is zat erop toen, Fjord rennen, zadel scheef, ruiter op de grond en dan zo in paniek zijn dat ze tijdens het rondvliegen in de bak nog een keer over haar heen liep.. En sindsdien zijn hele normale dingen eng geworden!!

Maargoed, ze was gister dus een beetje heet maar dan ziet ze dr best knap uit!!
Er zit hier trouwens niemand tussen die de zadelproef in Barendrecht rijdt toch?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 17:21

Foss schreef:
De tijden van de site van het stamboek zijn aangepast voor Wijk bij Duurstede het is nu 13.00 losrijden en om 13.30 beginnen hoop dat dit zo blijft.

Het gaat goed met Uzziel we hebben hem donderdag geschoren en hij ziet er super uit, nu lekker oefenen en dan maar kijken hoe het de 18e gaat ben erg benieuwd.

oke wij zullen er tussen 12 uur-half 1 zijn denk ik
is er een startvolgorde?

Ravina gaat lekker de laatste dagen,dinsdag wordt ze ook geschoren in een jachtmodel,dan kan ze haar warmte wat beter kwijt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 17:22

Snoevie schreef:
Foss schreef:

oke wij zullen er tussen 12 uur-half 1 zijn denk ik
is er een startvolgorde?

Ravina gaat lekker de laatste dagen,dinsdag wordt ze ook geschoren in een jachtmodel,dan kan ze haar warmte wat beter kwijt

Ik wordt rond 12 uur opgehaald van stal, dus ik ben er rond kwart over.

En ik geloof het niet, volgens mij wordt die op dat moment zo'n beetje bepaald.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 17:26

oh dat is ook vreemd eigenlijk,dat je daar pas hoort welke volgorde het wordt

is de volgorde in het boekje gewoon zo willekeurig neergezet?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 17:28

Snoevie schreef:
oh dat is ook vreemd eigenlijk,dat je daar pas hoort welke volgorde het wordt

is de volgorde in het boekje gewoon zo willekeurig neergezet?

Ik denk het. MIsschien op volgorde van inschrijven? Of op volgorde van geboorte (van jong naar oud)?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 17:35