En ik heb het idee dat fjordenmensen denken dat zij alleen dit soort dingen hebben.... Wake up call: ELK ras heeft dit soort dingen, maar niet alle eigenaren van die rassen doen daar zo moeilijk om. Die halen hun schouders eens op en lopen door.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

De jury rekent ze af, de manege breekt ze af en ze hebben alles bereikt ondanks al die rottige kritiek
Dan vraag ik me altijd af of het op zo'n moment niet tijd is om even bij jezelf stil te staan....
Die 1.58 gaat dus over dat ras, dat ca op die maat blijft hangen...
Snoevie schreef:jeetje phara,het kwam gewoon negatief over,en nu praten we niet eens over fjorden?
misschien bedoelde de fokker het wel zo?
ik ben het normaal best met je eens,maar het lijkt nu alsof je alleen maar probeert te bewijzen hoe negatief iedereen wel niet is.
waarom is onze insteek negatief???soms bedoelen mensen het ook weleens negatief hoor.
jij zegt: zie je hoeveel het kan doen als je het met een andere insteek bekijkt.
wake up,dat werkt dus niet altijd.
het is knap dat jij het wel altijd positief kan bekijken,en dat is ook belangrijk,maar zo werkt het dus helaas ook niet altijd.
als jij het topic een stukje terug leest,dan zie je ook dat ik het in veel punten met je eens was.
ik vind ook niet dat je altijd hoeft te denken dat mensen negatief over je paard denken,en ik ben ook wel van mening dat sommigen negativiteit oproepen op die manier,maar jij doet voorkomen alsof iedereen die negatieve opmerkingen krijgt zelf ook een negatieve insteek heeft.
en dat stuit me een beetje tegen de borst.
IPV te gaan brullen en janken dat iemand mijn paard negatief benaderd heeft.
We lachen er dan samen om en voila, de negatieve sfeer is meteen verdwenen. Je kan je paard wel de hemel in prijzen en geheel fantastisch vinden, vind ik ook van Pret, maar ik snap ook dat een ander daar niet zo over denkt en ik ga niet moeilijk doen als iemand me dat zegt. Hoevaak ik bovenstaande al gehoord heb is niet meer op 1 hand te tellen
Maar kan me daar echt niet druk om maken. Is toch prima als die mensen dat vinden? Snap niet dat je daar moeilijk over moet doen in een topic en nog zelf moet gaan veroordelen ook (en dan grijp ik even terug naar de hoeveelheid vooroordelen over KWPN'ers die hier staan)
gevoel pharagirlke schreef:Als Jantje van de brug springt, spring je dan na Snoevie?
En ik heb het idee dat fjordenmensen denken dat zij alleen dit soort dingen hebben.... Wake up call: ELK ras heeft dit soort dingen, maar niet alle eigenaren van die rassen doen daar zo moeilijk om. Die halen hun schouders eens op en lopen door.
Als iemand tegen mij komt zeuren dat iemand hem afrekende omwille van de kleur, de grootte of de afstamming van zijn of haar paard zeg ik rustig dat ie niet zo moet zeuren, voor elke jury die hem er voor afrekent is er ook eentje die hem er te veel punten voor geeft.
Ben daar echt heel kortaf in in het echt.
) en inderdaad, op vreemd terrein schrikte ze van elk lintje
Dus dan zeg ik gewoon: "Ja hoor, ze heeft net zes maandjes stil gestaan als mankepoot, heb je gelijk in, en jep, voor elk stofje schiet ze een meter de lucht in. Maar dat maakt dat ik er nog meer van geniet dan normaal als ze gezond is en normaal doet, bovendien leer ik daar goed van zitten
".
Waarom zou ik dan gemeen terug gaan doen? Ik weet dat mijn paard ook mankementjes heeft... Net als elk paard, een fjord zal nu eenmaal nooit zo'n dressuurtalent zijn als een KWPN'er die daar voor gefokt is. Maar een KWPN'er zal ook nooit zo'n sterk koel peerd zijn als de Fjord dat is. Elk ras heeft zijn voor en zijn nadelen. Je moet ook die nadelen durven zien.
Ik word echt niet boos van zulke opmerkingen. Snap zelfs niet dat je daar boos van kan worden, vaak hebben mensen niet eens door dat ze iets zeggen dat eigenlijk nergens op slaat. Door daar boos om te worden zet je gewoon kwaad bloed, ik zal er ook wel eens wat lomps uit gooien... Dan heb ik liever dat mensen gewoon zeggen "nou maar...." en daar op een positieve manier op reageren zodat ik kan zeggen "ja, daar heb je gelijk in
" Als iemand dan gaat schreeuwen of de lippen stijf op elkaar pitst en vervolgens bij een ander gaat klagen, tja... Da's toch zonde?
Hoor dat vrijwel elke wedstrijd weer, dat ze niet snappen hoe ik het uit houd met dat peerd... Tja, snap dat zelf ook niet maar goed, tis mijn peerd en het al dan niet doorgaan met haar is mijn keuze en niet die van iemand anders.
Zolang je zelf het beslissingsrecht hebt en niemand je kan verplichten om je paard te verkopen om hun mening hoef je er toch niet moeilijk om te doen?