Ik laat bij iejoor de manen lang groeien, Dit omdat ik dat leuk vind, en minder werk als knippen. Nu is mijn vraag, werkt het echt om vlechtjes te maken om de manen sneller te laten groeien?
Hoe doen jullie het eigenlijk met het knippen? Maken jullie de manen nat of gewoon droog? Tot nu toe heb ik het zelf altijd droog geknipt, wat is jullie ervaring met nat en droog knippen?
Als ik nat knip, wordt het voor mijn gevoel netter dan dat ik het droog knip. Ik knip ook droog als ik het even snel bij wil werken. Als ik het echt netjes wil doen, maak ik het nat
Jessicauvita
Geplaatst: 17-08-13 11:10
Ik knip ook nat. Had het van de week droog geprobeerd maar al gauw weer de plantenspuit gepakt!
Helaas heeft mijn fjordje geschuurd aan haar voorpluk
Ik laat mijn fjord meestal knippen omdat ik er geen held in ben bijpunten doe ik wel maar wij knippen altijd droog vind ik persoonlijk makkelijker en bij mijn fjord word het dan netter
lasco
Geplaatst: 25-08-13 18:52
Mijn oudje heb ik voor het laatst kort geknipt in oktober. Daarna lekker laten groeien. Het groeit aardig snel en gelukkig nog steeds
De manen van mijn fjord beginnen steeds meer wat te worden. Toen het half overeind stond en half hing had ik de neiging er toch maar weer een boog van te maken. Nu vind ik dit prima. Haar voorpluk word ook steeds voller, doordat er manen van achter haar oren erbij meegroeien!
Madje1992
Geplaatst: 01-11-13 13:18
Bella haar voorpluk is na het knippen flink gegroeid:
Samblabla
Geplaatst: 01-11-13 13:51
Iemand een magisch iets voor kyaar der zielige voorpluk? http://i41.tinypic.com/2s7jdsj.jpg (Op de een of andere manier kan bokt de afmetingen niet bepalen..)
Ik heb een tijdje speciaal spul geprobeerd om te kijken of dat hielp. Maar bij Bella helpt bijpunten goed. Alleen dan moet je dan niet teveel doen;)
EDIT: was Shapley's Original Mane Tail Groom M-T-G - 946ml. Heb de fles nog staan, maar een klein beetje gebruikt. Als je wilt kun je het over kopen voor een klein prijsje.
Nee ze heeft geen zomer exczeem, althans ik heb er niks van gemerkt. Ze schuurt ook niet, ze wrijft alleen soms met haar manen langs de tralies afentoe.
Uhm kun je mij wat meer informatie geven over het product? Kyara heeft echt donsharen als voorpluk.
Nog een keertje de mijne met zn lange manen Ze zijn 10 cm gegroeid in een jaar en ik knip zal ze noooit knippen haha!
Met wedstrijd heb ik knotjes met naald en draad. Tis even oefenen maar het lukt wel en krijg veel leuke reacties laatst zei een vrouwtje dat ik de mooiste knotten had van iedereen hihihi
Otjuh, bij een Rodblakke(gok dat die van jou dat is?) vind ik lange manen ook echt heel mooi. Bij een 'gewone'(Brunblakk dus) vind ik het twee kleurige wel apart maar persoonlijk niet heel mooi *krijgt alle fjordenliefhebbers over zich heen haha*
Ik vind de fjord van Mies wel prachtig behang hebben echt wauw. Rodblak vind ik ook mooi maar vind het bij Otjuh jammer dat ze niet zo veel voorpluk heeft.
Morgen komt mijn fjord altijd een haflinger gehad maar hoop nu gelukkig te worden met een prachtige fjoren merrie ... Ze heeft een mega lange dikke voorpluk echt wauw.. En jaa ik denk wel dat ik haar manen laat groeien ze heeft ze ooit lang gehad tot haar knieën dus ik geloof wel dat ze weer een mooie woeste bos gaat krijgen