ja echt een super uitvinding! Ik wil niet anders meer! 1ste x bij archy werkte het totaal niet, omdat meneer archy alleen maar met zijn snuit in het zand wil lopen, maar doet doet ie ook met gewone touwtjes+longeersingel en Pessoa... daarom longeerde ik dus ook niet meer. maar gister dus voor 2de x gedaan en loopt nu super, Het touw vraagt ze met elke beweging die ze maken nageeflijk over de rug vanuit de achterhand en laat dus los als ze goed lopen. Het is dus niet de bedoeling hiermee dat je ze in een te strakke positie zet zodat ze letterlijk in de krul getrokken worden met een strakke rug. Maar dat ze het zelf opzoeken.
longeerhulp Katoen heet het. is voor zover ik weet alleen nog maar bij de epple jeck te krijgen. Divoza heeft het niet. Je kan hem ook bestellen via. www.ej.nl daar staat ie ook op. Hij is 33.95. ik gebruik de maat paard. maar voor een fjord raad ik toch maat middel aan.
@Suze, dat vind ik ook iedere keer als ik Vjellie zie. Tinka is van Gardar en haar moeder is donker Isabel en dat komt vooral in haar winterjas terug die kleur.