Einde sportcarriere Taco en ik.....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xannemijn

Re: Einde sportcarriere Taco en ik.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:20

Jeetje dat is niet goed nieuwes zeg. gelukkig blijf je de show rijden die zijn
erg leuk!

iingee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:07

jemig wat een verhaal....
sterkte ermee!! Ach gut

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 10:19

Wereldknol...het woord komt niet voor in het woordenboek maar als dit wel zo zou zijn dan zou Taco er zeker achter moeten staan Lachen

Na de constatering van de spat hebben we eerst een week moeten stappen omdat zijn gewrichten waren ingespoten.
Stappen... stappen, niks stappen dacht Taco en hij werd echt met de dag vervelender. Bijterig, humeurig en vreselijk druk.
Gelukkig voor hem en misschien nog wel meer voor mij was het maar een weekje.

Na het weekje mochten we weer opbouwen. Aanvoelen hoeveel hij wilde en kon en dat steeds verder uitbouwen. In principe mocht hij met 3 weken gewoon weer voluit aan de slag.
Maar Taco had weinig oor na het rustig opbouwen. Rustig is voor watjes, niks stoers aan. En aangezien Taco zichzelf altijd erg stoer vind had hij dan ook vanaf dag 1 de fullspeedmode gewoon weer aan staan.
De eerste 2 dagen merkte ik dat hij wel stijf was, de aansluiting van achteruit was er nog niet.

Inmiddels zijn we 2 weken verder en ik moet zeggen..... hij loopt geweldig!!
Het toppunt was toch wel afgelopen zaterdag.... regiokampioenschappen met Fieke.
Van de DA hadden we groen licht, L1 dat moest makkelijk kunnen.
Ik had Fiek wel al lichtelijk voorbereid dat Taco op het moment heel stoer is en behoorlijk druk...
Eigenlijk kon ik alleen maar lachen als ik naar hem keek.
Hij liep daar tussen alle mooie en luxe pony's zijn pootjes uit zijn lijf te rennen met zijn oortjes strak naar voren gepriemd.
Zijn lol kon niet op, hij vond het geweldig dat hij er weer bij mocht horen.
Maar zijn enthousiasme was voor Fiek helaas iets teveel van het goede.
Ze heeft hem 3 weken niet kunnen rijden ivm opbouwen en vakantie van haar zijde dus ze zat er pas weer voor het eerst op.
Taco is dan echt niet makkelijk en al helemaal niet als hij zo'n bui heeft.
In de ring heeft hij denk ik ook het snelste van alle pony's de proeven gelopen en dit resulteerde in 2x 178.
Maar who cares... voor ons liep hij geweldig!

Gister heb ik hem zelf weer gereden en het gaat echt heel erg goed.
Hij is lekker los in zijn lijf en super recht in de aanleuning op 2 teugels.
We pakken alweer licht wat schouderbinnenwaarts mee en dat gaat ook super.
Galopwerk gaat ook prima, al wil hij nog niet helemaal sluiten maar dat komt vooral omdat die turboknop nog steeds aan staat.

Maar ik ben dol op die turboknop. Die was er het laatste jaar langzaamaan een beetje uitgelopen en moest ik er meer aan rijden.
Ik dacht altijd dat dit kwam door de moeilijke oefeningen maar achteraf is dat echt van de spat geweest.

Ik was haast vergeten hoe heerlijk het was om op mijn opperijverige Taco te zittten, mijn wereldknol Lovers

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:23

IK sta er even van te kijken, goed dat je het op tijd aangevoeld hebt, maar wat een nieuws! Wel fijn dat het nu erg goed gaat met Tacootje. Superfjord!

iloveiwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:28

Heel jammer,
Ik vond jullie zn leuk team..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:31

Heerlijk!!
Dat ie weer lekker in zijn velletje zit!!!

_Fieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:34

Het was ook weer heerlijk afgelopen zaterdag. Lekker vertrouwd op me eigen verzorg pownie Lovers

unica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:45

jeetje Gaaaap
dit had ik echt niet verwacht wel zonde zeg Huilen

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:52

Het boegbeeld van de fjorden vind ik Taco, volg jullie altijd maar post niet zo heel veel. Als wereldknol voor Taco geldt, geld wereldbaasje voor jou!

Einde van een supercarriere en nu nog shows mogen lopen en lekker aankeutelen. Baaaalen, maar aan de andere kant heb je enorm veel bereikt met hem en wie weet wat je nu voor kanten gaat ontdekken samen.

Wens je heel veel sterkte met het een plekkie geven, en nog jaaaaren plezier met je turboknol!!!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:03

Vervelend nieuws zeg, kan me voorstellen dat je er wel even naar van bent. Maar positieve is dat hij geen pas kreupel loopt op zijn slechtse moment eigenlijk. Ken wel paarden die zo erg lopen dat je de tranen in je ogen er van krijgt. En als het eenmaal dicht gegroeid is kun je er gewoon weer fijn op rijden. Dus het is niet helemaal een slecht vooruitzicht. Zou sowieso nog even om een second opinion vragen w.b.t. spat en de sport. Hoor nl ook nog wel eens andere verhalen dat paarden na vergroeiing van de gewrichten nog vrolijk verder lopen in de sport.

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 10:25

Jeetje Kelly, wat heftig, ik wens jullie heel veel sterkte en heel veel succes op de laatste wedstrijd!!! Ach gut Ach gut

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 16:20

VValar schreef:
Vervelend nieuws zeg, kan me voorstellen dat je er wel even naar van bent. Maar positieve is dat hij geen pas kreupel loopt op zijn slechtse moment eigenlijk. Ken wel paarden die zo erg lopen dat je de tranen in je ogen er van krijgt. En als het eenmaal dicht gegroeid is kun je er gewoon weer fijn op rijden. Dus het is niet helemaal een slecht vooruitzicht. Zou sowieso nog even om een second opinion vragen w.b.t. spat en de sport. Hoor nl ook nog wel eens andere verhalen dat paarden na vergroeiing van de gewrichten nog vrolijk verder lopen in de sport.

Op het moment voelt hij echt super fijn aan en dan denk ik weer... misschien toch doorstarten maar?
Maar ik weet ook dat Taco zo graag werkt dat hij er doorheen loopt.
En dat is gewoon niet aan te voelen zeg maar.
Vandaar dat ik ook besloten heb om te stoppen.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 16:24

Ik heb alleen je openingspost gelezen, dus wellicht heb ik het niet gezien. Maar ben je hem ook glucosamine bij aan het voeren?
Je post komt helemaal overeen met wat ik met mijn paard heb (1 april j.l. weet ik dat hij spat heeft). Sindsdien krijgt hij glucosamine en loopt hij weer als een zonnetje.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 16:28

Hé wat een rotnieuws de laatste tijd...

Je hebt heel wat met Taco beleefd, koester die momenten goed, en geniet van wat nog komen gaat!

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 17:30

Dat is niet niks.. erg jammer. Maar hij heeft wel erg veel geluk met jou als baasje. Hoop dat t niet erger wordt, en dat jullie nog lang samen kunnen genieten van de shows. heel veel sterkte!

LoveleyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 21:33

jeetje ik vind het echt heel jammer .... ik heb veele show´s van jullie gezien en ook proeven het is echt een super paard ! een paard om trots op te zijn ! OK dan! ik leef heel erg met je mee!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 14:21

Even een update Haha!

Afgelopen dinsdag had ik controle op de kliniek.
Taco voelt op het moment heel erg lekker aan maar had toch wel een knoop in mijn maag. Vorige keer dat we er heen gingen had ik ook niet verwacht dat we met zulk slecht nieuws naar huis zouden gaan.

We waren mooi op tijd aan de beurt. Had Taco net van de trailer gehaald om een stukje te wandelen toen Dick (de dierenarts) al aan kwam lopen.

We begonnen net als vorige keer met longeren op het zachte. Stijfjes maar regelmatig de eerste paar rondjes, iets wat heel normaal is met een paard met spat. Daarna naar het harde toe.
Hier was er niets te zien. Kon nu zelf ook heel duidelijk zien dat hij zijn achterhand niet meer buiten de massa plaatsen wat hij vorige keer wel deed. Hij bleef nu mooi sporen.

Daarna naar de monsterbaan voor de buigproeven.
Vorige keer was het met het eerste been al meteen mis. Toen was eigenlijk alleen rechtsvoor de kogel niet echt gevoelig verder was alles bar slecht.
Hij begon linksvoor, het been waar hij een paar weken geleden na het buigen niet eens mee wilde draven maar meteen mee galoppeerde.
Moet zeggen dat ik echt heel gespannen was, mijn hart klopte zowat uit mijn borstkas. Taco daarentegen stond me een beetje aan te kijken alsof hij zeggen wilde dat ik me niet zo druk moest maken en hij gaf me dan ook even een dikke lebber over mijn arm...
3..2..1.. ja rennen maar ... ik was voorbereid op galop ipv draf maar ik hoorde eigenlijk maar een pas of 3 wat onregelmatigheid. De DA riep zelfs naar me: zo dat is een wereld van verschil!
Alle andere benen idem dito... Haha!
Voor het echt had hij wellicht wel een positief verkoopadvies gekregen op basis van deze buigproeven.

Pfoe... doos als ik ben voelde ik de tranen al komen natuurlijk. Toen de DA me vertelde dat hij er echt van stond te kijken dat hij zo was opgeknapt en dat ik echt een wereldpony had kwamen de waterlanders Verdrietig
Hij moest er wel om lachen en grapte nog naar me: huilen doen we meestal bij slecht nieuws hoor.
Maar ik was en ben gewoon zo blij dat hij zo opgeknapt is.

Gewoon lekker doorgaan was het advies. En vooral lekker genieten.

Hij is overigens helemaal vrij van medicijnen. Wilde eerst aankijken hoe dit zou uitpakken omdat ik er geen voorstander van ben om stelselmatig iets te moeten geven.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 14:24

Super Kelly !
Ben echt heeeeeeeeeeeel blij voor je Kusje

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 14:26

Wat super! Lekker dat hij zo fijn in zn vel zit Lachen
En lekker dat hij zo vooruit gaat Lachen

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 14:26

een tijdje geleden had ik je verhaal al gelezen, wat ontzettend sneu, ik vond het leuk om jullie te zijn rijden in 2007 op de keuring (heemstede), en dan in ene dit slechte nieuws Ach gut

Gelukkig is de behandeling aangeslagen, en maakt Taco het alweer beter! dat is het belangrijkste Lachen

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 14:31

Wat een goed nieuws Kel!

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 14:32

Echt sneu, maar gelukkig gaat het veel beter!

Taco is dan wel een wereld knol, maar jij ook een wereld baasje hoor!

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 14:35

Gelukkig dat het beter gaat!

Heb ook zoiets meegemaakt, en 15 keer Bodegraven geweest en elke keer werd ik goed behandeld en me paardje ook!
Goeie kliniek!

_Fieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 14:55

Echt een heerlijk gevoel! Lovers

Karlijn_dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 20:55

Echt balen zeg, geen leuk nieuws.. Ach gut
Gelukkig gaat het al beter maar hem, het belangrijkste is dat hij gelukkig is Lachen