Abop/Ibop 2010

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: Abop/Ibop 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 11:40

mijn bijrijdster is 12,en rijdt de hele proef,het zegt lang niet alles!

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 11:49

Als je een braaf paard hebt dan kan dat ook wel, maar die van mij heeft de neiging om te vrolijk te worden met springen, waardoor hij gaat bokken, racen enzz. Bij mij doet hij dat niet, maar bij dat meisje van 10 wel, die weegt bijna nix en daar weet hij bij dat ze toch niet sterk genoeg is om hem te houden. Die van mij heeft wat te veel energie. haha

marianne1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 14:21

Ik vind de hindernis vooral hoog als ik ernaast sta, als ik erop zit valt tie weer best mee ;) Alleen de fjord waar ik op rij, "kan" pas sinds een week of vier springen.. En dan vind ik het nog wel spannend of ze er echt overheen wil, ofdat ze denkt van; kan ik ook middenin springen!!
Maar tot nu toe gaat het goed, heb wel van die dubbele twee kruizen gemaakt om te beginnen en dat gaat super..
Komt vast allemaal goed......

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 15:10

Ik ga de proef doen op Vrizzell in Wijk bij Duurstede. 7 november komen we ook oefenen op locatie.
@ bassi: Hoe laat is dat?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 15:13

Miriam91 schreef:
Ik ga de proef doen op Vrizzell in Wijk bij Duurstede. 7 november komen we ook oefenen op locatie.
@ bassi: Hoe laat is dat?

Gezellig!

Ik vind het echt leuk dat we van te voren elkaar al eventjes kunnen zien :D

basii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 15:16

Tussen 12 en 1 kunnen we gebruik maken van de binnenbak.

Jackyyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:37

Citaat:
marjan1986
Zorita schreef:
Ik meld me! Ik ga de 23ste naar Roden!
tenminste als het goed is (aa)

Oke gezellig!!!! als hoeveelste moet je?

Uhm ik heb geen idee eigenlijk, :o
we gaan er nog even achteraan bellen.
Ook ik ben geen held met het springen :=
maar ik kijk nu over de hindernis heen, is al een stuk minder eng haha

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:49

Zorita schreef:
Citaat:
marjan1986
Zorita schreef:
Ik meld me! Ik ga de 23ste naar Roden!
tenminste als het goed is (aa)

Oke gezellig!!!! als hoeveelste moet je?

Uhm ik heb geen idee eigenlijk, :o
we gaan er nog even achteraan bellen.
Ook ik ben geen held met het springen :=
maar ik kijk nu over de hindernis heen, is al een stuk minder eng haha

oké, ben benieuwd hoe laat je moet dan, dat doe ik indd ook over de hindernis kijken, dan valt het wel mee, staat gelukkig niet zo hoog, twee jaar geleden was die van mij braaf met springen hoop dat hij dat dit jaar ook weer is! Ha ha. ga donderdag weer ff oefenen met springen.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:31

weet iemand of er ook met een tong lepel bit gereden mag worden met de proeven?

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:14

marjan1986 schreef:
weet iemand of er ook met een tong lepel bit gereden mag worden met de proeven?

Nee dat mag niet.

Wij gaan proberen de proef te verzetten naar de 29e, hij is vandaag behandeld door Steffie en voorlopig uit de running. En alssie de 29e niet goed is dan zien we volgend jaar wel weer.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:24

oké, ik meende dat een vaste tong lepel met dubbel gebroken bit wel mocht. Maar dan kan ik me wel weer afmelden. Jammer genoeg.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 22:51

"trenshoofdstel met africhtingsneusriem, engelse- of gecombineerde neusriem, een gebroken gladde trans, enkele of dubbele teugel. Het gebruik van een stang, hulpteugels, pijpkousen, bandages en strijklappen is niet toegestaan. Het gebruik van sporten is toegestaan mits de sporten stomp en recht zijn en niet langer dan 40mm. Een zweep van mac 75dm mag eveneens worden gebruikt. De amazone/ruiter die het paard berijdt dient een veiligheidscap te dragen.
Dit staat bij de optoming. Een gladde, gebroken trens, met tonglepel zou dus volgens mij wel mogen. Een stang mag niet, en je moet een gladde gebroken trens gebruiken. Er staat iig niet dat het niet mag... Als je twijfelt zou ik het stamboek ff bellen.

In totaal andere note:
WE HEBBEN HET GEDAAN!!! Vjesta en ik hebben de verplichte hoogte voor de zadelproef gesprongen, vanuit draf! Ik was zo hard bezig met mezelf vertellen dat we het konden, dat ik moest blijven rijden en niet alleen maar moest gaan meeliften en dat ze het echt zou doen, dat ik helemaal vergat aan te springen, en Vjesta had echt zoiets van 'oh, hindernis... Nou, daar gaan we dan maar overheen'. Keurig netjes en super braaf. Oh wat voelt dat goed!

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:01

vjestagirl Bedankt! Ik dacht indd ook wel dat het mocht, bedankt voor het opzoeken. En Super dat je de hoogte van de proef gesprongen hebt! Ik ga donderdag weer een poging doen! Heb voor de zekerheid toch maar ff mail naar het stamboek gestuurd over het bit.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:04

ik had voor Ravina altijd een ongebroken trens,was heel fijn,maarja nu helaas mag dat niet tijdens de proef,dus we rijden maar met een dubbelgebroken trens,maar daar loopt ze lang zo fijn niet op.

tijdens de oefendag was albert erg verbaasd dat ze met zo'n bit gereden wordt,dat vond hij belachelijk

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 23:10

Ik vind het ergens ook heel erg dubbel. Een bitloos hoofdstel zou dus niet mogen, terwijl dat niets afdoet aan de braafheid van je paard. En een ongebroken trens: het is maar net hoe je er zelf mee rijdt. Ik kan me heel goed indenken dat sommige paarden daar beter op reageren. Gelukkig staat er niet vast dat je perse met een RVS bit moet rijden, anders zouden wij de banketstaaf zijn...

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:17

het is indd dubbel! Ha ha. Als ik nou niet met een tonglepel mag rijden, dan moet er een gewoon enkel of dubbel gebroken bit in en daar doe ik archy echt geen plezier mee, dan slaat hij gelijk zijn tong erover en vlucht weg. Heb er alles aan proberen te doen op paardvriendelijke manier van tandarts tot fhysio Daar ligt het allemaal niet aan. Het enige wat ze konden bedenken is dat het komt doordat hij een voortand mist., waardoor een stukje bovenkaak naar voren is gaan staan.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:19

ik vind het ook niks afdoen aan de braafheid van je paard

ach ze gaat de proef doen met dubbelgebroken,daarna gaat mooi weer de ongebroken erin

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 00:18

ja indd, Hoop dat ik snel antwoord krijg op de mail. Hoop dat het mag! Eerst donderdag maar ff oefenen met springen. hahahahahahaha

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 06:36

Ik heb gisteren toch maar even het stamboek gemailt i.v.m de wisselende tijden die aangegeven worden voor Wijk bij Duurstede zoals het nu staat is het in de middag maar er zijn wat veranderingen dus het kan nog veranderen maar als dat zo is horen we dat gauw.

Ben benieuwd.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 07:01

huh veranderingen?
wat gaat er veranderen in Wijk?

en de startvolgorde,is die zoals in het boekje?

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 07:46

Ik heb gevraagd wat nou de juiste tijden zijn aangezien er 2 tijden in het boekje staan en de tijd van de ochtend op de site erg verwarrend dus gemaild en ze zeiden dat het nog kon veranderen omdat er wijzigingen waren maar dat horen we dan tzt.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 07:53

Op welke site heb je gekeken?

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 09:09

Snoevie schreef:
huh veranderingen?

Meestal wordt de starttijd bepaald op de dag zelf. Op het moment dat jij er bent kun je aangeven wanneer je wilt rijden.
Als het druk is dan gaan er meestal 4 tegelijk opzadelen, daarna de volgende 4.

Er staan ook telefoonnummers bij die je kunt bellen en waar je bv kunt aangeven dat je wat later op de ochtend wil rijden ivm de afstand of zo.

Je mag alleen met een gebroken of een dubbel gebroken bitje rijden. Iets anders is niet toegestaan.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 09:16

Oh op die manier ja.wij komen een half uurtje voor het losrijden denk ik,en dan zien we t wel

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 09:44

alcootje schreef:
Snoevie schreef:
huh veranderingen?

Meestal wordt de starttijd bepaald op de dag zelf. Op het moment dat jij er bent kun je aangeven wanneer je wilt rijden.
Als het druk is dan gaan er meestal 4 tegelijk opzadelen, daarna de volgende 4.

Er staan ook telefoonnummers bij die je kunt bellen en waar je bv kunt aangeven dat je wat later op de ochtend wil rijden ivm de afstand of zo.

Je mag alleen met een gebroken of een dubbel gebroken bitje rijden. Iets anders is niet toegestaan.
thnx voor je reactie, het is een dubbel gebroken bit! Zit alleen tong lepel aan ha ha.
:D