Ik wil wel een foto plaatsen maar lukt me niet. Sorry.
CindyUniek
Geplaatst: 21-12-09 15:47
Ravina: grijs! al wel wat ouder (mensen willen vaak onder de 10) €1500/1800,- Igor: leeftijd... €1000,- Radar: €1400,- Britt: €1200,- Binky: €600/700,- veulenprijzen liggen niet zo hoog volgens mij Bonny: €1500/200,- (neem aan dat ze van 2005 is?) Ronan: €1500,-
Naam: Dj Van mij sinds: Zelf gefokt Geslacht: Ruin (gecastreerd op 19-11-2009) Hoogte: nu rond de 1.40 Ras: Fjord Ouderdom: 21-05-2007 (hij is dus nu 2,5) Kleur: Isabel Aftekeningen: Schoudervlekken Vader = Vjostar Moeder = Uniek Moeders vader = Orsta
de mensen die ik ken tot nu toe die op zoek waren naar een paardje wilde graag tussen de 4 en 10 vandaar dat ik dat weer zei, maar er zijn natuurlijk altijd mensen die anders willen, gelukkig maar anders zouden alle paarden boven de 10 niet meer verkocht worden!
ik heb mijn merrie gekocht toen ze 16 was en heb nog geen seconde spijt gehad al denk ik vaak genoeg had ik dr maar eerder ontmoet maar dat is meer omdat ik nog steeds niet kan begrijpen waarom mensen haar hebben weggedaan
haha ja gelukkig heeft ieder zijn eigen keus en smaak zou wel zielig zijn voor de paardjes boven de 10 jaar dan he haha...
Mijn merrie was ook 15/16 toen ik haar kocht.. Moet wel zeggen dat ik er ongeveer 3 jaar spijt van heb gehad eer we het met elkaar konden vinden, niet alle oudjes zijn makkelijk en braaf, hihi.. Ze wordt nu 21 en kan met haar lezen en schrijven..
SecretLIN
Geplaatst: 07-01-10 11:59
Ik zal mijn merrie ook weer eens plaatsen (en dan meteen andere taxeren )
Eerst de gegevens van mijn merrie Naam : Lindia Geslacht : Merrie Stamboek nummer : L-122- Leeftijd : geboren op 12-05-1991 wordt dit jaar dus 18 alweer. Ouders : Vader = Halstor / Moeders Vader = Myrstein / Moeder = Enna Premies/Bekroningen : - 1991 B Premie - 1992 A Premie - 1993 A premie - 1994 1e premie - 1995 1e Premie Lindia heeft in het verleden 2 veulens op de wereld gezet allebei merries Lindia is 100% verkeersmak en bomproof en is beleerd voor de kar en onder het zadel. Ik rij verder alleen recreatief met haar..
Nimroy: - Vind hem erg mooi gebouwd alleen lijkt een beetje een dik buikje te hebben op de foto's Ik zou zeggen € 1200
Yellow: - vrij kleine fjord (weet niet hoeveel ze nog zal groeien?) verder nog niet veel gedaan maar denk rond de € 1150 lijkt me een heel lief ding!
Marilyn: - Erg mooie fjord en kan heel goed springen zo te zien Zelfde vader als mijn merrie heeft Ik zou zeggen € 1750
Odet: - Erg leuke fjord, en lekker veelzijdig ook zo te lezen jammer dat je zelf niet met haar naar buiten toe durft. Ik zou zeggen rond de € 1250
Karin: - Erg leuk paardje, en echt oud vind ik dr niet maar speelt natuurlijk wel mee in de prijs, ik zou zeggen € 1200
Bangi: - Lekker groot en een heerlijk koppie denk dat je nog ver met hem zal gaan komen als je hier intresse in hebt zelf, ik zou zeggen rond de € 1500
Beauty: - Wat een heerlijk koppie ziet eruit als een hele lieve fjord ik zou zeggen zo rond de € 1450
Milly: - Leuke fjord om te zien, heeft wel een wat dunne hals zo te zien op de foto (maar foto's kunnen ook vertekenen) maar verder lief koppie en opzich lekker gebouwd ik zou zeggen rond de € 1300
Norman: - Leuke kleur lekker apart zo licht, jammer van de peesblessure maar verder super leuk dier en heeft toch best al wat bereikt ik zou zeggen rond de € 1300
Githa: - Leuke merrie, met veel springpotentie zo te lezen? ik zou zeggen rond de € 1350
Daisylien: - Mooie kleur heeft de merrie, maar gezien ze nog zo jong is en nog niet bereden oid zou ik zeggen rond de € 1150
Eros: - Nog erg jong en dus nog niets mee gedaan qua rijden enz wel voordeel dat hij al goed verkeersmag is en erg braaf is ik zou zeggen rond de € 1200
Ravina: - aparte kleur merrie (mooi als je er van houd) verder heeft ze een hele mooie bouw vind ik, en ze is verkeersmak ik zou zeggen rond de € 1550
Kyra: - Leuke merrie met een mooie donkere kleur en lekker groot ik zou zeggen rond de € 1450
Zebo: - Mooie kleur en ook mooi groot goed bereden en ziet er lekker stoer uit ik zou zeggen rond de € 1550
Igor: - Is al wat ouder maar daardoor waarschijnlijk goed betrouwbaar en heeft alles al eens meegemaakt ik vind hem gewoon echt leuk om te zien ik denk rond de € 900 euro
Binky: - Erg leuk koppie verder weinig over te zeggen nog ik denk momenteel zo'n € 500
Ronan: - Leuk koppie mooie kleur ook en mooie maat qua hoogte ik zou zeggen zo'n € 1550
DJ: - Wauw wat een heerlijke kleur en koppie, vind het zelf wel jammer dat zijn manen helemaal donker zijn maar verder super leuk dier! ik zou zeggen rond de € 1650
Hopelijk niemand vergeten (heb wel mensen overgeslagen waarvan de foto's het niet meer deden) zouden jullie mijn merrie ook willen doen?
xMaykee
Geplaatst: 10-01-10 15:07
@ hierboven. €1000,-?
Varstad is een rod-blakke fjord van 9 jaar oud, geboren op 09-06-2000. Het is een D-pony van 1,41 meter. Vader is Briggen en moeder is Hynskje. In bezit van paspoort. Hij is meerdere malen gekeurd en heeft een A-premie. Voorheen heeft hij M2 dressuur gelopen maar wij zijn hier niet verder in gegaan. Het is een echte knuffelpony. Als hij een maand stilstaat en je stapt er weer op, is er niets aan de hand. Hij kan goed overweg met andere paarden en op wei staan met meerdere paarden is geen probleem. Zeer geschikt voor beginners.
Varstad: €1900 , mooie leeftijd en kleur. M2 dressuur Caspur: €1800, beleerd en nog mooi jong / naar je eigen hand te zetten. Desto: €1400, zou zelf nooit een al beleerde pony van 2.5 kopen omdat dat in mijn ogen veelste jong is.. Weet nooit wat voor schade dit binnen in aanricht. Als hij een jaar ouder was had ik er veel meer voor gegeven.
Amber_
Geplaatst: 26-01-10 20:31
Wat is dit nou ?! Een 2,5 jarige zo ingereden al.. pff.. zo...
@ iedereen: ik heb niet gevraagt om commentaar over Desto, Desto wordt 2 keer in de week hooguit 20 minuten "gereden". Dat is dan enkel alleen wat stuur werk. Desto geeft zelf aan het leuk te vinden om te werken.
CindyUniek
Geplaatst: 27-01-10 08:36
haha hij legt zeker zelf het zadel er vast op
sorry maar nee dat gaat er bij mij niet in.... als een paard dan graag aan het werk wil doe dan wat anders met hem aan grondwerk oid iets wat zijn groeischijven en gewrichten nog niet beschadigd..... en als hij nu al de basis kent vraag ik me af hoe lang jullie daar al mee bezig zijn als het maar 2 x per week is
je vraagt hiet om taxaties, maar ik zou nooit van mn leven een paardje kopen waarvan ik al wéét dat hij met 2 al voor het eerst gezadeld is met iemand erop
@ CindyUniek: Voordat we met Desto begonnen zijn is er contact geweest met een erkende fjordenfokker. Deze fokker gaf aan dat hij zelf zijn fjorden ook al onder het zadel beleerde met 2,5. En ook even voor de duidelijkheid, Desto is niet mijn fjordje. En wat betrefd de basis kennen: Daarmee bedoel ik dus dat hij weet wat een ruiter is op zijn rug en dat hij het sturen, remmen en voorwaarts kent. Hij loopt gewoon op zijn eigen manier en hoeft nog helemaal niet in de krul ofzo, zelfs de galop is nog niet eens van toepassing, het is voornamelijk stappen en een stukje draf links en rechts
2.5 en dan al de basis kennen? niet een beetje te vlug! ik geloof best dat hij het goed zal doen, maar ik vindt het toch veel te vroeg! (maar wel een mooi paardje! )